Części nie-oryginalne
Części nie-oryginalne
Witam!
Jestem świeżo upieczonym cooperem Kupując zostałem poinformowany o konieczności wymiany tarcz i tłumika. Po załatwieniu wszystkich formalności przedzwoniłem do ASO (Fota) i usłyszałem, że sam tłumik 1600 <szok>. Poszperałem troche, znalazłem w katalogach bosal i walker odpowiedniki. Znajomy mechanik mówi że one sa identyczne, ale to mechanik. Ma ktoś jakieś doświadczenie? Te zamienniki sa tańsze o ponad połowe. To samo tyczy tarcz/klocków - ponoć ten zamiennik - Lucas - bardzo dobre. Jak Wasze doświadczenia z takimi problemami eksploatacyjnymi?
Jestem świeżo upieczonym cooperem Kupując zostałem poinformowany o konieczności wymiany tarcz i tłumika. Po załatwieniu wszystkich formalności przedzwoniłem do ASO (Fota) i usłyszałem, że sam tłumik 1600 <szok>. Poszperałem troche, znalazłem w katalogach bosal i walker odpowiedniki. Znajomy mechanik mówi że one sa identyczne, ale to mechanik. Ma ktoś jakieś doświadczenie? Te zamienniki sa tańsze o ponad połowe. To samo tyczy tarcz/klocków - ponoć ten zamiennik - Lucas - bardzo dobre. Jak Wasze doświadczenia z takimi problemami eksploatacyjnymi?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Części nie-oryginalne
zamienniki zawsze są połowę tańsze, w każdym samochodzie, często zdaża się że firmy typu Bosal produkują tłumiki oryginalnie montowane w niektórych samochodach. Jakość na pewno nie odstaje, a zdarza się w niektórych wypadkach że jest wyższa.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Części nie-oryginalne
zamienniki zawsze są połowę tańsze, w każdym samochodzie, często zdaża się że firmy typu Bosal produkują tłumiki oryginalnie montowane w niektórych samochodach. Jakość na pewno nie odstaje, a zdarza się w niektórych wypadkach że jest wyższa.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Części nie-oryginalne
@Adam
Deja-vu :>
Deja-vu :>
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Części nie-oryginalne
no dwa razy mi się wkleiło, bo wystąpił błąd a jak strone odświeżyłem to tak wyszło, a usunąć się nie da, tak samo jak edytować i cytować...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- jrock7
- Wiarus
- Posty: 507
- Rejestracja: 15 lip 2006, 18:44
- Posiadane auto: R55 Cooper D
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Części nie-oryginalne
Ja zawsze zamawiam częsc z hutrowni, np. Intercars - są przynajmniej o połowe tańsze a jakościowo
z pewnością się nie różnią...
Pzdr.
z pewnością się nie różnią...
Pzdr.
Re: Części nie-oryginalne
O tłumiku sie nie wypowiadam, bo jeszcze mi się "o dziwo" nie popsuł
Jeśli chodzi o tarcze to ważna jest jedna rzecz. Tarcze wymieniasz zawsze z klockami. Tydzień temu zmienilem wlasnie - kupilem tarcze i klocki (green stuff-twardsze) firmy EBC (ebcbrakes.pl-zamówienie mailem+DHL)- tarcze i klocki łącznie wyszły za 700zl. Wymieniłem je w ASO, gdyż chciałem zmierzyć bicie tarcz (mechanika, który ma takie urządzenie nie znalazlem). Wymiana w ASO 250zl (w stacji kontroli pojazdów,norauto itp. ok. 100zl- bez mierzenia oczywiście). Myslalem ze w ASO zamontują dobrze, ale po wyjechaniu z salonu jeden zaczął dymić . Drugi z kolei trochę piszczy jak lekko nacisnę hamulec. Mam nadzieję, że się dotrą w najbliższym czasie.Nie wiem dlaczego tak się dzieje - postaram się to jeszcze wyjaśnić. Producentowi tarcz/klocków raczej nie mogę nic zarzucić, gdyż jest to dobra firma. Raz wymieniałem klocki w norauto, to urwali mi czujnik zużycia klocków
Jeśli chodzi ogólnie o części oryginalne i zamienne do Mini to rzeczywiście warto sprawdzić kto tak naprawdę je produkuje. Czy BMW ma dużą przebitkę na częściach? Wydaje mi się, że różnie z tym bywa. Klocków u nich nie kupiłem na przykład (Juridy za ok 350zl z tego co pamiętam), ale część rzeczy na pewno nie mają dużo drożej - zawsze trzeba się po prostu rozejrzeć. Z drugiej strony istnieje pewne ryzyko kupowania zamienników. Mam tu na myśli ryzyko związane z "pasowaniem" części niż ich gorszej jakości.
