Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Moi drodzy, nie raz przewijał się problem wymiany odmy zintegrowanej z pokrywą zaworową.
Podstawowe objawy to :
- zasysanie korka wlewu oleju
- zwiększony pobór oleju
- olej w dolocie (a co za tym idzie zaolejony MAP sensor) > utrata mocy, nie równe wolne obroty
Do tej pory jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnej pokrywy zaworowej która jest zintegrowana z odmą.
Pojawiło się jednak nowe rozwiązanie, za 30$ można kupić w Rosji zestaw naprawczy do pokrywy.
https://vanos-bmw.com/product/111276465 ... repair-kit
Tutaj instrukcja wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=X9wMakj4qNU
Wygląda na banalnie prostą ...
Koszt pokrywy zaworowej to 1215 PLN + uszczelka i montaż, wychodzi pod 1500 PLN
Koszt membrany to nie całe 30$ + shipping 15$ - 45$ - 160 PLN
Jest też człowiek w Polsce który sprzedaje te membrany po 195 PLN na allegro.
Czy ktoś z Was już wcześniej o tym słyszał ? Przeszukałem cały internet, USA, Chiny, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć tych zestawów naprawczych. Producenci (BMW, PSA) oczywiście ich nie oferują. Wygląda na to że człowiek z Rosji je produkuje lub ma jakiś kanał dostępu do produkcji.
W najbliższym czasie zamówię membranę i wymienię - powiem Wam czy działa!
Podstawowe objawy to :
- zasysanie korka wlewu oleju
- zwiększony pobór oleju
- olej w dolocie (a co za tym idzie zaolejony MAP sensor) > utrata mocy, nie równe wolne obroty
Do tej pory jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnej pokrywy zaworowej która jest zintegrowana z odmą.
Pojawiło się jednak nowe rozwiązanie, za 30$ można kupić w Rosji zestaw naprawczy do pokrywy.
https://vanos-bmw.com/product/111276465 ... repair-kit
Tutaj instrukcja wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=X9wMakj4qNU
Wygląda na banalnie prostą ...
Koszt pokrywy zaworowej to 1215 PLN + uszczelka i montaż, wychodzi pod 1500 PLN
Koszt membrany to nie całe 30$ + shipping 15$ - 45$ - 160 PLN
Jest też człowiek w Polsce który sprzedaje te membrany po 195 PLN na allegro.
Czy ktoś z Was już wcześniej o tym słyszał ? Przeszukałem cały internet, USA, Chiny, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć tych zestawów naprawczych. Producenci (BMW, PSA) oczywiście ich nie oferują. Wygląda na to że człowiek z Rosji je produkuje lub ma jakiś kanał dostępu do produkcji.
W najbliższym czasie zamówię membranę i wymienię - powiem Wam czy działa!
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Koszty faktycznie są wysokie ale bardziej boli że objawy są niejednoznaczne i dopiero wymiana pokrywy potwierdza przypuszczenia. U mnie tak było i w rezultacie wymieniłem pokrywę zaworów która okazała się być sprawna.
BTW. Gdyby ktoś być zainteresowany zakupem używanej pokrywy zaworów to mam taką na zbyciu.
BTW. Gdyby ktoś być zainteresowany zakupem używanej pokrywy zaworów to mam taką na zbyciu.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Objawy są takie że jak odkręcisz korek wlewu oleju w trakcie pracy silnika to zamiast dmuchać (co w większości samochodów nie jest do końca normalne ale w tym silniku akurat tak) - to korek wlewu jest lekko zasysany.Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Dzieje się tak ponieważ membrana w pokrywie nie trzyma i ciśnienie z układu dolotowego zaciąga powietrze z pod pokrywy zaworowej.
Ubytki oleju biorą się z wciągania przez odmę oleju rozchlapywanego w głowicy.
Odma teoretycznie (tak mniemam) działa w ten sposób że nadmiar gazów powinien się przedostawać z pod pokrywy do dolotu. Ale dolot nie powinien wyciągać na bieżąco powietrza spod pokrywy.
Sprawa lekko się komplikuje w N14 gdzie są dwie odmy -tam to ja już nie ogarniam o co dokładnie chodzi. Profilaktycznie chyba warto niestety wymieniać co jakiś czas pokrywę jeśli wystąpią objawy oczywiście.
