Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
Drodzy Forumowicze,
Moje Mini się bardzo grzeje, aż do momentu kiedy pojawia się komunikat o konieczności wolnej jazdy. Samochód jest w warsztacie. Pierwszym podejrzanym byl termostat ale jego wymiana nic nie dala. Po dokladniejszej obserwacji okazalo się, ze plyn lapie spaliny. Kolejnym podejrzanym jest uszczelka pod glowica, ale zanim pojdziemy dalej chcialbym Was spytac czy macie moze jakies doswiadzczenie w takich przypadkach, co jeszcze mozna sprawdzic zeby nie szukac na slepo?
Dziekuje i pozdrawiam,
Moje Mini się bardzo grzeje, aż do momentu kiedy pojawia się komunikat o konieczności wolnej jazdy. Samochód jest w warsztacie. Pierwszym podejrzanym byl termostat ale jego wymiana nic nie dala. Po dokladniejszej obserwacji okazalo się, ze plyn lapie spaliny. Kolejnym podejrzanym jest uszczelka pod glowica, ale zanim pojdziemy dalej chcialbym Was spytac czy macie moze jakies doswiadzczenie w takich przypadkach, co jeszcze mozna sprawdzic zeby nie szukac na slepo?
Dziekuje i pozdrawiam,
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
Objaw typowy dla uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w zasadzie oczywisty i nie do pomylenia. Robić.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
i sprawdzic czy glowica nie peknieta
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
Cześć,
Mam podobną sytuację: płyn chłodniczy wyciekał z termostatu -> termostat został wymieniony i od tego czasu jest problem z chłodzeniem. Płyn się przegrzewa i w zbiorniczku podnosi się poziom. Temperatura cały czas rośnie. Chłodnica zimna i uruchamia się wentylator.
Czy takie objawy mogą być spowodowane nieszczelnością pod głowicą? Nie wyczułem spalin w pojemniku ale wytwarza się ciśnienie.
Samochód u dealera i jutro mają testować występowanie spalin w układzie chłodzenia.
Mam podobną sytuację: płyn chłodniczy wyciekał z termostatu -> termostat został wymieniony i od tego czasu jest problem z chłodzeniem. Płyn się przegrzewa i w zbiorniczku podnosi się poziom. Temperatura cały czas rośnie. Chłodnica zimna i uruchamia się wentylator.
Czy takie objawy mogą być spowodowane nieszczelnością pod głowicą? Nie wyczułem spalin w pojemniku ale wytwarza się ciśnienie.
Samochód u dealera i jutro mają testować występowanie spalin w układzie chłodzenia.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
prawdopodobnie zle odpowietrzony
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
Najlatwiej kupic za kilka zlotych tester zawartosci spalin w plynie chlodniczym, zrobic test i wszystko jasne czasem takie objawy ktore wydaja sie byc ewidentnym uszkodzenie upg okazuja sie wcale nie tym
Co do podnoszacego sie poziomu plynu czy cisnienia moze to nawet byc uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego ktory ma w sobie zaworek cisnieniowy:)
Co do podnoszacego sie poziomu plynu czy cisnienia moze to nawet byc uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego ktory ma w sobie zaworek cisnieniowy:)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
U mnie niestety diagnoza jest kiepska, bo do wymiany uszczelka lub ewentualnie głowica silnika. Zwiększa się ciśnienie w układzie chłodzenia podczas jazdy i wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.Saguaro pisze:Najlatwiej kupic za kilka zlotych tester zawartosci spalin w plynie chlodniczym, zrobic test i wszystko jasne czasem takie objawy ktore wydaja sie byc ewidentnym uszkodzenie upg okazuja sie wcale nie tym
Co do podnoszacego sie poziomu plynu czy cisnienia moze to nawet byc uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego ktory ma w sobie zaworek cisnieniowy:)
Czy ktoś orientuje się jakie powinny być realne koszty wymiany uszczelki wraz ze sprawdzeniem szczelności głowicy w R56 N14? U dealera niestety chcą kokosy z czekoladą i kolorowym drinkiem.
Może jakiś polecony warsztat w 3mieście lub okolicach?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym
Koszt ok. 2000 zł. W tej cenie jest robocizna, planowanie głowicy, komplet uszczelek, śruby głowicy, olej z filtrem, płyn chłodniczy i obróbka głowicy.