Countryman Cooper S 2015

F54, F55 & F56

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Country
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 20 mar 2019, 22:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wlkp

Countryman Cooper S 2015

Post autor: Country »

Witam

Stoję przed ciężkim wyborem między dwoma autami. Każdy jest innej klasy i przeznaczenia, jednym z nich jest Countryman Cooper S 184KM z 2015 roku.

Miałem okazje jechać ale wersją najnowszą zarówno 1,5L jak i 2L, czy te wersje się mocno różnią od wersji 1,6L Czy przede wszystkim coś jest nie tak z tym silnikiem, że po 2-3 lata zmienili go na 2L? (moc prawie taka sama). Ogólnie czy coś jest nie tak z autem lub i szczególnie silnikiem 1,6L 184KM?
Jaki typ rozrządu mają te silniki (1,6L) łańcuch czy pasek i co ile km się go zmienia?

Czy w ogóle jest jakaś duża różnica między wersją z 2015, a najnowszą?

Dzięki za pomoc.
Enemy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 354
Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
Lokalizacja: Warszawa

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: Enemy »

Silnik 1,6 184KM był stosowany w pierwszej generacji Countrymana (R60) Cooper S. Była to jednostka opracowana wspólnie z PSA z łańcuchem rozrządu, który miał tę przypadłość, że lubił się rozciągać a plastikowe prowadnice pękać i zatykać smoka co prowadzi do nieprawidłowego smarowania silnika.
Jeśli chodzi o aktualną generację Countrymana (F60) Cooper S to według mojej wiedzy od początku był montowany silnik dwulitrowy B48, który jest całkowicie nową konstrukcją BMW jest montowanych w różnych odmianach w wielu modelach BMW. Poczytaj sobie opinie o nim na https://www.bmw-klub.pl/forum/. Z tego co widziałem to większość jest pozytywnych.
Country
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 20 mar 2019, 22:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wlkp

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: Country »

Dziękuje za odpowiedz. Czyli lepiej unikać wersji silnikiem 1,6L 184KM.
Enemy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 354
Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
Lokalizacja: Warszawa

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: Enemy »

To zalezy na co się nastwiasz i ile robisz przebiegu.
R60 to poprzednia generacja więc są to tańsze samochody. Jeśli kupisz dobry egzemplarz i nawet poniesiesz koszty wymiany rozrządu i innych ewentualnych przypadłości to i tak wyjdzie taniej niż F60. Jeszcze jeśli nie robisz dużych przebiegów to rozrząd wystarczy na jakiś czas. W końcu ludzie robią tymi samochodami przebiegi powyżej 200 tys km. Sam mam R60 z niecałymi 100 tys i wszystko jest ok, a rozrząd traktuję jako część eksploatacyjną, tyle że nieco droższą.
F60 to nowa generacja, droższy w nabyciu i pewnie jeszcze z niezdiagnozowanymi potencjalnymi awariami.
Awatar użytkownika
Wald
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2018, 15:21
Posiadane auto: F56 JCW
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: Wald »

Miałem takiego countrymana 1.6 JCW.
Silnik nie ma niestety tego wigoru co 2 litry, było kilka modernizacji tego 1.6 i w tych końcowych latach produkcji większość usterek zniwelowano. Jedyne co to jego kultura pracy jest delikatnie mówiąc średnia, ale on po prostu tak ma.
SzymonN
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2019, 22:11
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: SzymonN »

Mam ten silnik w Mini Cooper S rok produkcji 2012. Teraz przebieg 135000 km. Bezawaryjny. Tylko wymiany płynów i klocki hamulcowe. Przyspieszenie bardzo dobre.
tacim
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:18
Posiadane auto: R50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Countryman Cooper S 2015

Post autor: tacim »

Mam Countrymana 2011 184 konie i Coopera SD 170 konie - jak dla mnie diesel wydaje się mocniejszy może tylko dla tego że szybciej osiąga maxa. Oba bezawaryjne.
ODPOWIEDZ