Countryman - zakup
Countryman - zakup
Drodzy forumowicze,
aktualnie kupuję 4 samochód w życiu i wszystko wskazuje na to, że będzie to znów... Mini. Tym razem jako żona i matka zostaje tylko Countryman ale sądzę, że też jest fajny. Mam w związku z tym do Was kilka pytań (odnośnie wersji S/Cooper Works bo inne dla mnie nie istnieją).
1. Czy prawdą jest, że te auta są twarde i b. źle znoszą poprzeczne nierówności? Countryman nie zrobił na mnie takiego wrażenia ale jeździłam dotąd tylko po dobrej nawierzchni.
2. Jak wygląda sprawa z niezawodnością i kosztami utrzymania tych aut? Czy są do nich jakieś części zamienne?
3. Ile Wam palą Countrymany S/Worksy
4. Czy works będzie się pod względem silnika różnił tylko oprogramowaniem i można sobie zchipować S? Jakie macie wrażenia po chipowaniu S-ek? Czy przy tej pojemności samochody się nie rozpadają? Czy jest spora różnica po chipie?
5. Czy polecacie bardziej manual czy automat? Mi się w sumie z automatem dobrze jechało a co do manuala to obawiam się twardego sprzęgła - w moim Cooperze S 2002 rocznik trochę mnie bolała noga
6. Czy będą jakieś większe różnice pomiędzy rocznikiem 2012 a 2014?
7. Gdzie i za ile można nakleić pasy do tego auta?
8. Czy te Miniaki mają możliwość podłączenia telefonu aby puszczać muzykę?
9. Widziałam, że z automatem przyśpieszenie jest na papierze gorsze? Czy nawet w trybie ręcznym (łopatki) będzie gorzej niż w manualu czy wtedy wychodzi na to samo?
aktualnie kupuję 4 samochód w życiu i wszystko wskazuje na to, że będzie to znów... Mini. Tym razem jako żona i matka zostaje tylko Countryman ale sądzę, że też jest fajny. Mam w związku z tym do Was kilka pytań (odnośnie wersji S/Cooper Works bo inne dla mnie nie istnieją).
1. Czy prawdą jest, że te auta są twarde i b. źle znoszą poprzeczne nierówności? Countryman nie zrobił na mnie takiego wrażenia ale jeździłam dotąd tylko po dobrej nawierzchni.
2. Jak wygląda sprawa z niezawodnością i kosztami utrzymania tych aut? Czy są do nich jakieś części zamienne?
3. Ile Wam palą Countrymany S/Worksy
4. Czy works będzie się pod względem silnika różnił tylko oprogramowaniem i można sobie zchipować S? Jakie macie wrażenia po chipowaniu S-ek? Czy przy tej pojemności samochody się nie rozpadają? Czy jest spora różnica po chipie?
5. Czy polecacie bardziej manual czy automat? Mi się w sumie z automatem dobrze jechało a co do manuala to obawiam się twardego sprzęgła - w moim Cooperze S 2002 rocznik trochę mnie bolała noga
6. Czy będą jakieś większe różnice pomiędzy rocznikiem 2012 a 2014?
7. Gdzie i za ile można nakleić pasy do tego auta?
8. Czy te Miniaki mają możliwość podłączenia telefonu aby puszczać muzykę?
9. Widziałam, że z automatem przyśpieszenie jest na papierze gorsze? Czy nawet w trybie ręcznym (łopatki) będzie gorzej niż w manualu czy wtedy wychodzi na to samo?
Re: Countryman - zakup
10. Czy warto dołożyć do napędu 4x4?
- adiQ
- Zarząd
- Posty: 161
- Rejestracja: 28 mar 2012, 22:42
- Posiadane auto: R56 & 40LE itp...:-))
- Lokalizacja: ślask
Re: Countryman - zakup
Świetnie napewno koledzy się wypowiedzą co maja takie samochodziki ja mogę się wypowiedzieć o odczuciach jazdy testowej. Fajny silnik to sd i ogólnie s . Samochód fajny i polecam
Re: Countryman - zakup
W takim razie czekam na informacje od użytkowników. Przede wszystkim nie wiem co z tą skrzynią i napędem.
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2017, 12:51
- Posiadane auto: Countryman Cooper S All4
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Countryman - zakup
1. Też przed pierwszą jazdą się naczytałem i nasłuchałem, że są twarde, wręcz nieznośnie - w rzeczywistości auto jest bardzo zwarte, reaguje na każdy ruch kierownicą, niemal nie nurkuje przy hamowaniu ale z "taczką" to nic wspólnego nie ma.