Dla przykładu małej przebitki cen części w BMW (serwis to już inna historia). Pompa wspomagania Mini:
- BMW - 1700zl
- polski dystrybutor, który jest przedstawicielem producenta - 1600zl
Wybór należy do ciebie
Pozdrowienia,
Loko
P.S. Jak ktoś wie, jaki producent dostarcza sprzęgła do Mini Cooper S i gdzie je dostać, to będę wdzięczny
Jeśli chodzi o tarcze to ważna jest jedna rzecz. Tarcze wymieniasz zawsze z klockami. Tydzień temu zmienilem wlasnie - kupilem tarcze i klocki (green stuff-twardsze) firmy EBC (ebcbrakes.pl-zamówienie mailem+DHL)- tarcze i klocki łącznie wyszły za 700zl. Wymieniłem je w ASO, gdyż chciałem zmierzyć bicie tarcz (mechanika, który ma takie urządzenie nie znalazlem). Wymiana w ASO 250zl (w stacji kontroli pojazdów,norauto itp. ok. 100zl- bez mierzenia oczywiście). Myslalem ze w ASO zamontują dobrze, ale po wyjechaniu z salonu jeden zaczął dymić . Drugi z kolei trochę piszczy jak lekko nacisnę hamulec. Mam nadzieję, że się dotrą w najbliższym czasie.Nie wiem dlaczego tak się dzieje - postaram się to jeszcze wyjaśnić. Producentowi tarcz/klocków raczej nie mogę nic zarzucić, gdyż jest to dobra firma. Raz wymieniałem klocki w norauto, to urwali mi czujnik zużycia klocków
Jeśli chodzi ogólnie o części oryginalne i zamienne do Mini to rzeczywiście warto sprawdzić kto tak naprawdę je produkuje. Czy BMW ma dużą przebitkę na częściach? Wydaje mi się, że różnie z tym bywa. Klocków u nich nie kupiłem na przykład (Juridy za ok 350zl z tego co pamiętam), ale część rzeczy na pewno nie mają dużo drożej - zawsze trzeba się po prostu rozejrzeć. Z drugiej strony istnieje pewne ryzyko kupowania zamienników. Mam tu na myśli ryzyko związane z "pasowaniem" części niż ich gorszej jakości.
Dla przykładu małej przebitki cen części w BMW (serwis to już inna historia). Pompa wspomagania Mini:
- BMW - 1700zl
- polski dystrybutor, który jest przedstawicielem producenta - 1600zl
Wybór należy do ciebie
Pozdrowienia,
Loko
P.S. Jak ktoś wie, jaki producent dostarcza sprzęgła do Mini Cooper S i gdzie je dostać, to będę wdzięczny
Re: Części nie-oryginalne
problem w ASO to nie cena części ale cena ich montażu. Oczywiście zamienniki są tej samej jakości, a poprzednicy dobrze Ci doradzaja. Ale ja to robie tak -dogadałem się z facetem który robi BMW i sprowadza mi oryginalne części, ale monuje po cenie normalnego warsztau. Jesli chodzi o wydech to kwestia czy jest orginalny czy nie, nie wpływa na poziom bezpieczeństwa więc śmiało wstawiłbym nie oryginalny, co do tarcz to raczej kupiłbym oryginały gdyż lepiej mieć pewność ze wszystko tam jest tak jak należy.