Witam.
Poszukuję Mini Coopera D drugiej generacji. Najlepiej z rocznika 2008 i młodszy. Mam nadzieję że niczego nie mylę i właściwym oznaczeniem jest R56.
Oczywiście interesują mnie wasze rady na co zwracać uwagę szczególnie i czemu się przyglądać.
Wiem że najlepiej oglądać każdy egzemplarz bez emocji, jak by miał go kupować ktoś inny a nie ja sam i że powinienem wybrać się do serwisu.
Próbuję znaleźć dekoder Vin żeby sprawdzić wersję silnika, wyposażenie itp.
Trafiłem już na Bimmer.work , oraz na kilka innych bez powodzenia.
W sieci jest mnóstwo ogólników i informacji sprzecznych.
Znalazłem już informację że w Mnini są montowane silniki HDI które postały w kooperacji z koncernem PSA. Znam te silniki z Citroena.
Wiem jednak że są pewnie różnice, takie jak łańcuszek rozrządu i osprzęt.
Poprawcie mnie jeśli się mylę w jakiejś kwestii.
Czekam na Wasze wsparcie.
Pozdrawiam serdecznie.
Tomek
Cooper D - przed zakupem
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 lut 2017, 23:23
- Posiadane auto: Mini F56 1.5D 116KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Cooper D - przed zakupem
Najlepiej Vin rozkodować na oficjalnej stronie BMW: https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/online
Od 2010 roku w R56 LCI montowali silniki od BMW o kodzie N47N.
Od 2010 roku w R56 LCI montowali silniki od BMW o kodzie N47N.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lip 2017, 10:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Cooper D - przed zakupem
To jest ten słynny N47 z problemami z rozrządem?Guzior pisze:Najlepiej Vin rozkodować na oficjalnej stronie BMW: https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/online
Od 2010 roku w R56 LCI montowali silniki od BMW o kodzie N47N.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sie 2018, 13:26
- Posiadane auto: citroen c5
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cooper D - przed zakupem
Dziękuję za odpowiedzi
Oglądałem ostatnio dobrze wyposażonego Mini Coopera z 2009 roku z przebiegiem 170 tys. Km.
Po odpaleni zimnego silnika od razu kręcił się wentylator na chłodnicy.
Na dolocie, między filtrem powietrza a turbiną widoczne spore wycieki oleju. To samo po zdjęciu pokrywy silnika. Niżej silnik suchy.
Po odkręcaniu korka oleju można by spokojni pompować balony.
Usłyszałem że wina za wycieki jest odma. Co Wy na to ?
W ogóle cały samochód był zaniedbany mimo że czysty i w kabinie i od zewnątrz.
Cy trudno jest znaleźć fajnego Coopera D z przebiegiem nieco poniżej 200 tysięcy Km z lat 2008- 2009?
Oglądałem ostatnio dobrze wyposażonego Mini Coopera z 2009 roku z przebiegiem 170 tys. Km.
Po odpaleni zimnego silnika od razu kręcił się wentylator na chłodnicy.
Na dolocie, między filtrem powietrza a turbiną widoczne spore wycieki oleju. To samo po zdjęciu pokrywy silnika. Niżej silnik suchy.
Po odkręcaniu korka oleju można by spokojni pompować balony.
Usłyszałem że wina za wycieki jest odma. Co Wy na to ?
W ogóle cały samochód był zaniedbany mimo że czysty i w kabinie i od zewnątrz.
Cy trudno jest znaleźć fajnego Coopera D z przebiegiem nieco poniżej 200 tysięcy Km z lat 2008- 2009?