Wyciek oleju
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
Co do pierwszego problemu
Raczej nie ma opcji by nakrętka sama aż tak się poluzowała. Mowa o pierwszej nakrętce na szpilce z lewej strony. Drugiej nakrętki mocującej sam wspornik cewki nie dokręca się przecież z momentem 68Nm . Chyba, że tak dokręciłeś.
Pytanie czy po takim przebiegu mogło by mieć wpływ dokręcenie tej jednej nakrętki z niższym momentem.
Raczej nie. Głowica najczęściej deformuje się w wyniku przegrzania silnika lub uzupełniania cieczy chłodzącej przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.
W klasyku jest tak mała ilość płynu chłodzącego, że nie kontrolując poziomu bardzo łatwo dopuścić do sytuacji zakłócenia obiegu i gotowania płynu.
Wyrzucanie płynu z układu następuje też przy niewielkim nawet przedmuchu ciśnienia z cylindrów do układu chłodzenia ( uszkodzona lub nie przylegająca dobrze uszczelka).
Trudno powiedzieć co w Twoim przypadku powoduje problemy. Nie zawsze planowanie głowicy wystarcza. Blok też może mieć nierówności. Remontując silniki prawie zawsze planowałem i głowice i blok.
Wyciek z pod pokrywy zaworów
Może być tak, że nakrętka pokrywy po maksymalnym dociągnięciu nie powoduje dociśnięcia pokrywy z uszczelką bo opiera się już częścią dolną (tulejka) o nakrętkę szpilki mocującej. Pomaga podłożenie podkładki o grubości ok 2 - 2,5 mm.
Poza tym notorycznie spotykam się z mocno zdeformowanymi pokrywami (rozpłaszczonymi) właśnie w miejscu gdzie są nakrętki.
Pokrywę sprawdza się wstępnie zakładając ją bez uszczelki ( jak przylega na całym obwodzie i ile miejsca pozostaje na uszczelkę po dokręceniu nakrętek do końca)
Raczej nie ma opcji by nakrętka sama aż tak się poluzowała. Mowa o pierwszej nakrętce na szpilce z lewej strony. Drugiej nakrętki mocującej sam wspornik cewki nie dokręca się przecież z momentem 68Nm . Chyba, że tak dokręciłeś.
Pytanie czy po takim przebiegu mogło by mieć wpływ dokręcenie tej jednej nakrętki z niższym momentem.
Raczej nie. Głowica najczęściej deformuje się w wyniku przegrzania silnika lub uzupełniania cieczy chłodzącej przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.
W klasyku jest tak mała ilość płynu chłodzącego, że nie kontrolując poziomu bardzo łatwo dopuścić do sytuacji zakłócenia obiegu i gotowania płynu.
Wyrzucanie płynu z układu następuje też przy niewielkim nawet przedmuchu ciśnienia z cylindrów do układu chłodzenia ( uszkodzona lub nie przylegająca dobrze uszczelka).
Trudno powiedzieć co w Twoim przypadku powoduje problemy. Nie zawsze planowanie głowicy wystarcza. Blok też może mieć nierówności. Remontując silniki prawie zawsze planowałem i głowice i blok.
Wyciek z pod pokrywy zaworów
Może być tak, że nakrętka pokrywy po maksymalnym dociągnięciu nie powoduje dociśnięcia pokrywy z uszczelką bo opiera się już częścią dolną (tulejka) o nakrętkę szpilki mocującej. Pomaga podłożenie podkładki o grubości ok 2 - 2,5 mm.
Poza tym notorycznie spotykam się z mocno zdeformowanymi pokrywami (rozpłaszczonymi) właśnie w miejscu gdzie są nakrętki.
Pokrywę sprawdza się wstępnie zakładając ją bez uszczelki ( jak przylega na całym obwodzie i ile miejsca pozostaje na uszczelkę po dokręceniu nakrętek do końca)
Re: Wyciek oleju
Dzięki za obszerne wyjaśnienie.
Co do nakrętki głowicy, to nie wiem, ile tak naprawdę się poluzowała, bo zluzowała w momencie odkręcania tej, która trzymała cewkę. Z kolei tą, która trzyma cewkę nie sądzę, żebym dokręcił na 68nM, ale już sobie nie przypomnę.
W każdym razie, na chwilę obecną nieważne.
Póki co dokręciłem wszystkie śruby na 70nM i będę obserwował... Jeśli dalej będzie ciekło to zamawiam nową uszczelkę.
Co do pokrywy zaworów to właśnie sprawdzając dokumentację zorientowałem się, że brakuje mi podkładek pod (a raczej przychodzących nad) gumy uszczelniające śruby. Gdzie mógłbym to dostać?
Co do nakrętki głowicy, to nie wiem, ile tak naprawdę się poluzowała, bo zluzowała w momencie odkręcania tej, która trzymała cewkę. Z kolei tą, która trzyma cewkę nie sądzę, żebym dokręcił na 68nM, ale już sobie nie przypomnę.
W każdym razie, na chwilę obecną nieważne.
Póki co dokręciłem wszystkie śruby na 70nM i będę obserwował... Jeśli dalej będzie ciekło to zamawiam nową uszczelkę.
Co do pokrywy zaworów to właśnie sprawdzając dokumentację zorientowałem się, że brakuje mi podkładek pod (a raczej przychodzących nad) gumy uszczelniające śruby. Gdzie mógłbym to dostać?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
Tam gdzie wszystkie czesci do miniakow, adas, rogal, albo minispares
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek oleju
No właśnie u rogala nie znalazłem.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
Strategia jest taka: szukasz czesci na minispares albo rimmerbros i pytasz o nia w PL
Zaden z kolegow nie ma dobrze rozwinietej strony ze sklepem, malo tego - ja nigdy sie stronami ich nie posilkuje
Zaden z kolegow nie ma dobrze rozwinietej strony ze sklepem, malo tego - ja nigdy sie stronami ich nie posilkuje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek oleju
Cóż... Po dokręceniu felernej śruby na głowicy nadal się sączy przez uszczelkę pod głowicą.
W związku z tym będę pewnie drugi raz rwał głowicę i zamówię jakąś "firmową" uszczelkę.
Zanim się za to zabiorę to zastanawiają mnie jeszcze dwie kwestie:
- czy na taki przeciek mogą mieć wpływ ewentualnie "zużyte" szpilki i nakrętki
- czy wyciek może być spowodowany odwrotnym założeniem uszczelki (nie było na niej opisanej strony góra-dół)?
No i zastanawiam się, jaką uszczelkę kupić. Widzę na niemieckim e-bayu, że jest dostępny Payen... To chyba dosyć dobra firma.
W związku z tym będę pewnie drugi raz rwał głowicę i zamówię jakąś "firmową" uszczelkę.
Zanim się za to zabiorę to zastanawiają mnie jeszcze dwie kwestie:
- czy na taki przeciek mogą mieć wpływ ewentualnie "zużyte" szpilki i nakrętki
- czy wyciek może być spowodowany odwrotnym założeniem uszczelki (nie było na niej opisanej strony góra-dół)?
No i zastanawiam się, jaką uszczelkę kupić. Widzę na niemieckim e-bayu, że jest dostępny Payen... To chyba dosyć dobra firma.
Re: Wyciek oleju
Robię drugie podejście do tematu i tym razem wymieniam też szpilki i nakrętki.
I tutaj pytanie - z jakim momentem szpilka powinna być dokręcona do bloku?
Wykręcając obecne mam wrażenie, że były słabo dokręcone, szczególnie te krótkie. Być może to było przyczyną wycieku?
I tutaj pytanie - z jakim momentem szpilka powinna być dokręcona do bloku?
Wykręcając obecne mam wrażenie, że były słabo dokręcone, szczególnie te krótkie. Być może to było przyczyną wycieku?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
Szpilki w blok wkrecasz do oporu, pelny gwint, po prostu, bez chamówy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek oleju
Kolejne pytanie o szpilki, bo dotarło do mnie właśnie zamówienie z minispares.
