Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Carlos_Wawa
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2015, 12:31
Posiadane auto: Mini R56 S
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Carlos_Wawa »

Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?

Mini R56 S (125kW)
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Saguaro »

Carlos_Wawa pisze:Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?

Mini R56 S (125kW)
Proponuję podpiąć pod komputer bo błąd może dotyczyć wszystkiego i niekoniecznie może mieć związek z czyszczeniem :D jest to tzw. check engine i bez kompa ani rusz.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
marynasz
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 25 mar 2014, 23:50
Posiadane auto: Countryman Cooper S ALL 4
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: marynasz »

W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

Inferno pisze:
marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
W R56 MCS niema zaworu egr.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

orangina pisze:
Inferno pisze:
marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
W R56 MCS niema zaworu egr.
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść." :lol:
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

Inferno pisze:
orangina pisze:
Inferno pisze: W R56 MCS niema zaworu egr.
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść." :lol:
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

orangina pisze:
Inferno pisze:
orangina pisze:
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść." :lol:
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Saguaro »

Inferno pisze:
orangina pisze:
Inferno pisze:
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?
to oczywiście, że oil catch tank złapie co potrzeba :) zrobiłem go na przedniej odmie dla testu i już widzę w zbiorniczku troszkę syfu, więc teraz będę czyscił kanały i zakladam drugi na tył. zbiorniczek ma miarkę więc dobrze widać gdy coś uzbiera :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

Jakie zbiorniki kupiłeś ? Ciekaw jestem czy trzeba ciąć przewody?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Saguaro »

do przedniej odmy nie trzeba ciąć przewodów bo zastępujesz je swoimi. W tylnej trzeba przeciąć przewód bo on ma wtyczki wchodzące na klik z obu stron :) ja już do któregoś auta z kolei kupuje polskie zbiorniki od firmy Properfekt. W tym przypadku mają takie jak trzeba, bo Fi przewodu jest 20mm więc wejścia do zbiornika są również 20mm, dzięki czemu nie robimy żadnych przewężeń. Tak to wygląda:

Obrazek

a tak wygląda sam zbiornik:

Obrazek

Nie jest w środku pusty jak chinole, ma przegrody, siatkę wyłapującą grubsze tematy. Ogólnie polecam :) zaraz idę mierzyć średnicę przewodu tylnej odmy, bo jest chyba węższa i chcę sprawdzić czy wejdzie mi w przewód 20mm aby taki sam zbiornik tam założyć. Jeszcze miejsce tylko znajdę na niego :D
Obrazek
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

Zajebiste, poszukam , popatrzę
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Saguaro »

panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

Saguaro pisze:panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki :)
Właśnie napisałem w drugim temacie post żebyś tutaj zapytał :lol:
Jak popatrzyłem na kolektor ssący to tam jakaś zaślepka z prawej strony jest - może tędy droga....
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: treash »

Ok, fajna sprawa ten Oil Catch Tank zrobiłbym u siebie..mam pytanko..no może kilka nawet:)
- czy sam montowałeś wszystko,
- czy trzeba dodatkowe otwory wiercić,
- ile cała sprawa wygląda kosztowo

..będę wdzięczny za podpowiedzi.

PS. a z ciekawości gdzie kupić taką osłonę turbiny i ile taka stoi? Pytam bo mi plastik na masce deformuje od ciepła.
ODPOWIEDZ