Z tego co wiem w zawieszeniu nie ma żadnej różnicy względem wersji One/S/Works
3. Spalanie średnie 9 litrów, głównie krótkie wyjazdy w miasto i kilka tras.
7. Oryginalne pasy można kupić w ASO lub szukać taniej oryginałów na allegro/angielskim Ebay. Koszt od 200zl w górę, w zależości od wersji.
Każdy warsztat robiący reklamy/drukarnia bez problemu pomoże z naklejeniem.
8. Muzykę można streamować poprzez Bluetooth, kablem USB/AUXem pewnie także ale nie próbowałem.
Z tego co wiem w zawieszeniu nie ma żadnej różnicy względem wersji One/S/Works
3. Spalanie średnie 9 litrów, głównie krótkie wyjazdy w miasto i kilka tras.
7. Oryginalne pasy można kupić w ASO lub szukać taniej oryginałów na allegro/angielskim Ebay. Koszt od 200zl w górę, w zależości od wersji.
Każdy warsztat robiący reklamy/drukarnia bez problemu pomoże z naklejeniem.
8. Muzykę można streamować poprzez Bluetooth, kablem USB/AUXem pewnie także ale nie próbowałem.
Re: Countryman - zakup
Dzięki za odpowiedź. Samochód już kupiłam. Jestem pod wrażeniem średniego spalania. Mi w mieście wychodzi 12-13 litrów...
Teraz kwestia drugiego kompletu kół - czy kupując felgi i opony zimowe muszę zakupić również drugi komplet czujników ciśnienia w oponach?? Jeśli tak to jakie?
Teraz kwestia drugiego kompletu kół - czy kupując felgi i opony zimowe muszę zakupić również drugi komplet czujników ciśnienia w oponach?? Jeśli tak to jakie?
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2017, 12:51
- Posiadane auto: Countryman Cooper S All4
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Countryman - zakup
To tylko pogratulować zakupu
W kołach nie ma czujnika ciśnienia, ciśnienie jest obliczane na podstawie obrotów kół, nie ma więc problemu z zakupem drugiego kompletu.
Co do spalania to faktycznie sporo, na samym mieście nie sprawdzałem - choć stylem jazdy najbliżej mi do ekodrivingu
Za to w trasie 550km W-wa Sz-n z prędkościami po A2/S3 rzędu 130km/h wyszło mi na dystrybutorze 8.2l, spodziewałem się niższego wyniku.
W każdym razie komputer zaniża średnie spalanie o ok 0.1l/100km także można polegać na jego wskazaniach.
W kołach nie ma czujnika ciśnienia, ciśnienie jest obliczane na podstawie obrotów kół, nie ma więc problemu z zakupem drugiego kompletu.
Co do spalania to faktycznie sporo, na samym mieście nie sprawdzałem - choć stylem jazdy najbliżej mi do ekodrivingu
Za to w trasie 550km W-wa Sz-n z prędkościami po A2/S3 rzędu 130km/h wyszło mi na dystrybutorze 8.2l, spodziewałem się niższego wyniku.
W każdym razie komputer zaniża średnie spalanie o ok 0.1l/100km także można polegać na jego wskazaniach.
Re: Countryman - zakup
A na Allegro widziałam czujniki ciśnienia do Mini. Może do jakiś poprzednich modeli?
-
- Nowy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 mar 2014, 14:16
- Posiadane auto: MINI COOPER R 56
- Lokalizacja: Łódź
Re: Countryman - zakup
w countrymanie są czujniki ciśnienia,przynajmniej w roczniku 2015.
można latwo poznać na zewnątrz wentyla jest nakrętka i jest bardzo sztywny.
jak założysz koła bez czujników będzie wywalać ci błąd niby nic ale irytuje
jaki jest model czujnika dowiesz sie w aso
można latwo poznać na zewnątrz wentyla jest nakrętka i jest bardzo sztywny.
jak założysz koła bez czujników będzie wywalać ci błąd niby nic ale irytuje
jaki jest model czujnika dowiesz sie w aso
Re: Countryman - zakup
1. Na normalnych oponach nie runflat, jest w miarę komfortowo.
2. Nie ma już niezawodnych aut, ja do 100000 wymieniałem tylko klocki, olej i sprzęgło bo się spaliło ale to wina użytkowania. Teraz przy 108000 padło łożysko w przednim kole i guma tylnego amortyzatora, według mnie wina runflatów.