Do tej pory jedną ze szpilek miałem dłuższą i na niej osadzony był wspornik pod cewkę zapłonową. Z minispares wszystkie szpilki mają jednakową długość, więc może zabraknąć gwintu, żeby przykręcić tam wspornik.
Czy to miejsce to fabryczne miejsce montażu cewki, czy gdzieś w okolicy głowicy jest jeszcze jakieś miejsce na nią?
Do tej pory jedną ze szpilek miałem dłuższą i na niej osadzony był wspornik pod cewkę zapłonową. Z minispares wszystkie szpilki mają jednakową długość, więc może zabraknąć gwintu, żeby przykręcić tam wspornik.
Czy to miejsce to fabryczne miejsce montażu cewki, czy gdzieś w okolicy głowicy jest jeszcze jakieś miejsce na nią?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
kupiles nowe szpilki w miniszparze?
uważaj, ostatnio od nich dostałem bubel - dluzsze nie trzymaly parametrow, urywaly się przy podstawie bloku przy dokręcaniu regulaminowymi 68 Nm
ta jedna posrednia szpilka jest jak piszesz do mocowania cewki, krótsze nie starcza, jeśli przewody WN ci pozwola to możesz cewke dokrecic do np skrzyni, ludzie roznie sobie z tym radza
uważaj, ostatnio od nich dostałem bubel - dluzsze nie trzymaly parametrow, urywaly się przy podstawie bloku przy dokręcaniu regulaminowymi 68 Nm
ta jedna posrednia szpilka jest jak piszesz do mocowania cewki, krótsze nie starcza, jeśli przewody WN ci pozwola to możesz cewke dokrecic do np skrzyni, ludzie roznie sobie z tym radza
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
a ta jedna dluzsza to
TAM1617
TAM1617
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek oleju
Dzięki.
A to:
Teraz to mam zagwozdkę co robić.
A gdzieś indziej idzie dostać "pewne" szpilki?
A to:
zarąbista informacja... Tego mi brakuje, żeby mi jeszcze szpilka w bloku pierdalnęła.flapjck1 pisze:kupiles nowe szpilki w miniszparze?
uważaj, ostatnio od nich dostałem bubel - dluzsze nie trzymaly parametrow, urywaly się przy podstawie bloku przy dokręcaniu regulaminowymi 68 Nm
Teraz to mam zagwozdkę co robić.
A gdzieś indziej idzie dostać "pewne" szpilki?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
jak będziesz dokręcał i będziesz czuł że się ciągnie to odpuść i nie siłuj się z nią dalej tylko wykręcaj i reklamuj
a pewne to stare zapasy po rewizji albo ARP, tego jeszcze nie produkują w chinach albo innych indiach
a pewne to stare zapasy po rewizji albo ARP, tego jeszcze nie produkują w chinach albo innych indiach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek oleju
Ok. To z góry przygotuję się na najgorsze.
Jaki miałeś sposób na usunięcie urwanej szpilki? Wykrętak?
Jaki miałeś sposób na usunięcie urwanej szpilki? Wykrętak?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju
nie - miałem wyczyszczone i skorygowane gwintownikiem gwinty w bloku, wyszlo dość latwo - starczylo odbic delikatnie gwint przecinakiem i wykrecic resztki
wykretakow nie używaj - chyba ze masz jakies super profi za 2 tysie - wszystkie inne to chinszczyza urywajaca się przy robocie i dokladajaca jeszcze więcej zmartwien
wykretakow nie używaj - chyba ze masz jakies super profi za 2 tysie - wszystkie inne to chinszczyza urywajaca się przy robocie i dokladajaca jeszcze więcej zmartwien
- Załączniki
-
- IMG_2201.JPG (232.82 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- IMG_2205.JPG (281.25 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- IMG_2207.JPG (214.62 KiB) Przejrzano 167 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow