Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Inferno »

flapjck1 pisze:
Inferno pisze:
orangina pisze:
To zaiste niespotykane. Inne biorą olej nawet po wymianie tłoków, pierścieni i uszczelniaczy. Przez samą odmę potrafi wylecieć 200 ml oleju na 1000 km.
No to jak są te pułapki olejowe to co ile trzeba je opróżniać ? Z tego co widziałem to te pojemniczki wcale nie są duże
sa rozne pojemnosci, max co ja widzialem to okolo 2 litrow
2 litry? Gdzie to pod maską upchnąć ? Ta wersja to chyba do TIR'a :mrgreen:
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Canusee666 pisze:
Inferno pisze:
orangina pisze:
To zaiste niespotykane. Inne biorą olej nawet po wymianie tłoków, pierścieni i uszczelniaczy. Przez samą odmę potrafi wylecieć 200 ml oleju na 1000 km.
No to jak są te pułapki olejowe to co ile trzeba je opróżniać ? Z tego co widziałem to te pojemniczki wcale nie są duże


Powiem szczerze ze ja mam swoja zamontowana od jakis 3 misoecy i jak do tej pory sciagnalem z niej moze okolo 150 ml "oparow"
Skoro w puszce było 150 ml oparów z oleju a tobie nie ubywa oleju to jeszcze bardziej dziwne. Opary są z oleju więc powinno go ubywać. Masz zamontowaną OCT na przednią czy tylną odme?
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Canusee666 »

orangina pisze:
Canusee666 pisze:
Inferno pisze:
No to jak są te pułapki olejowe to co ile trzeba je opróżniać ? Z tego co widziałem to te pojemniczki wcale nie są duże


Powiem szczerze ze ja mam swoja zamontowana od jakis 3 misoecy i jak do tej pory sciagnalem z niej moze okolo 150 ml "oparow"
Skoro w puszce było 150 ml oparów z oleju a tobie nie ubywa oleju to jeszcze bardziej dziwne. Opary są z oleju więc powinno go ubywać. Masz zamontowaną OCT na przednią czy tylną odme?
Pod obie
Załączam schemat podlaczenia
Załączniki
oilcan hookup1.jpg
(35.36 KiB) Pobrany 720 razy
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Możesz pokazać jak wygląda to w rzeczywistości? Puszka ma dwa wejścia czy jedno do którego podłączone są obydwie odmy? W jaki sposób zapewniasz podciśnienie dla tylnej odmy? Ze schematu wynika że układ jest wyłącznie nadciśnieniowy.
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Canusee666 »

orangina pisze:Możesz pokazać jak wygląda to w rzeczywistości? Puszka ma dwa wejścia czy jedno do którego podłączone są obydwie odmy? W jaki sposób zapewniasz podciśnienie dla tylnej odmy? Ze schematu wynika że układ jest wyłącznie nadciśnieniowy.

Tak to wyglada u mnie
I dziala
Załączniki
PicsArt_12-26-11.15.23.jpg
(683.01 KiB) Pobrany 688 razy
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Canusee666 pisze:
orangina pisze:Możesz pokazać jak wygląda to w rzeczywistości? Puszka ma dwa wejścia czy jedno do którego podłączone są obydwie odmy? W jaki sposób zapewniasz podciśnienie dla tylnej odmy? Ze schematu wynika że układ jest wyłącznie nadciśnieniowy.

Tak to wyglada u mnie
I dziala

Temat dotyczy r56 w wersji S a ty pokazujesz fotkę silnika z r53. Zupełnie inny silnik, zupełnie inne problemy.
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Canusee666 »

orangina pisze:
Canusee666 pisze:
orangina pisze:Możesz pokazać jak wygląda to w rzeczywistości? Puszka ma dwa wejścia czy jedno do którego podłączone są obydwie odmy? W jaki sposób zapewniasz podciśnienie dla tylnej odmy? Ze schematu wynika że układ jest wyłącznie nadciśnieniowy.

Tak to wyglada u mnie
I dziala

Temat dotyczy r56 w wersji S a ty pokazujesz fotkę silnika z r53. Zupełnie inny silnik, zupełnie inne problemy.