Części są dostępne czasami trzeba poszukać, albo mieć kogoś np. w intercarsie kto ma pojęcie o częściach bmw. Czasami jest tak że w katalogu nie ma opisu że pasuje coś do mini r60 a pasuje do r61 (pacemana). Często jest tak że element trzeba wyciągnąć i dobrać nie po numerach ale po wglądzie wymiarach np. tuleja podłużnego wahacza w aso jest z całym elementem a w intercarsie można kupić samą tuleje. Poprostu są niuanse.
3. W mieście 9,5 - 12 na trasie od 7 - 9.
4. Nie wiem ale coopera s można podkręcić do mocy jcw. Trzeba pamietać ze jest dwumas.
5. Manual, autoamat jest jakiś nie bardzo. przynajmniej dla mnie, ale jestem przyzwyczajony do cvt w subaru.
6. W środku trochę kosmetyczne, mechanicznie może jakieś drobnostki.
2. Nie ma już niezawodnych aut, ja do 100000 wymieniałem tylko klocki, olej i sprzęgło bo się spaliło ale to wina użytkowania. Teraz przy 108000 padło łożysko w przednim kole i guma tylnego amortyzatora, według mnie wina runflatów.
Części są dostępne czasami trzeba poszukać, albo mieć kogoś np. w intercarsie kto ma pojęcie o częściach bmw. Czasami jest tak że w katalogu nie ma opisu że pasuje coś do mini r60 a pasuje do r61 (pacemana). Często jest tak że element trzeba wyciągnąć i dobrać nie po numerach ale po wglądzie wymiarach np. tuleja podłużnego wahacza w aso jest z całym elementem a w intercarsie można kupić samą tuleje. Poprostu są niuanse.
3. W mieście 9,5 - 12 na trasie od 7 - 9.
4. Nie wiem ale coopera s można podkręcić do mocy jcw. Trzeba pamietać ze jest dwumas.
5. Manual, autoamat jest jakiś nie bardzo. przynajmniej dla mnie, ale jestem przyzwyczajony do cvt w subaru.
6. W środku trochę kosmetyczne, mechanicznie może jakieś drobnostki.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Countryman - zakup
A to w JCW nie ma dwumasy?Lesio pisze:
4. Nie wiem ale coopera s można podkręcić do mocy jcw. Trzeba pamietać ze jest dwumas.
Re: Countryman - zakup
Ma tylko nie wiem czy jest takie samo jak w cooper s, bo ma inne numery katalogowe i może być mocniejsze. Tak mi się wydaje.
Re: Countryman - zakup
Dzieki za odpowiedzi.
Smigam juz swoim Countrymanem i bylam dzis na hamowni w celu zrobienia chiptuningu.
Troche negatywnie zaskoczylo mnie to, ze moc wyjsciowa wyszla 174 KM... Wyciagneli mi zamiast 215, 201 twierdzac ze przyrost jest fajny i a ze te niskie wyniki sa zwiazane z tym ze pryjechalam po zatankowaniu paliwa 95 oktanowego. Czy to mozliwe ze na 98 wyszloby np 184 i 210? Co do temperatury powietrza to byla dzis chyba na poziomie 23-24 stopni wiec upalu nie bylo w sumie (choc sadzilam ze jest cieplej w sumie)
Smigam juz swoim Countrymanem i bylam dzis na hamowni w celu zrobienia chiptuningu.
Troche negatywnie zaskoczylo mnie to, ze moc wyjsciowa wyszla 174 KM... Wyciagneli mi zamiast 215, 201 twierdzac ze przyrost jest fajny i a ze te niskie wyniki sa zwiazane z tym ze pryjechalam po zatankowaniu paliwa 95 oktanowego. Czy to mozliwe ze na 98 wyszloby np 184 i 210? Co do temperatury powietrza to byla dzis chyba na poziomie 23-24 stopni wiec upalu nie bylo w sumie (choc sadzilam ze jest cieplej w sumie)
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Countryman - zakup
Zmień dolot, wydech, Intercooler i jedz jeszcze raz mapę robić, jak ci mało. Jak nadal za mało to może większe turbo od razu
Re: Countryman - zakup
???
215 KM ktore im wychodzi w tych autach robia bez innych modyfikacji. Bede wdzieczna za bardziej swiatle odpowiedzi.
215 KM ktore im wychodzi w tych autach robia bez innych modyfikacji. Bede wdzieczna za bardziej swiatle odpowiedzi.