Długość szpilek w tylnej piaście

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Krakoski
Nowy
Nowy
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2016, 08:53
Posiadane auto: Rover Mini 1,3MPI, Opel GT 1970r. Kia Rio 1,2
Lokalizacja: Kraków

Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Krakoski »

Cześć

W tylnej piaście ma szpilki o długości ok. 80mm. Dotychczas miałem dystanse 30mm i wszystko grało, ale kupiłem felgi ET7 i muszę pozbyć się dystansów.
Tylko, że szpilki będą mi wystawać. Na dodatek nie są na początku nagwintowane, więc nie dokręcę nowych felg.

Pytania brzemią:
Czy te szpilki można wymienić czy są zespawane?
Czy może ktoś ma do sprzedania piasty z normalnymi szpilkami?
A może je obciąć i przegwintować do końca?
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Chris11 »

Szpilki są wymienne. W sklepie englishcars masz do wyboru różne długości.
Awatar użytkownika
Twister
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 289
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
Lokalizacja: Katowice

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Twister »

Po odkręceniu piasty powinieneś bez problemu wyciągnąć szpilki. Powinieneś... u mnie poprzedni właściciel zabawił się spawarką, więc skończyło się na wymianie całych piast :/
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Kolpak »

Te szpilki masz org. 10 czy przerobione na 12?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: flapjck1 »

fabryka wkladala 2 dlugosci - zalezalo to od tego czy beben byl z dystansem czy bez

poza tym sa dostepne inne wymiary do niestandardowych rozwiazan ( felgi, dystanse itepe )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Krakoski
Nowy
Nowy
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2016, 08:53
Posiadane auto: Rover Mini 1,3MPI, Opel GT 1970r. Kia Rio 1,2
Lokalizacja: Kraków

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Krakoski »

Szpilki mam na 12 i raczej oryginalnie bo to SPI z 97r.
Wyglądają na monolit.
Początkowo był to normalny miniak, ale poprzedni właściciel dołożył mu nadkola i dystanse.

Spróbuje to zagwintować i obciąć.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: flapjck1 »

Nie gwintuj, oryginalnie szpilki sa walcowane a gwintowanie oslabi material, one i tak dosc podatne na urwanie sa

Masz beben z dystansem + ekstra nakladany dystans?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Krakoski
Nowy
Nowy
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2016, 08:53
Posiadane auto: Rover Mini 1,3MPI, Opel GT 1970r. Kia Rio 1,2
Lokalizacja: Kraków

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: Krakoski »

Bęben mam zwykły i na niego dochodzi 30mm dystansu. Wczoraj to otworzyłam i tłukłem młotkiem po szpilkach ale ani drgną. Albo się zgrzały, albo ktoś je przyspawał, ale spawów jako takich nie widać.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: flapjck1 »

Zrób foto
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Długość szpilek w tylnej piaście

Post autor: markfive »

Szpilki osadzone są w piaście od spodu. W miejscu osadzenia jest drobny wieloklin po to by szpilka się nie obracała i kołnierz ustalający. Aby wymienić szpilki trzeba zdjąć piastę. Oprzeć od spodu na tulei stalowej o wewnętrznej średnicy nieco większej od kołnierza szpilki i dopiero wtedy wybić przy pomocy młotka lub wycisnąć prasą. Uderzając młotkiem raczej na pewno uszkodzimy gwint. Taki sposób stosuje się gdy szpilka jest do wymiany na nową.
Przy wbijaniu nowej szpilki trzeba ustawić ją tak by wieloklinem "trafić " na wcześniejsze nacięcia w otworze. Podobnie jak przy wybijaniu podeprzeć piastę tuleją tym razem z drugiej strony.

Wybijanie szpilek bezpośrednio "na samochodzie" może spowodować zwichrowanie piasty lub uszkodzenie łożysk.
ODPOWIEDZ