Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: blink »

Moi drodzy, nie raz przewijał się problem wymiany odmy zintegrowanej z pokrywą zaworową.

Podstawowe objawy to :
- zasysanie korka wlewu oleju
- zwiększony pobór oleju
- olej w dolocie (a co za tym idzie zaolejony MAP sensor) > utrata mocy, nie równe wolne obroty

Do tej pory jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnej pokrywy zaworowej która jest zintegrowana z odmą.
Pojawiło się jednak nowe rozwiązanie, za 30$ można kupić w Rosji zestaw naprawczy do pokrywy.

https://vanos-bmw.com/product/111276465 ... repair-kit

Tutaj instrukcja wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=X9wMakj4qNU

Wygląda na banalnie prostą ...

Koszt pokrywy zaworowej to 1215 PLN + uszczelka i montaż, wychodzi pod 1500 PLN
Koszt membrany to nie całe 30$ + shipping 15$ - 45$ - 160 PLN

Jest też człowiek w Polsce który sprzedaje te membrany po 195 PLN na allegro.

Czy ktoś z Was już wcześniej o tym słyszał ? Przeszukałem cały internet, USA, Chiny, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć tych zestawów naprawczych. Producenci (BMW, PSA) oczywiście ich nie oferują. Wygląda na to że człowiek z Rosji je produkuje lub ma jakiś kanał dostępu do produkcji.

W najbliższym czasie zamówię membranę i wymienię - powiem Wam czy działa! :)
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: orangina »

Koszty faktycznie są wysokie ale bardziej boli że objawy są niejednoznaczne i dopiero wymiana pokrywy potwierdza przypuszczenia. U mnie tak było i w rezultacie wymieniłem pokrywę zaworów która okazała się być sprawna.
BTW. Gdyby ktoś być zainteresowany zakupem używanej pokrywy zaworów to mam taką na zbyciu.
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Drail »

A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: blink »

Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Objawy są takie że jak odkręcisz korek wlewu oleju w trakcie pracy silnika to zamiast dmuchać (co w większości samochodów nie jest do końca normalne ale w tym silniku akurat tak) - to korek wlewu jest lekko zasysany.

Dzieje się tak ponieważ membrana w pokrywie nie trzyma i ciśnienie z układu dolotowego zaciąga powietrze z pod pokrywy zaworowej.
Ubytki oleju biorą się z wciągania przez odmę oleju rozchlapywanego w głowicy.

Odma teoretycznie (tak mniemam) działa w ten sposób że nadmiar gazów powinien się przedostawać z pod pokrywy do dolotu. Ale dolot nie powinien wyciągać na bieżąco powietrza spod pokrywy.

Sprawa lekko się komplikuje w N14 gdzie są dwie odmy -tam to ja już nie ogarniam o co dokładnie chodzi. Profilaktycznie chyba warto niestety wymieniać co jakiś czas pokrywę jeśli wystąpią objawy oczywiście.

Ja osobiście obiecałem sobie że nie kupię już nigdy Mini z silnikiem N14. Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań. Oczywiście jak jeździ to jeździ fajnie. Nastresowałem się przez auto z tym silnikiem, wydałem kupę pieniędzy a i tak nie jeździło dobrze.

Z ciekawostek mogę dodać że w N18 ... lewa odma nie występuje ... jest fabrycznie zaślepiona.

Wracając do tematu - myślę że optymalną kontrolą stanu membrany w odmie będzie rozebranie i sprawdzenie czy np nie spłynęła albo nie pękła. Zrobię to na początku tygodnia i zdam Wam relację.
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: orangina »

Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.
Faktycznie ten silnik to porażka. Trzeba mieć dużo szczęścia albo czasu i pieniędzy żeby być z niego zadowolonym. facepalm
Chyba że jesteś właścicielem serwisu to jesteś zadowolony cały czas :D
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Drail »

orangina pisze:
Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.
Tyle to wiem ;) Ale po prostu nie interesowałem się konkretnymi problemami ;).
A co do Valvetronica to w n14 raczej go nie ma.
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: orangina »

Drail pisze:
orangina pisze:
Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.
Tyle to wiem ;) Ale po prostu nie interesowałem się konkretnymi problemami ;).
A co do Valvetronica to w n14 raczej go nie ma.
Jest VANOS. Naprawa od 1000 zł w górę.
Awatar użytkownika
Pistoleroo
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 09 lis 2017, 19:20
Posiadane auto: R55s / HD Night Rod Special
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Pistoleroo »

blink pisze:
Drail pisze: Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań.
ale nagroda "engine of the year" dla PSA jest? JEST :D
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Drail »

Pistoleroo pisze:
blink pisze:
Drail pisze: Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań.
ale nagroda "engine of the year" dla PSA jest? JEST :D
U mnie pompa wys ciśnienia zaczęła się odzywać :D Co ciekawe tylko na paliwie z bp, teraz leje orlen i się uspokoiło :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: flapjck1 »

Pora wymienic filtr paliwa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Drail »

W sumie, w czerwcu zmieniłem filtr który był od nowości. Myślisz że tak szybko się zawalił?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: flapjck1 »

Raczej nie powinien :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: orangina »

Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to raczej pytanie kiedy usterka wystąpi. To że się zepsuje to pewne.
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: Drail »

flapjck1 pisze:Raczej nie powinien :)
I tak chce rozebrać i zobaczyć czy tam jakiś syf nie wpadł. Za tydzień będzie trochę luzu to tam pozaglądam.
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?

Post autor: blink »

Pompa wysokiego ciśnienia jest budową podobna do wysokociśnieniowej pompy w dieslu. Kiedyś jak padała mi pompa Boscha w dieslu, starej daty człowiek od regeneracji pomp poradził żeby na każdy zbiornik paliwa lać do paliwa 100ml oleju silnikowego syntetycznego. Z moich obserwacji HPFP nie lubi zimna i wtedy pada. Ja odratowałem na 3 miesiące swoją pompę, lejąc olej (konkretnie Motul 300V) do paliwa. Oczywiście nie wiem jaki ma to wpływ na wytryskiwacze, katalizator czy też normy spalin (chociaż każdy silnik w Mini pali tyle oleju że to już chyba żadna różnica :mrgreen: ).

Słyszałem też że właściciele silników GDI (bezpośredni wtrysk) w Mitsubishi też stosowali ten patent. A jak już padnie to pozostaje jedynie wymiana, a jak wymiana to tylko na zakupioną od Peugeota za 1450 PLN ;) Auto po wymianie paliło mniej o przynajmniej 10% no i ... odpalało za pierwszym razem :D :D :D
ODPOWIEDZ