Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Miles
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2019, 19:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: Miles »

Witajcie,

Jestem na etapie poszukiwania Mini Coopera. Autkiem będzie śmigała żona. Trochę poczytałem forum i dochodzę do wniosku, że przedliftowe miniacze nie należą chyba do zbyt niezawodnych. Strasznie dużo tu tematów, w których ludzie szukają nowych silników. Znalazłem w bliskiej okolicy R52 i z tego co udało mi się wyczytać w FAQ, mini cabrio ma wszystkie cechy zwykłych miniaczów poliftowych. Czy zmiany jakie wprowadzono wpłynęły jakoś na żywotność silników? Czy w ogóle martwić się silnikiem w R52? Przebieg około 175 tys. Jak ze skrzynią biegów, bo też chyba nie grzeszy bezawaryjnością?

Nie ukrywam, że drobne usterki jestem w stanie zaakceptować, ale jeżeli mam jeździć z tykającą bombą pod maską, to chyba wolę poszukać z silnikiem wysokoprężnym :)

Link do ogłoszenia: https://allegro.pl/ogloszenie/mini-coop ... 7619523298
MasterMax90
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:51
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: MasterMax90 »

Siemasz!
A czytałeś może BMW Mini FAQ? Tam jest fajnie wszystko opisane :-)
Miles
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2019, 19:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: Miles »

Czytałem, dlatego zadałem pytania, na które nie znalazłem tam odpowiedzi.
"Czy zmiany jakie wprowadzono wpłynęły jakoś na żywotność silników? Czy w ogóle martwić się silnikiem w R52? Przebieg około 175 tys. Jak ze skrzynią biegów, bo też chyba nie grzeszy bezawaryjnością?"
szymon1977
Nowy
Nowy
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2018, 19:37
Posiadane auto: Mini One Convertible 2008
Lokalizacja: UK

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: szymon1977 »

Jak z każdym starym autem - działa albo nie. Zobacz co w Mini lubi się popsuć i sprawdź. Jedź do mechanika i sprawdź kompresję. No i dach, żeby nie miał przetarć i działał bez zgrzytów, stuków, itd, itp.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to autko od nowości w PL i serwisowane - drugiego takiego nie znajdziesz!

Ps.
Dwie rzeczy, mtóre jeśli zauważysz, to potraktuj jako standard:
Chyba każde Mini Cabrio troszkę cieknie z okolic połączenia narożnika ramy szyb i dachu (widać ślad po płynącej wewnątrz wodzie po bocznej szybie, prosto w dół od przedniego górnego narożnika szyby).

I chyba każde Mini Cabrio ma sparciałe uszczelki pomiędzy budą a dachem, takie zaokrąglone nad tylnymi lampami (nikt tego nie wymienia, bo kosztują kupę forsy).
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
Miles
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2019, 19:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: Miles »

Autko pochodzi z importu, ale podobno cała historia udokumentowana.

Mechanizm dachu wymieniony rok temu w ASO BMW.

Jak byście mieli postawić na bezawaryjność, to lepiej brać 1.4 wysokoprężny, czy 1.6 benzyna?
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: Mr.Do »

Z Diesel może być za jakiś czas problem z wjazdem do niektórych miast do centrum. Osobiście nie miałem styczności z takim silnikiem.
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: Zbigg »

Wydaje mi się, że 15 lat i blisko 200K przebiegu to dość dobra wykładnia żywotności i trwałości? Pozostaje sprawdzić faktyczny stan techniczny tego konkretnie egzemplarza, a nie zastanawiać się nad niezawodnością,;)
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
szymon1977
Nowy
Nowy
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2018, 19:37
Posiadane auto: Mini One Convertible 2008
Lokalizacja: UK

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: szymon1977 »

Dokładnie. Bo często bywa i
tak, że cukiereczek po dziadku nie dojeżdża do domu. Tylko 40000km przebiegu, za to 15 lat na fabrycznym oleju. Nagle jebut!... i silnik do wymiany.

Ps.Duży plus za, serwis dachu w BMW.Co było robione?

Ps. Diesel? W Mini? Cabrio? Bez jaj! Wolnossące 1.6 w Mini to jeden z fajniejszych silników, jakimi jeździłem. Mój ma tylko 90KM, i żre jak smok... ale klekot diesla w cabrio? Nigdy w życiu!
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
maras77
Nowy
Nowy
Posty: 95
Rejestracja: 10 sie 2018, 21:36
Posiadane auto: Mini Cooper R50 2004r lift
Lokalizacja: Strzelno kuj-pom.

Re: Mini R52 - czy warto? Jakie zmiany?

Post autor: maras77 »

Witam!Tego miniego nie bałbym się kupować.Jest po wymianie sprzęgła i serwisowane.W moim mam ten sam silnik i też musiałem zmienić sprzęgło.W Mini to słaby punkt.Silnikiem nie trzeba się przejmować.Wytrzymuje nawet ostre ''katowanie'.Do Mini moim zdaniem,diesel absolutnie nie pasuje.Pozdro
ODPOWIEDZ