Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Witam
Zakładam temat w sprawie identyfikacji mojego silnika z Mini Morris Mascot rocznik 1977. Mini jest aktualnie na etapie remontu. Silnik został całkowicie rozebrany i zostaną powymieniane wszystkie zużyte części na nowe. Głowica zostanie oddana do regeneracji. W związku z remontem tego silnika potrzebuję informacji na jego temat. Tabliczki na silniku niestety nie ma. Posiadam zdjęcia różnych komponentów silnika. Proszę o pomoc w doborze panewek wału i korbowodów oraz pierścieni tłoków. Dodatkowo chciałbym odtworzyć numery tego silnika na tabliczkę. Wiem jedynie ze jest to silnik o pojemności 850 z gaźnikiem HS2.
Poniżej zamieszczam zdjęcia silnika. Jeśli jakieś inne zdjęcia będą potrzebne postaram się je wykonać i wstawić w temacie.
Zakładam temat w sprawie identyfikacji mojego silnika z Mini Morris Mascot rocznik 1977. Mini jest aktualnie na etapie remontu. Silnik został całkowicie rozebrany i zostaną powymieniane wszystkie zużyte części na nowe. Głowica zostanie oddana do regeneracji. W związku z remontem tego silnika potrzebuję informacji na jego temat. Tabliczki na silniku niestety nie ma. Posiadam zdjęcia różnych komponentów silnika. Proszę o pomoc w doborze panewek wału i korbowodów oraz pierścieni tłoków. Dodatkowo chciałbym odtworzyć numery tego silnika na tabliczkę. Wiem jedynie ze jest to silnik o pojemności 850 z gaźnikiem HS2.
Poniżej zamieszczam zdjęcia silnika. Jeśli jakieś inne zdjęcia będą potrzebne postaram się je wykonać i wstawić w temacie.
- Załączniki
-
- 20161217_152317.jpg
- (940.93 KiB) Pobrany 264 razy
-
- DSC03684.JPG
- (1.05 MiB) Pobrany 264 razy
-
- DSC03687.JPG
- (1 MiB) Pobrany 264 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
cd
- Załączniki
-
- DSC03685.JPG
- (1.06 MiB) Pobrany 263 razy
-
- DSC03686.JPG
- (937.28 KiB) Pobrany 263 razy
-
- DSC03688.JPG
- (1003.52 KiB) Pobrany 263 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Blok silnika
- Załączniki
-
- DSC04219.JPG
- (682.73 KiB) Pobrany 262 razy
-
- DSC04215.JPG
- (825.83 KiB) Pobrany 262 razy
-
- DSC04218.JPG
- (714.69 KiB) Pobrany 262 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Głowica
- Załączniki
-
- DSC04138.JPG
- (1.02 MiB) Pobrany 261 razy
-
- DSC04174.JPG
- (1.1 MiB) Pobrany 261 razy
-
- DSC04173.JPG
- (1.12 MiB) Pobrany 261 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Wał korbowy
- Załączniki
-
- DSC04197.JPG
- (965.95 KiB) Pobrany 260 razy
-
- DSC04207.JPG
- (816.71 KiB) Pobrany 260 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Tłoki
- Załączniki
-
- DSC04233.JPG
- (874.25 KiB) Pobrany 259 razy
-
- DSC04225.JPG
- (506.21 KiB) Pobrany 259 razy
-
- DSC04228.JPG
- (899.23 KiB) Pobrany 259 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Panewki korbowodu
- Załączniki
-
- DSC04246.JPG
- (641.21 KiB) Pobrany 258 razy
-
- DSC04247.JPG
- (646.87 KiB) Pobrany 258 razy
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Panewki wału korbowego
- Załączniki
-
- DSC04248.JPG
- (632.18 KiB) Pobrany 257 razy
-
- DSC04249.JPG
- (746.23 KiB) Pobrany 257 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Poszukaj dobrego 998 i będziesz do przodu z mocą i dużo kasy zostanie w portfelu. Skrzynię biegów jak jest dobra to zostaw przyda się na dawcę.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Silnika raczej nie będę zmieniał. Chcę moją 850 doprowadzić do stanu pierwotnego
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
generalnie 850 i 998 różnią się szerokością tłoka, rozmiary panewek na wale jest taki sam
na minispares panewki są, tłoków brak, trzeba klepnąć na ebayu, samych pierścieni na razie nie znalazłem
rozmiar tłoka 62,94mm
czop główny 44,46-44,47
czop korbowodowy 41,28-41,29
głowice jak będziesz regenerował to od razu polecam przerobić pod gumowo-metalowe uszczelniacze jak stosowane w VW
numer silnika będzie miał początek