Ja osobiście obiecałem sobie że nie kupię już nigdy Mini z silnikiem N14. Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań. Oczywiście jak jeździ to jeździ fajnie. Nastresowałem się przez auto z tym silnikiem, wydałem kupę pieniędzy a i tak nie jeździło dobrze.
Z ciekawostek mogę dodać że w N18 ... lewa odma nie występuje ... jest fabrycznie zaślepiona.
Wracając do tematu - myślę że optymalną kontrolą stanu membrany w odmie będzie rozebranie i sprawdzenie czy np nie spłynęła albo nie pękła. Zrobię to na początku tygodnia i zdam Wam relację.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
Faktycznie ten silnik to porażka. Trzeba mieć dużo szczęścia albo czasu i pieniędzy żeby być z niego zadowolonym.
Chyba że jesteś właścicielem serwisu to jesteś zadowolony cały czas
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Tyle to wiem Ale po prostu nie interesowałem się konkretnymi problemami .orangina pisze:Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
A co do Valvetronica to w n14 raczej go nie ma.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Jest VANOS. Naprawa od 1000 zł w górę.Drail pisze:Tyle to wiem Ale po prostu nie interesowałem się konkretnymi problemami .orangina pisze:Było już o tym wiele razy na forum. Układ jest nadciśnieniowy i podciśnieniowy w zależności od tego czy silnik jest pod obciążeniem.Drail pisze:A powiecie coś więcej? Jakie są objawy tej pokrywy? O co chodzi z zasysaniem korka oleju?
A co do Valvetronica to w n14 raczej go nie ma.
- Pistoleroo
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 lis 2017, 19:20
- Posiadane auto: R55s / HD Night Rod Special
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
ale nagroda "engine of the year" dla PSA jest? JESTblink pisze:Drail pisze: Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
U mnie pompa wys ciśnienia zaczęła się odzywać Co ciekawe tylko na paliwie z bp, teraz leje orlen i się uspokoiłoPistoleroo pisze:ale nagroda "engine of the year" dla PSA jest? JESTblink pisze:Drail pisze: Uważam że to jakaś totalna porażka i żart. Valvetronic, HPFP, turbosprężarka, pokrywa zaworowa, bezpośredni wtrysk ... no ku.. kurde mega combo nie udanych rozwiązań.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Pora wymienic filtr paliwa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
W sumie, w czerwcu zmieniłem filtr który był od nowości. Myślisz że tak szybko się zawalił?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Raczej nie powinien
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to raczej pytanie kiedy usterka wystąpi. To że się zepsuje to pewne.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
I tak chce rozebrać i zobaczyć czy tam jakiś syf nie wpadł. Za tydzień będzie trochę luzu to tam pozaglądam.flapjck1 pisze:Raczej nie powinien
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Pompa wysokiego ciśnienia jest budową podobna do wysokociśnieniowej pompy w dieslu. Kiedyś jak padała mi pompa Boscha w dieslu, starej daty człowiek od regeneracji pomp poradził żeby na każdy zbiornik paliwa lać do paliwa 100ml oleju silnikowego syntetycznego. Z moich obserwacji HPFP nie lubi zimna i wtedy pada. Ja odratowałem na 3 miesiące swoją pompę, lejąc olej (konkretnie Motul 300V) do paliwa. Oczywiście nie wiem jaki ma to wpływ na wytryskiwacze, katalizator czy też normy spalin (chociaż każdy silnik w Mini pali tyle oleju że to już chyba żadna różnica ).
Słyszałem też że właściciele silników GDI (bezpośredni wtrysk) w Mitsubishi też stosowali ten patent. A jak już padnie to pozostaje jedynie wymiana, a jak wymiana to tylko na zakupioną od Peugeota za 1450 PLN Auto po wymianie paliło mniej o przynajmniej 10% no i ... odpalało za pierwszym razem
Słyszałem też że właściciele silników GDI (bezpośredni wtrysk) w Mitsubishi też stosowali ten patent. A jak już padnie to pozostaje jedynie wymiana, a jak wymiana to tylko na zakupioną od Peugeota za 1450 PLN Auto po wymianie paliło mniej o przynajmniej 10% no i ... odpalało za pierwszym razem