Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
mtzecik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 118
Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
Posiadane auto: Countryman S ALL4
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: mtzecik »

Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach... ;)
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Saguaro »

mtzecik pisze:Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach... ;)
Kurna to tylko się cieszyć :) ja już nie wiem co jest normą, bo normą powinno być właśnie że auto nie żre oleju :D :D u mnie tak łyka 0.5 litra na 2000km, i zobaczę czy zrobienie pułapki na tylnej odmie pokaże, czy to to, bo wtedy te pół litra powinno zapełnić właśnie półlitrową puszkę oil catch tank :D

Udzieliłem się też w temacie "dymek z wydechu" ale napiszę też tu takie przemyslenie:
leję 5w30 castrola bo niby taki ma być :D, może by jak kolega Drail podpowiedział strzelić płukankę i zmienić parametry na 5w40 i Motul bo u niego spalanie oleju po takim zabiegu spadło. ja w poniedziałek sobie zmienie, pojeżdzę i dam znać czy jest poprawa :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Niebo
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 02 kwie 2017, 01:56
Posiadane auto: MCS JCW R56 2008 211KM
Lokalizacja: Łódź

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Niebo »

jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie. Jak temu się zapobiega? na zdjęciach widać uniesione zawory...

druga sprawa, dwa oil catch tanki da radę zamontować? jest sens? auto do zabawy i na ulicę
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: ganwilk »

Wszystkie te silniki mają brać olej nie bez powodu normy są jakie są tak samo jak wszystkie silniki TSI biorą olej. Oczywiście zdarzą się przypadki że nie bierze ale konstrukcja silnika sprawia że jak nie biorą to zaczną i o ile nie jest to branie takie że co tankowanie trzeba dolewać :) to nie powinniśmy się tym specjalnie przejmować. A co do czyszczenia zaworów polecam zrobić to samemu wolny weekend 50 zł kilka browarków i mamy zawory jak nowe. ( opisałem to w osobnym temacie)
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Niebo pisze:jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie.
Nic do silnika się nie dostaje. Jeżeli nawet ziarnko wpadnie to w momencie odpalenia silnika zostaje ono spalone.

Dla ciekawości takie zdjęcie, silnik ma oryginalny przebieg 78tyś salon PL. facepalm

Po czyszczeniu jest różnica :D
Załączniki
Mini.jpg
(491.69 KiB) Pobrany 973 razy
mini2.jpg
(322.63 KiB) Pobrany 973 razy
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Ten to najmniejszy przebieg jaki udało mi się czyścić. 29tyś. Salon Polska.
Załączniki
zzz.jpg
(130.33 KiB) Pobrany 722 razy
za.jpg
(138.52 KiB) Pobrany 722 razy
Plewson
Nowy
Nowy
Posty: 90
Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Plewson »

Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: STi77 »

Dzwoniłem, pytałem. W ubiegłym roku czyszczenie MINI kosztowało 800 pln.
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Plewson pisze:Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie
Poszło PW
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Gibki Staruszek »

czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Ostra zima idzie!! Aż zawory pomroziło!!! :lol:
Załączniki
mini.jpg
(132.34 KiB) Pobrany 295 razy
min2.jpg
(181.86 KiB) Pobrany 295 razy
Adamos
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
Posiadane auto: Mini CooperS
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Adamos »

Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Kreinto »

Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.
Adamos
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
Posiadane auto: Mini CooperS
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Adamos »

Kreinto pisze:
Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.

Dziękuję. Umawiam się. :D
Adamos
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 13:08
Posiadane auto: Mini CooperS
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Adamos »

orangina pisze:W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Chciałbym podpytać jak po latach, kilometrach oceniacie zastosowanie oil catcha? Jestem posiadaczem Mini Coopera S r56 z 2007 r i jestem żywotnie zainteresowany rozwiązaniami poprawy cyrkulacji oleju. I takie pytanie- czy do wymiany uszczelniaczy zaworowych potrzebne jest wyjęcie głowicy, rozrządu i czy po tym wymagana jest regulacja vanosa? Nie jestem mechanikiem, pytam bo chyba czeka mnie ta robota.

Czyszczenie zaworów przy pomocy łupin orzecha przebiegało u mnie bardzo sprawnie. Po- silnik nie faluje, obroty są stabilne, silnik pracuje bardziej „jedwabiście”.
ODPOWIEDZ