85H/101 bo rocznik masz 1977
tu wszystkie info
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
lub
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
a główne
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
lub inne alternatywne, proforma zmierz czop, bo nie są opisane jako 850, ale wg książki wszystko się zgadza, są też wymienione na schematach dla silnika 850
na minispares panewki są, tłoków brak, trzeba klepnąć na ebayu, samych pierścieni na razie nie znalazłem
rozmiar tłoka 62,94mm
czop główny 44,46-44,47
czop korbowodowy 41,28-41,29
głowice jak będziesz regenerował to od razu polecam przerobić pod gumowo-metalowe uszczelniacze jak stosowane w VW
numer silnika będzie miał początek
85H/101 bo rocznik masz 1977
tu wszystkie info
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
lub
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
a główne
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop
lub inne alternatywne, proforma zmierz czop, bo nie są opisane jako 850, ale wg książki wszystko się zgadza, są też wymienione na schematach dla silnika 850
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Istotną sprawą w przypadku wymiany samych pierścieni jest stan tłoków. Rowki w których są pierścienie mogą być rozjechane. Jeżeli nie zdecydujesz się na zakup nowych tłoków z pierścieniami pomyśl o dorobieniu pierścieni. Najlepiej jak fachowiec spojrzy na twoje tłoki, sprawdzi rowki oraz sworznie tłokowe.
W Poznaniu są firmy zajmujące się dorabianiem pierścieni, sworzni. Poszukaj w swojej okolicy.
W Poznaniu są firmy zajmujące się dorabianiem pierścieni, sworzni. Poszukaj w swojej okolicy.
MJ
-
- Nowy
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
- Posiadane auto: Mini Morris Mascot
- Lokalizacja: Jasło
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Dzięki wielkie za podpowiedz. Właśnie o tych panewkach myślałem ze będą pasować tylko chciałem aby ktoś mnie w tym upewnił.
Co mi da przerobienie na gumowo-metalowe uszczelniacze ?
Co do pierścieni na tłok to przejrzałem sporo katalogów oraz ebay i nic ciekawego nie mogę wyszukać. Alternatywą oczywiście mogą być dorabiane na zamówienie pierścienie ale jeszcze to przemyślę jak nie znajdę odpowiednich.
Według moich poszukiwań wydaje mi się ze numer katalogowy tych pierścieni to RA8576, jednak czy te będą pasować to nie mam zielonego pojęcia :/
Co mi da przerobienie na gumowo-metalowe uszczelniacze ?
Co do pierścieni na tłok to przejrzałem sporo katalogów oraz ebay i nic ciekawego nie mogę wyszukać. Alternatywą oczywiście mogą być dorabiane na zamówienie pierścienie ale jeszcze to przemyślę jak nie znajdę odpowiednich.
Według moich poszukiwań wydaje mi się ze numer katalogowy tych pierścieni to RA8576, jednak czy te będą pasować to nie mam zielonego pojęcia :/
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Pierscienie dorob na zamowienie, na wymiar z kontrola rowkow i ew. Ich wyrownaniem
Osobiscie polecam p. Matycha z Łodzi
Osobiscie polecam p. Matycha z Łodzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika
Da Ci święty spokój.
Uszczelniacze oryginalne są lipne, są dostępne trochę droższe wersje jak stosowane w MPI, ale skoro i tak pewnie będą ruszane prowadnice to przygotowanie ich pod uszczelniacz łatwo dostępny w PL a przy tym skuteczny to nie jest dodatkowy koszt, o takich mówię, warsztat ogarniający głowicę coś na pewno dobierze.
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... duofb23nq3
Uszczelniacze oryginalne są lipne, są dostępne trochę droższe wersje jak stosowane w MPI, ale skoro i tak pewnie będą ruszane prowadnice to przygotowanie ich pod uszczelniacz łatwo dostępny w PL a przy tym skuteczny to nie jest dodatkowy koszt, o takich mówię, warsztat ogarniający głowicę coś na pewno dobierze.
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... duofb23nq3
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas