Cooper D - przed zakupem

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

piranek
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2018, 13:26
Posiadane auto: citroen c5
Lokalizacja: Łódź

Cooper D - przed zakupem

Post autor: piranek »

Witam.
Poszukuję Mini Coopera D drugiej generacji. Najlepiej z rocznika 2008 i młodszy. Mam nadzieję że niczego nie mylę i właściwym oznaczeniem jest R56.

Oczywiście interesują mnie wasze rady na co zwracać uwagę szczególnie i czemu się przyglądać.
Wiem że najlepiej oglądać każdy egzemplarz bez emocji, jak by miał go kupować ktoś inny a nie ja sam i że powinienem wybrać się do serwisu.

Próbuję znaleźć dekoder Vin żeby sprawdzić wersję silnika, wyposażenie itp.
Trafiłem już na Bimmer.work , oraz na kilka innych bez powodzenia.
W sieci jest mnóstwo ogólników i informacji sprzecznych.

Znalazłem już informację że w Mnini są montowane silniki HDI które postały w kooperacji z koncernem PSA. Znam te silniki z Citroena.
Wiem jednak że są pewnie różnice, takie jak łańcuszek rozrządu i osprzęt.

Poprawcie mnie jeśli się mylę w jakiejś kwestii.
Czekam na Wasze wsparcie.

Pozdrawiam serdecznie.
Tomek
Guzior
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 20 lut 2017, 23:23
Posiadane auto: Mini F56 1.5D 116KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Cooper D - przed zakupem

Post autor: Guzior »

Najlepiej Vin rozkodować na oficjalnej stronie BMW: https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/online

Od 2010 roku w R56 LCI montowali silniki od BMW o kodzie N47N.
ad4m
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2017, 10:19
Posiadane auto:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Cooper D - przed zakupem

Post autor: ad4m »

Guzior pisze:Najlepiej Vin rozkodować na oficjalnej stronie BMW: https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/online

Od 2010 roku w R56 LCI montowali silniki od BMW o kodzie N47N.
To jest ten słynny N47 z problemami z rozrządem?
piranek
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2018, 13:26
Posiadane auto: citroen c5
Lokalizacja: Łódź

Re: Cooper D - przed zakupem

Post autor: piranek »

Dziękuję za odpowiedzi

Oglądałem ostatnio dobrze wyposażonego Mini Coopera z 2009 roku z przebiegiem 170 tys. Km.

Po odpaleni zimnego silnika od razu kręcił się wentylator na chłodnicy.

Na dolocie, między filtrem powietrza a turbiną widoczne spore wycieki oleju. To samo po zdjęciu pokrywy silnika. Niżej silnik suchy.
Po odkręcaniu korka oleju można by spokojni pompować balony.

Usłyszałem że wina za wycieki jest odma. Co Wy na to ?

W ogóle cały samochód był zaniedbany mimo że czysty i w kabinie i od zewnątrz.

Cy trudno jest znaleźć fajnego Coopera D z przebiegiem nieco poniżej 200 tysięcy Km z lat 2008- 2009?
ODPOWIEDZ