Nie bardzo temat sie rozwinal w kierunku puszek do wylapywania oparow olejowych
A poza tym czy r53 czy r56 schemat podlaczenia jest identyczny wiec nie rozumiem w czym problem
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

To dział dla drugiej generacji.
Problem w tym że system wentylacji skrzyni korbowej w r56 jest nadciśnieniowo / podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem czy nie.
Drugi problem to taki że r53 jest kompresor a w r56 turbosprężarka co w przypadku podłączenia OCT również ma ogromne znaczenie.
Trzeci problem to utrata oleju w r56 związana z odmą, a Ty piszesz że u Ciebie taki problem nie występuje czym wprowadzasz czytających w błąd.

Ogólnie rzecz sprowadza się do tego że sposób podłączenia OCT w Twoim r53 nie powinien być stosowany w r56.
Niebo
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 02 kwie 2017, 01:56
Posiadane auto: MCS JCW R56 2008 211KM
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Niebo »

Mam te same objawy.

Przy maksymalnym przyspieszaniu od 0 do 100 lub 100-200km/h przy ok. 5000 tys. obr. (4600,5200) jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszać. Przy odpuszczeniu gazu tak do 1/3, odżywa i ponownie rwie do przodu. Dodam gazu na maxa, ponownie jakby się przyduszał. Nie jest to drastyczne szarpanie, ale wyczuwalne - nie przyspiesza jak powinien. Serwis sprawdził i wymienił sondę lambda, która tylko poprawiła kulturę pracy przy zmianach biegów w trakcie spokojnej jazdy. Gdzie szukać przyczyny? Turbo? Przepływka? Komputer nic więcej nie wykazał. Objawy bez zmian przy włączonym/wyłączonym trybie sport. Auto kupiłem 2 tyg. temu. Turbo było regenerowane przez poprzednika. Zastanawiam się czy auta nie wziąć na hamownię i tam sprawdzić na kompie w trakcie jazdy.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Inferno »

Niebo pisze:Mam te same objawy.

Przy maksymalnym przyspieszaniu od 0 do 100 lub 100-200km/h przy ok. 5000 tys. obr. (4600,5200) jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszać. Przy odpuszczeniu gazu tak do 1/3, odżywa i ponownie rwie do przodu. Dodam gazu na maxa, ponownie jakby się przyduszał. Nie jest to drastyczne szarpanie, ale wyczuwalne - nie przyspiesza jak powinien. Serwis sprawdził i wymienił sondę lambda, która tylko poprawiła kulturę pracy przy zmianach biegów w trakcie spokojnej jazdy. Gdzie szukać przyczyny? Turbo? Przepływka? Komputer nic więcej nie wykazał. Objawy bez zmian przy włączonym/wyłączonym trybie sport. Auto kupiłem 2 tyg. temu. Turbo było regenerowane przez poprzednika. Zastanawiam się czy auta nie wziąć na hamownię i tam sprawdzić na kompie w trakcie jazdy.
A zobacz temat czyszczenie zaworów. Może to ten problem? Jaki masz przebieg?
Niebo
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 02 kwie 2017, 01:56
Posiadane auto: MCS JCW R56 2008 211KM
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Niebo »

110 000km. Auto rok w kraju.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Inferno »

Niebo pisze:110 000km. Auto rok w kraju.
Może warto kamerką inspekcyjną zerknąć w kolektory?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Niebo pisze:110 000km. Auto rok w kraju.
Przy takim przebiegu to na pewno trzeba czyścić. Jeśli oczywiście nie było już czyszczone.
Niebo
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 02 kwie 2017, 01:56
Posiadane auto: MCS JCW R56 2008 211KM
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Niebo »

Jednak trochę kasy na to poszło, jeden warsztat nic nie widział, na hamowni błąd wyskoczył i kreska wykazała odcinanie turbo przy 4600obr/min, drugi warsztat doszukał się problemu. U mnie brakowało opaski gdzieś na rurze układu dolotowego. Teraz przyspiesza liniowo :) Problem wyeliminowany :D
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

U mnie nadal skarpie/myśli przy takim maksymalnym wciśnięciu gazu ale wątpię by takie szczęście mnie spotkało jak u Ciebie ze tylko brakowało opaski:( A teraz się za to zabieram na ostro i nie odpuszczę wiec jak doszukam się przyczyny dam znać co było.
ODPOWIEDZ