Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lip 2015, 12:31
- Posiadane auto: Mini R56 S
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?
Mini R56 S (125kW)
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?
Mini R56 S (125kW)
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Proponuję podpiąć pod komputer bo błąd może dotyczyć wszystkiego i niekoniecznie może mieć związek z czyszczeniem jest to tzw. check engine i bez kompa ani rusz.Carlos_Wawa pisze:Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?
Mini R56 S (125kW)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
- marynasz
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 mar 2014, 23:50
- Posiadane auto: Countryman Cooper S ALL 4
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
W R56 MCS niema zaworu egr.Inferno pisze:Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
I super!orangina pisze:W R56 MCS niema zaworu egr.Inferno pisze:Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.Inferno pisze:orangina pisze:I super!Inferno pisze: W R56 MCS niema zaworu egr.
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?orangina pisze:Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.Inferno pisze:orangina pisze:
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
to oczywiście, że oil catch tank złapie co potrzeba zrobiłem go na przedniej odmie dla testu i już widzę w zbiorniczku troszkę syfu, więc teraz będę czyscił kanały i zakladam drugi na tył. zbiorniczek ma miarkę więc dobrze widać gdy coś uzbieraInferno pisze:A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?orangina pisze:Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.Inferno pisze:
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Jakie zbiorniki kupiłeś ? Ciekaw jestem czy trzeba ciąć przewody?
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
do przedniej odmy nie trzeba ciąć przewodów bo zastępujesz je swoimi. W tylnej trzeba przeciąć przewód bo on ma wtyczki wchodzące na klik z obu stron ja już do któregoś auta z kolei kupuje polskie zbiorniki od firmy Properfekt. W tym przypadku mają takie jak trzeba, bo Fi przewodu jest 20mm więc wejścia do zbiornika są również 20mm, dzięki czemu nie robimy żadnych przewężeń. Tak to wygląda:
a tak wygląda sam zbiornik:
Nie jest w środku pusty jak chinole, ma przegrody, siatkę wyłapującą grubsze tematy. Ogólnie polecam zaraz idę mierzyć średnicę przewodu tylnej odmy, bo jest chyba węższa i chcę sprawdzić czy wejdzie mi w przewód 20mm aby taki sam zbiornik tam założyć. Jeszcze miejsce tylko znajdę na niego
a tak wygląda sam zbiornik:
Nie jest w środku pusty jak chinole, ma przegrody, siatkę wyłapującą grubsze tematy. Ogólnie polecam zaraz idę mierzyć średnicę przewodu tylnej odmy, bo jest chyba węższa i chcę sprawdzić czy wejdzie mi w przewód 20mm aby taki sam zbiornik tam założyć. Jeszcze miejsce tylko znajdę na niego
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Zajebiste, poszukam , popatrzę
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Właśnie napisałem w drugim temacie post żebyś tutaj zapytałSaguaro pisze:panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki
Jak popatrzyłem na kolektor ssący to tam jakaś zaślepka z prawej strony jest - może tędy droga....
- treash
- Swój Człowiek
- Posty: 338
- Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
- Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Ok, fajna sprawa ten Oil Catch Tank zrobiłbym u siebie..mam pytanko..no może kilka nawet:)
- czy sam montowałeś wszystko,
- czy trzeba dodatkowe otwory wiercić,
- ile cała sprawa wygląda kosztowo
..będę wdzięczny za podpowiedzi.
PS. a z ciekawości gdzie kupić taką osłonę turbiny i ile taka stoi? Pytam bo mi plastik na masce deformuje od ciepła.
- czy sam montowałeś wszystko,
- czy trzeba dodatkowe otwory wiercić,
- ile cała sprawa wygląda kosztowo
..będę wdzięczny za podpowiedzi.
PS. a z ciekawości gdzie kupić taką osłonę turbiny i ile taka stoi? Pytam bo mi plastik na masce deformuje od ciepła.