stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

Mam taki "problem" :) jak pojeżdzę autem i stanę to słyszę taki nieregularny pojedynczy stuk puk z tyłu samochodu. Czasem kilka razy ale nie w równych odstępach czasu tylko tak o, jak się mu (temu autu :D) spodoba. Zarówno na odpalonym jak i już na zgaszonym silniku słychać to specyficzne głuche puknięcie. w serwisie BMW podczas wymiany oleju poprosiłem o wsłuchanie się w temat. Gość stwierdził, że coś tam usłyszał raz czy dwa ale to może po prostu odgłos zaworu zwotnego par paliwa czy czegoś tam związanego z cisnieniem w baku. Komputer żadnych błędów nie wyrzucił, parametry wszystkie w normie. Auto przeszło u nich kompletny przegląd i pomiary i wszystko na tip top.

Oprócz tego puknięcia żadnych innych objawów nie notuję, auto chodzi równo, przyspiesza żwawo, pali odrazu i chodzi jak strzałeczka, tylko zastanawia mnie co to tak puknie czasem. Jak wspomniałem w temacie dobywa sie to jakby z okolic gdzie jest pompa paliwa, generalnie z tylnej części auta. Myślałem, że coś lata w bagażniku, ale raczej to nie to :) Mam kanał, ale ciężko to na słuch znaleźć bo puknie kiedy chce, więc już raz czy dwa czekałem w kanale no i sie nie doczekałem :D :D

Spotkał się ktoś z takim odgłosem?
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
glide
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: glide »

Saguaro pisze:Mam taki "problem" :) jak pojeżdzę autem i stanę to słyszę taki nieregularny pojedynczy stuk puk z tyłu samochodu. Czasem kilka razy ale nie w równych odstępach czasu tylko tak o, jak się mu (temu autu :D) spodoba. Zarówno na odpalonym jak i już na zgaszonym silniku słychać to specyficzne głuche puknięcie. w serwisie BMW podczas wymiany oleju poprosiłem o wsłuchanie się w temat. Gość stwierdził, że coś tam usłyszał raz czy dwa ale to może po prostu odgłos zaworu zwotnego par paliwa czy czegoś tam związanego z cisnieniem w baku. Komputer żadnych błędów nie wyrzucił, parametry wszystkie w normie. Auto przeszło u nich kompletny przegląd i pomiary i wszystko na tip top.

Oprócz tego puknięcia żadnych innych objawów nie notuję, auto chodzi równo, przyspiesza żwawo, pali odrazu i chodzi jak strzałeczka, tylko zastanawia mnie co to tak puknie czasem. Jak wspomniałem w temacie dobywa sie to jakby z okolic gdzie jest pompa paliwa, generalnie z tylnej części auta. Myślałem, że coś lata w bagażniku, ale raczej to nie to :) Mam kanał, ale ciężko to na słuch znaleźć bo puknie kiedy chce, więc już raz czy dwa czekałem w kanale no i sie nie doczekałem :D :D

Spotkał się ktoś z takim odgłosem?
A może to odgłosy układu wydechowego? Przy dużych różnicach temperatur (nagrzewanie, stygnięcie) lub śniegu na ulicy u mnie potrafi wydawać takie głuche odgłosy.
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

Nawet tak pomyslalem ale czy mozliwe ze po zgaszeniu potrafi tak puknac po okolo 10 sekund od zgaszenia auta? Dlatego pomyslalem ze moze cos w pompirle jak paliwo wraca z powrotem. Ogolnie to zadnych innych objawow brak. Moc jest rowna praca jest spalanie w normie zadnych bledow w ecu
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
glide
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: glide »

Saguaro pisze:Nawet tak pomyslalem ale czy mozliwe ze po zgaszeniu potrafi tak puknac po okolo 10 sekund od zgaszenia auta? Dlatego pomyslalem ze moze cos w pompirle jak paliwo wraca z powrotem. Ogolnie to zadnych innych objawow brak. Moc jest rowna praca jest spalanie w normie zadnych bledow w ecu
Dokładnie u mnie jest to samo. Wydaje mi się, że temperatura tłumika obniża się, zmienia kształt i wydaje takie odgłosy. To samo zaobserwowałem w wersji R53. Może ktoś jeszcze potwierdzi? :)
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

No to w sumie pocieszajaca hipoteza bo nie chce mi sie grzebac przy pompie :D czytalem gdzies ze takie odglosy moga sie wydobywac z zaworu zwrotnego par paliwa czy jak to zwał. Pojezdzimy zobaczymy :) w r50 tego ni ma no ale wolnossak to zupelnie inna charakterystyka
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Inferno »

U mnie jest tak samo, tyle ze z wydechu to bardzo charakterystyczny dźwięk. I zaiste jak stygnie po wyłączeniu silnika to tez stuka
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Drail »

Raczej bardziej to strzelanie wydechu. W motocyklach to tez można zauważyć
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

no się wsłuchałem wczoraj tak intensywnie i kurde fakt, że to jednak chyba wydech :D
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Inferno »

No to za poczynione oszczędności możesz wypić zdrowie mini.org.pl :D
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

sie wie :D póki co ogarniam felgi na lato, bo nie chce co sezon gum ściągać z obręczy, namierzyłem coś ładnego ale czekam na negocjacje cenowe :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Inferno »

Saguaro pisze:sie wie :D póki co ogarniam felgi na lato, bo nie chce co sezon gum ściągać z obręczy, namierzyłem coś ładnego ale czekam na negocjacje cenowe :)
Ja w dobrej cenie do mojego kupiłem 17" i zrobiłem klona czujników ciśnienia. Teraz mogę sobie w garazu podnieść auto i zamienić oponki w 30min. To rzeczywiście wygoda.
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

no i wlasnie o to mi chodzi, w drugim mam dwa komplety i nie musze stać w kolejkach, płacić za zmianę itp.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Inferno »

I najlepsze pasują czujniki Alcar - polskie:-) nie trzeba bulic za oryginały
http://www.alcar.pl/97204_PL.htm?gclid= ... sgodXOwKQA
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: Saguaro »

a tak właściciwie to po co te czujniki? :D ja miałem na setupie letnim runflaty ale już zajechane, więc dwie zostały, dwie do kosza (mogę odsprzedać 2 sztuki hehe). Na zimę załozyłem 17stki ale nie runflaty i mi auto żadnego błędu cisnienia nie wywala. w drugim miniaku też nie jeżdzę na RF i tez bez błędu. rozwiniesz mi temat tych czujnikow? :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: stuk z tyłu auta, w okolicy pompy paliwa Clubman S R55

Post autor: dzikasz »

Saguaro pisze:a tak właściciwie to po co te czujniki? :D ja miałem na setupie letnim runflaty ale już zajechane, więc dwie zostały, dwie do kosza (mogę odsprzedać 2 sztuki hehe). Na zimę załozyłem 17stki ale nie runflaty i mi auto żadnego błędu cisnienia nie wywala. w drugim miniaku też nie jeżdzę na RF i tez bez błędu. rozwiniesz mi temat tych czujnikow? :)
Kolega wyżej pisze o Clubmanie chyba, o ile sięzorientowałem. W r56 nie ma czujników. Samochód bierze sygnał z obrotów i czujnika ABS. Nieważne jakie felgi założysz nie będzie błędu dokąd jest powietrze po równo w kołach na osi.
ODPOWIEDZ