Silnik 1.6 122 KM

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

gruzin
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2018, 21:26
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Silnik 1.6 122 KM

Post autor: gruzin »

Cześć, nie znalazłem wiele informacji na forum i w necie dot. tego właśnie silnika - właściwie to tylko jeden temat. Rozglądam się za MINI, najbardziej przypadł mi do gustu Clubman, ale wystraszyłem się problemów z silnikiem 1.6 THP (pełno o tym na forum i w necie). Czy ten silnik - 1.6 VTI (jeśli dobrzez rozpoznałem temat) to dobra alternatywa w sensie awaryjności i łatwości w obsłudze?
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: Pireus »

Hej.
Silnik VTI jest tak samo kapryśny. To produkt PSA montowany w również w autach francuskich. Zanim się zdecydujesz na taką jednostkę trzy razy dobrze się zastanów :)
Pozdro.
gruzin
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2018, 21:26
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: gruzin »

A czy któryś z silników z 1 i 2 genarcji wyróżnia się na tle innych? Czy wszystkie są z PSA? Nie mówię o 1.5 i 2.0 bo te chyba są z trzeciej generacji?
Czy każdy to mina? :)
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: Bzyq »

Nie wszystkie są z PSA. Silniki z I gen. uchodzą za pancerne. Są produkcji Tritec'a. Wolnossące benzyniaki to proste trwałe jednostki 1.6 16v. Ska jest dodatkowo doładowania mechanicznie i niegdyś została uznana za "Engine of the year". Polecam I gen. ale jeśli bardzo chcesz II i stawiasz na proste rozwiązania to można poszukać 1.4i - podobno jest na pośrednim wtrysku więc w razie co będzie taniej z instalacją LPG.
Bzyku
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: domino1985 »

Nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Pierwszy właściciel od nowości wymieniał tylko olej, ja po zakupie przy 70 tys. wymieniłem świece bo były jeszcze oryginalne i ... tyle. Z ciekawości go trochę porozbierałem żeby zweryfikować stan i niczego się nie mogę przyczepić, nie występuje w nim wada zaklejonego sadzą dolotu, co bardzo poprawiło mi humor :) Co prawda 122 konie dupy nie urywają ;) ale jest OK. Aktualnie mam nabite 90 tys. i polecam :)
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: blink »

Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.

Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: Kuner »

silnik n12 i n16 czyli wolnossący jest 3 razxy bardziej awaryjny niż n14 i n18 (czyli ten z turbo) :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
ad4m
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2017, 10:19
Posiadane auto:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: ad4m »

blink pisze:Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.

Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
N12 nie ma przypadkiem bezpośredniego wtrysku?

https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 95#p132686
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: blink »

ad4m pisze:
blink pisze:Ja uważam że jednostka N12 to jedyna akceptowalna w tych samochodach. Niestety doładowane silniki nie dają rady zupełnie jeśli chodzi o użytkowanie. Na szczęście N12 jest pozbawione dwóch najgorszych gangren tego silnika czyli bezpośredniego wtrysku (z kochaną pompą HPFP) oraz turbosprężarki.

Pozostaje tylko rozrząd o który trzeba dbać i można spokojnie takim autem jeździć. Oczywiście pod warunkiem że ma logiczny przebieg na poziomie do 200 tys km.
N12 nie ma przypadkiem bezpośredniego wtrysku?

https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 95#p132686

NIe ma :) Ma zwykły wielopunktowy wtrysk.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Silnik 1.6 122 KM

Post autor: Gibki Staruszek »

mi się wydaje , że pod względem bezawaryjności to najlepszy jest diesel hdi ... tylko szału w osiągach nie ma :|

A przy okazji ... zgłębiał ktoś temat zamiany 1.6 HDI -110km na 1.6 HDI - 90km (citroen/peugeot) ???? Gdyby taki montowany był seryjnie to by było cudo :D .... bez dwumasy, fapa , normalna tania turbinka , spalanie 5L na 100 ... coś pięknego
ODPOWIEDZ