O tłumiku sie nie wypowiadam, bo jeszcze mi się "o dziwo" nie popsuł
Jeśli chodzi o tarcze to ważna jest jedna rzecz. Tarcze wymieniasz zawsze z klockami. Tydzień temu zmienilem wlasnie - kupilem tarcze i klocki (green stuff-twardsze) firmy EBC (ebcbrakes.pl-zamówienie mailem+DHL)- tarcze i klocki łącznie wyszły za 700zl. Wymieniłem je w ASO, gdyż chciałem zmierzyć bicie tarcz (mechanika, który ma takie urządzenie nie znalazlem). Wymiana w ASO 250zl (w stacji kontroli pojazdów,norauto itp. ok. 100zl- bez mierzenia oczywiście). Myslalem ze w ASO zamontują dobrze, ale po wyjechaniu z salonu jeden zaczął dymić

. Drugi z kolei trochę piszczy jak lekko nacisnę hamulec. Mam nadzieję, że się dotrą w najbliższym czasie.Nie wiem dlaczego tak się dzieje - postaram się to jeszcze wyjaśnić. Producentowi tarcz/klocków raczej nie mogę nic zarzucić, gdyż jest to dobra firma. Raz wymieniałem klocki w norauto, to urwali mi czujnik zużycia klocków
Jeśli chodzi ogólnie o części oryginalne i zamienne do Mini to rzeczywiście warto sprawdzić kto tak naprawdę je produkuje. Czy BMW ma dużą przebitkę na częściach? Wydaje mi się, że różnie z tym bywa. Klocków u nich nie kupiłem na przykład (Juridy za ok 350zl z tego co pamiętam), ale część rzeczy na pewno nie mają dużo drożej - zawsze trzeba się po prostu rozejrzeć. Z drugiej strony istnieje pewne ryzyko kupowania zamienników. Mam tu na myśli ryzyko związane z "pasowaniem" części niż ich gorszej jakości.
Dla przykładu małej przebitki cen części w BMW (serwis to już inna historia). Pompa wspomagania Mini:
- BMW - 1700zl
- polski dystrybutor, który jest przedstawicielem producenta - 1600zl
Wybór należy do ciebie
Pozdrowienia,
Loko
P.S. Jak ktoś wie, jaki producent dostarcza sprzęgła do Mini Cooper S i gdzie je dostać, to będę wdzięczny
