Odpowietrzenie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

W uzupełnieniu moich postów pokazuję przykład konwersji z bębnów na tarcze wykonanej w maju tego roku. Pompa dokładnie taka jaką masz w swoim samochodzie. Tarcze i zaciski AP dla 10 calowych kół. Po zmontowaniu przodu, regulacji tylnych hamulców i odpowietrzeniu uzyskałem "wysoki pedał" i dobrą skuteczność hamulców już w trakcie pierwszej próbnej jazdy na odcinku 10 km. Tarcze i klocki nowe. Z tyłu nowe bębny. Przypuszczam, że po przejechaniu około 200 km i ułożeniu / dopasowaniu się klocków i szczęk hamulce stały się jeszcze skuteczniejsze.

W Twoim przypadku przednie zaciski mają większą średnicę tłoczków. Układ jednak powinien działać (przy nieco niższym położeniu pedału hamulca).
Nie do końca więc twierdzenie, że Twoja pompa jest 100% sprawna, tylne szczęki prawidłowo wyregulowane a układ odpowietrzony jest dla mnie przekonywujące. Dlaczego proponuję wymianę pompy na GMC 227 ? Po pierwsze dlatego, że Twoja pompa była już naprawiana a więc nie ma pewności, że nie ma częściowo zużytej powierzchni roboczej. Po drugie nowa pompa dostosowana do obecnego układu będzie gwarancją, że nie jest powodem problemu.
Załączniki
konwersja tarcze do 10.jpg
konwersja tarcze do 10.jpg (39.76 KiB) Przejrzano 280 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

Kolejna informacja w temacie
Odnalazłem ilustrację z naprawy / regeneracji innej takiej pompy jaką robiłem w 2015 roku. Gdybyś chciał jeszcze drążyć temat swojej pompy, to istotna jest informacja, że pod nakrętką na "górze" pompy znajduje się "boczny" kanał a w nim tłoczek różnicowy blokujący to wyjście pompy na którym następuje spadek ciśnienia (np na skutek nieszczelności obwodu przedniego lub tylnego). Czujnik znajdujący się z boku służy do sygnalizacji takiej sytuacji przy pomocy obwodu lampki kontrolnej ( o ile jest podłączony do instalacji). Ważne jest więc by przy regeneracji pompy nie pominąć kontroli uszczelnień tego tłoczka i jego swobodnego ruchu w obu kierunkach.
Na mojej ilustracji nie ma tego tłoczka, są tylko główne elementy pompy, dlatego to konieczne wyjaśnienie.
Załączniki
pompa przed 84.jpg
pompa przed 84.jpg (76.4 KiB) Przejrzano 267 razy
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Odpowietrzenie

Post autor: hillman »

Pompa do wymiany... Marek ma rację. Nie ta średnica pompy. Proste. Po to wymyślni inną pompę , by działała... średnica pompy z stosunku do średnicy tłoczka. I inne tłoczki tył... Poczytaj specyfikacje. Co gdzie i ile.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: minimaniak »

Jakby co mam w sklepie nową pompę :wink: GENUINE OE UK
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

Dzięki Panowie.
A ta pompa za jedyne?
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: minimaniak »

Jedyne 530,-
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

Jeszcze jedno zapomniałem wspomnieć.
Po wymianie na zaciski nie zmieniłem gumowych przewodów na nowe.
Powody były dwa: 1- te byłý praktycznie nowe, z tego roku. 2- uznałem że długość jest ok i nie ma potrzeby.
Czy to może mieć jakiś negatywný wpływ na działanie hamulcy?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: flapjck1 »

Jesli nie uszkodziles przewodu to nie

Ale ostatnio widzialem polroczny przewod ktory sie podpacal na zakuciu

Przewod jest poprawnie ulozony?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: minimaniak »

Kolpak pisze:
minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?
Polecana - GMC 227
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

flapjck1 pisze:Jesli nie uszkodziles przewodu to nie

Ale ostatnio widzialem polroczny przewod ktory sie podpacal na zakuciu

Przewod jest poprawnie ulozony?
Nie uszkodzilem na bank, nie miałem jak, zresztą cieklo by z niego, a jest sucho. Skręcone też nie są.
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

minimaniak pisze:
Kolpak pisze:
minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?
Polecana - GMC 227
To nie jest ta sama co ja mam???
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: minimaniak »

Jest to pompa, o której pisze Marek, wizualnie taka sama, myślę że może różnić się od Twojej bebechami. Pewnie zaraz Marek albo Flap się wypowiedzą :wink: modele od 80 do 89
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

Pompa GMC 227 różni się budową od GMC 167 tym że ma stopniowaną średnicę tłoków i nie ma bocznego kanału z tłoczkiem różnicowym.
Żeby było jasne, pompa stara którą masz to GMC 167 a ta którą oferuje Adam to GMC 227. Pompa GMC 227 pasuje do mocowania na belce przegrody. Różnica przyłączeń przewodów opisana była w jednym z moich poprzednich postów. Nie jest to problem bo przewód dolny można połączyć przez redukcję M12/ M10.
Pompa GMC 227 przeznaczona jest do modeli z tarczami z przodu 8,4 " i seryjnymi cylinderkami z tyłu (19,05mm). Obecnie jest zalecenie by pompy te montować również w zamian GMC 167 w starszych rocznikach z bębnami z przodu.

Wyjaśniłem już wszystko co było konieczne w tym temacie od strony technicznej.
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

markfive pisze:Pompa GMC 227 różni się budową od GMC 167 tym że ma stopniowaną średnicę tłoków i nie ma bocznego kanału z tłoczkiem różnicowym.
Żeby było jasne, pompa stara którą masz to GMC 167 a ta którą oferuje Adam to GMC 227. Pompa GMC 227 pasuje do mocowania na belce przegrody. Różnica przyłączeń przewodów opisana była w jednym z moich poprzednich postów. Nie jest to problem bo przewód dolny można połączyć przez redukcję M12/ M10.
Pompa GMC 227 przeznaczona jest do modeli z tarczami z przodu 8,4 " i seryjnymi cylinderkami z tyłu (19,05mm). Obecnie jest zalecenie by pompy te montować również w zamian GMC 167 w starszych rocznikach z bębnami z przodu.

Wyjaśniłem już wszystko co było konieczne w tym temacie od strony technicznej.
Nic dodać, nic ująć. Nie ma to jak konkretna wypowiedź fachowca :) Dziękuję!
ODPOWIEDZ