Silnik 1.6 122 KM
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 mar 2018, 21:26
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Silnik 1.6 122 KM
Cześć, nie znalazłem wiele informacji na forum i w necie dot. tego właśnie silnika - właściwie to tylko jeden temat. Rozglądam się za MINI, najbardziej przypadł mi do gustu Clubman, ale wystraszyłem się problemów z silnikiem 1.6 THP (pełno o tym na forum i w necie). Czy ten silnik - 1.6 VTI (jeśli dobrzez rozpoznałem temat) to dobra alternatywa w sensie awaryjności i łatwości w obsłudze?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Silnik 1.6 122 KM
Hej.
Silnik VTI jest tak samo kapryśny. To produkt PSA montowany w również w autach francuskich. Zanim się zdecydujesz na taką jednostkę trzy razy dobrze się zastanów
Pozdro.
Silnik VTI jest tak samo kapryśny. To produkt PSA montowany w również w autach francuskich. Zanim się zdecydujesz na taką jednostkę trzy razy dobrze się zastanów
Pozdro.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 mar 2018, 21:26
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 1.6 122 KM
A czy któryś z silników z 1 i 2 genarcji wyróżnia się na tle innych? Czy wszystkie są z PSA? Nie mówię o 1.5 i 2.0 bo te chyba są z trzeciej generacji?
Czy każdy to mina?
Czy każdy to mina?
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: Silnik 1.6 122 KM
Nie wszystkie są z PSA. Silniki z I gen. uchodzą za pancerne. Są produkcji Tritec'a. Wolnossące benzyniaki to proste trwałe jednostki 1.6 16v. Ska jest dodatkowo doładowania mechanicznie i niegdyś została uznana za "Engine of the year". Polecam I gen. ale jeśli bardzo chcesz II i stawiasz na proste rozwiązania to można poszukać 1.4i - podobno jest na pośrednim wtrysku więc w razie co będzie taniej z instalacją LPG.
Bzyku
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Silnik 1.6 122 KM
Nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Pierwszy właściciel od nowości wymieniał tylko olej, ja po zakupie przy 70 tys. wymieniłem świece bo były jeszcze oryginalne i ... tyle. Z ciekawości go trochę porozbierałem żeby zweryfikować stan i niczego się nie mogę przyczepić, nie występuje w nim wada zaklejonego sadzą dolotu, co bardzo poprawiło mi humor Co prawda 122 konie dupy nie urywają ale jest OK. Aktualnie mam nabite 90 tys. i polecam
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 1.6 122 KM
Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.
Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik 1.6 122 KM
silnik n12 i n16 czyli wolnossący jest 3 razxy bardziej awaryjny niż n14 i n18 (czyli ten z turbo)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lip 2017, 10:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Silnik 1.6 122 KM
N12 nie ma przypadkiem bezpośredniego wtrysku?blink pisze:Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.
Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 95#p132686
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 1.6 122 KM
ad4m pisze:N12 nie ma przypadkiem bezpośredniego wtrysku?blink pisze:Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.
Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 95#p132686
NIe ma Ma zwykły wielopunktowy wtrysk.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Silnik 1.6 122 KM
mi się wydaje , że pod względem bezawaryjności to najlepszy jest diesel hdi ... tylko szału w osiągach nie ma
A przy okazji ... zgłębiał ktoś temat zamiany 1.6 HDI -110km na 1.6 HDI - 90km (citroen/peugeot) ???? Gdyby taki montowany był seryjnie to by było cudo .... bez dwumasy, fapa , normalna tania turbinka , spalanie 5L na 100 ... coś pięknego
A przy okazji ... zgłębiał ktoś temat zamiany 1.6 HDI -110km na 1.6 HDI - 90km (citroen/peugeot) ???? Gdyby taki montowany był seryjnie to by było cudo .... bez dwumasy, fapa , normalna tania turbinka , spalanie 5L na 100 ... coś pięknego