seria podstawowych pytań

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

czy blacharkę miniaka robi się jakoś doraźnie/miejscowo, czy raczej tylko poprzez kompleksowy duży remont zakończony lakierowaniem całości? w sensie jak nie ma dziur na wylot, ale w szparach/zgięciach/łączeniach tu i tam porobiły się purchle pod lakierem?

konkretnie - pas przedni, krawędzie drzwi wewnętrzne, na dachu w rynience też lakier popękany więc pewnie pod spodem niespodzianka, ale najgorzej chyba w okolicach lewych drzwi bo tam cały lakier jest nierówny, jakby pod spodem coś się działo, przyciśnięcie punktowe spowodowało pęknięcie lakieru i pod spodem widać rdzę, więc zakładam, że jest zgnite na połowie długości. aktualnie od blacharki auto ma nalatane jakieś 6-7 lat z garażowaniem i bez używania zimą
Załączniki
prawa-szyba.jpg
(104.88 KiB) Pobrany 447 razy
prawe-drzwi.jpg
(112.38 KiB) Pobrany 447 razy
lewe-drzwi.jpg
(117.96 KiB) Pobrany 447 razy
Honda > Mini
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: flapjck1 »

wneka szyby - do roboty punktowo

laczenie progu z blotnikiem tyl - punktowo ale moze skonczyc sie wieksza rzeźbą

laczenie progu z blotnikiem - wieksza rzezba, jak ten rant jest skorodowany to trzeba zrobic reparaturke blotnika prawdopodobnie i reparaturke progu

plusy - ty masz chyba lakier akrylowy - mozesz lakierowac punktowo, nie musisz calosciowo, ze caly bok albo cos co jest czeste przy metalikach i perlach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

dzięki! czy macie jakichś polecanych blacharzy znających temat mini z łódzkiego lub okolic warszawy? żeby robili przyzwoicie, mieli rynkowe ceny i terminy szybsze niż klasyczne w tej branży "w tym roku to już nie dam rady" ;)
Honda > Mini
garazowiec
Nowy
Nowy
Posty: 76
Rejestracja: 01 sty 2018, 08:11
Posiadane auto: Austin mini 1000 . Austin Van 62
Lokalizacja: Szczecin

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: garazowiec »

Pamiętaj że do dobrego blacharza takie terminy są normalne . Dobry blacharz na styku blach jak jest korozja to wytnie blachy i wstawi nowe a szybki i tani zagłaska rdze szczotką , zaszpachluje i za góra trzy lata masz temat od nowa. Może poczekaj do końca sezonu i oddaj samochód do blacharki na zime. Na zdjęciach poprawne wykonanie blacharki
Załączniki
20171201_151425_resized.jpg
(74.09 KiB) Pobrany 400 razy
20171130_142702_resized.jpg
(56.29 KiB) Pobrany 400 razy
20171121_144259_resized.jpg
(104.75 KiB) Pobrany 400 razy
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

kolejne pytanie: czy jak mam prędkościomierz w MPH można go rozebrać i włożyć wkładkę KMH? https://www.minispares.com/product/Clas ... |Back%20to

czy sprzedaje to ktoś w Polsce, a najlepiej na sztuki (sam prędkościomierz)?
Honda > Mini
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: flapjck1 »

tarczki tak, ale zliczanie przebiegu nadal bedzie w milach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: lilek »

hello pisze:kolejne pytanie: czy jak mam prędkościomierz w MPH można go rozebrać i włożyć wkładkę KMH? https://www.minispares.com/product/Clas ... |Back%20to

czy sprzedaje to ktoś w Polsce, a najlepiej na sztuki (sam prędkościomierz)?
Jak chcesz cały licznik (potrójne zegary) "magnolia clocks" mam do sprzedania w cenie 700 pln
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

nie, wszytko mam i nie przeszkadza mi że liczy w milach, ale wkładkę chcę wymienić bo KM/H są trochę nieczytelne na tej małej skali jednak
Honda > Mini
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

mam kolejny problem - tylko tym razem ciężko nazwać to pytaniem z tematyki mini, bardziej ogólnie z elektryki samochodowej (auto ma silnik Hondy i instalację - rzeźbę)

miniak po ok miesięcznym postoju przestał odpalać, nie kręci w ogóle rozrusznik (nie że słabo, w ogóle), coś jest jest tak z elektryką. bateria ma 3 miesiące i ostatnio miesiąc temu była pełna, auto stało ok. 1 miesiąca ze zdjętą klemą (klema była wsadzona między przewody spryskiwaczy, nie miała styku z żadnym metalem), światła świecą jasno, nie mierzyłem z multimetrem ale moim zdaniem napięcie jest zdrowe. poza tym na słabej baterii powinien próbować cokolwiek zakręcić rozrusznikiem, a nie kręci nic, zero, nawet za pierwszą próbą.

