Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
- mtzecik
- Swój Człowiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
- Posiadane auto: Countryman S ALL4
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach...
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Kurna to tylko się cieszyć ja już nie wiem co jest normą, bo normą powinno być właśnie że auto nie żre oleju u mnie tak łyka 0.5 litra na 2000km, i zobaczę czy zrobienie pułapki na tylnej odmie pokaże, czy to to, bo wtedy te pół litra powinno zapełnić właśnie półlitrową puszkę oil catch tankmtzecik pisze:Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach...
Udzieliłem się też w temacie "dymek z wydechu" ale napiszę też tu takie przemyslenie:
leję 5w30 castrola bo niby taki ma być , może by jak kolega Drail podpowiedział strzelić płukankę i zmienić parametry na 5w40 i Motul bo u niego spalanie oleju po takim zabiegu spadło. ja w poniedziałek sobie zmienie, pojeżdzę i dam znać czy jest poprawa
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 01:56
- Posiadane auto: MCS JCW R56 2008 211KM
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie. Jak temu się zapobiega? na zdjęciach widać uniesione zawory...
druga sprawa, dwa oil catch tanki da radę zamontować? jest sens? auto do zabawy i na ulicę
druga sprawa, dwa oil catch tanki da radę zamontować? jest sens? auto do zabawy i na ulicę
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Wszystkie te silniki mają brać olej nie bez powodu normy są jakie są tak samo jak wszystkie silniki TSI biorą olej. Oczywiście zdarzą się przypadki że nie bierze ale konstrukcja silnika sprawia że jak nie biorą to zaczną i o ile nie jest to branie takie że co tankowanie trzeba dolewać :) to nie powinniśmy się tym specjalnie przejmować. A co do czyszczenia zaworów polecam zrobić to samemu wolny weekend 50 zł kilka browarków i mamy zawory jak nowe. ( opisałem to w osobnym temacie)
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Nic do silnika się nie dostaje. Jeżeli nawet ziarnko wpadnie to w momencie odpalenia silnika zostaje ono spalone.Niebo pisze:jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie.
Dla ciekawości takie zdjęcie, silnik ma oryginalny przebieg 78tyś salon PL.
Po czyszczeniu jest różnica
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Ten to najmniejszy przebieg jaki udało mi się czyścić. 29tyś. Salon Polska.
-
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Dzwoniłem, pytałem. W ubiegłym roku czyszczenie MINI kosztowało 800 pln.
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Poszło PWPlewson pisze:Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Ostra zima idzie!! Aż zawory pomroziło!!!
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
- Posiadane auto: Mini CooperS
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
-
- Nowy
- Posty: 74
- Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
- Posiadane auto: Countryman R60
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
- Posiadane auto: Mini CooperS
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Kreinto pisze:Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Dziękuję. Umawiam się.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
- Posiadane auto: Mini CooperS
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Chciałbym podpytać jak po latach, kilometrach oceniacie zastosowanie oil catcha? Jestem posiadaczem Mini Coopera S r56 z 2007 r i jestem żywotnie zainteresowany rozwiązaniami poprawy cyrkulacji oleju. I takie pytanie- czy do wymiany uszczelniaczy zaworowych potrzebne jest wyjęcie głowicy, rozrządu i czy po tym wymagana jest regulacja vanosa? Nie jestem mechanikiem, pytam bo chyba czeka mnie ta robota.orangina pisze:W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Czyszczenie zaworów przy pomocy łupin orzecha przebiegało u mnie bardzo sprawnie. Po- silnik nie faluje, obroty są stabilne, silnik pracuje bardziej „jedwabiście”.