wcześniej przy ostatniej jeździe był problem z migaczami - nie działały, poprzedni właściciel mówił, że ten problem wynikał z tego, że wskutek wstrząsów luzowały się kostki, wystarczyło dopchnąć i było ok. teraz dopychanie nic nie daje.

objawy są takie:
- po podłączeniu baterii odpalają się awaryjne, mimo że przełącznik awaryjnych jest wyłączony. awaryjne migają ale nie ma w kabinie tego dźwięku klikania, jak przy normalnie włączonych awaryjnych
- po tym jak awaryjne skończą migać (kilkanaście sekund) wszystkie kierunkowskazy świecą się światłem ciągłym
- po przekręceniu zapłonu słychać pompę paliwa, ale po przekręceniu jest tylko dźwięk "kliknięcia" z tyłu auta i rozrusznik nie chodzi
- wygląda, że wszystko w kabinie działa: światła, radio

pytanie czy mogę próbować sam tu coś rzeźbić? wymienić jakieś bezpieczniki czy coś posprawdzać? auto stoi w hali podziemnej i samo z niej nie wyjedzie. załączam zdjęcie jak wygląda skrzynka umiejscowiona z tyłu pod kanapą
Załączniki
skrzynka.jpg
(262.93 KiB) Pobrany 263 razy
Honda > Mini
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: lilek »

Z twojego opisu wygląda na jakieś odcięcie zasilania rozrusznika np autoalarm? ?? Jeśli auto ma autoalarm to sprawdź bezpiecznik, jeśli nie ma to sprawdź najpierw czy prąd dochodzi do rozrusznika.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

dzięki za odpowiedź. w schowku znalazłem taką centralkę jak w załączniku, ale sprzedający nie informował, że auto ma alarm/immobilizer czy inne zabezpieczenia, nie dostałem też żadnego pilota. spróbuję się dowiedzieć więcej
Załączniki
xsafe.png
(256.18 KiB) Pobrany 254 razy
Honda > Mini
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: flapjck1 »

o którym aucie rozmawiamy bo się zagubiłem już które ty w końcu masz?
może uderz z pytaniem do budowniczego?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

aktualnie posiadam oba, ale Promotora jest wystawiony na sprzedaż. pytanie tyczy się auta z D serią, poprzedni właściciele twierdzą, że był jakiś alarm, ale dawno temu odpięty i aktualnie w aucie nie powinno być żadnego zabezpieczenia odcinającego zapłon
Honda > Mini
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: flapjck1 »

d seria czyli po sylwiuszu? jak tak to dzwon do knyziaka, on wie najwiecej o tym aucie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: seria podstawowych pytań

Post autor: hello »

tak, to auto Sylwiusza i Piotra. ogólnie dzwoniłem dziś do obu poprzednich właścicieli jak również do Michała Knyziaka i niewiele z tego wniknęło:
- właściciele twierdzą, że auto nie ma żadnego alarmu/immobizera. owszem kiedyś miało, ale przez problemy został zdemontowany. zostałem naprowadzony na element pod maską (prawe zdjęcie), ale nie jest on w żaden sposób podłączony. sytuacja, która ma miejsce nie wydarzyła się u nich nigdy wcześniej, ja mam auto dosyć krótko bo od 3 mieś, a przez niezmieniony rozrząd użyłem je raptem kilka razy
- Michał Knyziak mówi, że nie on robił instalację elektryczną (robił ją ktoś w Płocku na zlecenie Promotora), dostałem numer ale nie dodzwoniłem się, auto było budowane 10 lat temu więc trudno też wymagać, żeby pamiętał co tam jest i jak ustawione

dalsze informacje:
- zmierzyłem baterię, jest pełna - 12.64 V
- podczas przekręcania kluczyka (zapłonu) słychać kliknięcie, to kliknięcie jest zlokalizowane na skrzynce na kostce z numerkiem 5 (ale jak się ją wyjmie to nadal coś klika tam gdzie była wpięta)
- podejrzany jest ten moduł w schowku, on czasem przy szybkim włożeniu/przekręceniu klucza potrafi pisnąć - nagrałem filmik, który to pokazuje: https://www.youtube.com/watch?v=gYB-CM5X2_o

zakładając, że auto ma alarm/immobilizer i nie mam informacji jak go dezaktywować, ani tym bardziej wiedzy z zakresu elektryki pojazdowej jak najlepiej to rozwiązać? laweta i do elektryka czy ściągnąć elektryka do hali garażowej? a może są jakieś rzeczy które mógłbym spróbować? odpinanie tej kostki w schowku nic nie zmieniło, będę wdzięczny za ew. sugestie
Załączniki
0000.jpg
(105.99 KiB) Pobrany 229 razy
Honda > Mini
ODPOWIEDZ