Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2020, 18:23
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Mikołów
Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Witam
Mam samochód Mini Cooper S 2010 r. silnik 1.6 benzyna model R56.
Od jakiegoś czasu zapala się czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju, po chwili znika.
Wymieniłem czujnik ciśnienia i problem na zniknął na jakieś 3 tygodnie. Wczoraj znowu się pojawił.
Nie wiem czy problem nie pojawił się od poprzedniej wymiany oleju i filtrów.
Dzisiaj zauważyłem, że problem pojawia się na niskich obrotach silnika, kiedy zwalniam albo ię zatrzymuję.
Poniżej przesyłam link do filmu.
https://youtu.be/wDi3GbzXqxM
Czy ktoś miał podobny problem? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Arek
Mam samochód Mini Cooper S 2010 r. silnik 1.6 benzyna model R56.
Od jakiegoś czasu zapala się czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju, po chwili znika.
Wymieniłem czujnik ciśnienia i problem na zniknął na jakieś 3 tygodnie. Wczoraj znowu się pojawił.
Nie wiem czy problem nie pojawił się od poprzedniej wymiany oleju i filtrów.
Dzisiaj zauważyłem, że problem pojawia się na niskich obrotach silnika, kiedy zwalniam albo ię zatrzymuję.
Poniżej przesyłam link do filmu.
https://youtu.be/wDi3GbzXqxM
Czy ktoś miał podobny problem? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Arek
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Witaj, zapalenie się tej kontrolki dla mnie znaczy jedno: wizyta u mechanika i jak najszybsze prawidłowe zdiagnozowanie i usunięcie przyczyny.
A, no i oczywiście sprawdz poziom oleju, ale pewnie to już robiłeś
A, no i oczywiście sprawdz poziom oleju, ale pewnie to już robiłeś
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2020, 18:23
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Już byłem u mechanika, sprawdzał ciśnienie i wszystko wskazywało na czujnik, dwa-trzy tygodnie po wymianie znowu to samo.
Jestem umówiony na środę. Pytam ponieważ może są takie przypadki żeby przyśpieszyć naprawę bo zależy mi na czasie.
Jestem umówiony na środę. Pytam ponieważ może są takie przypadki żeby przyśpieszyć naprawę bo zależy mi na czasie.
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Moim zdaniem NAJważniejsze to sprawdzenie czy jest prawidłowe ciśnienie w magistrali olejowej. Jeśli było to sprawdzone, to świetnie - pytanie czy zostało to zrobione dobrze. Może spróbuj u innego mechanika, który ma pojecie o zarządzaniu smarowaniem w tych silnikach. Nie musi to być ASO BMW, ale mechanik, który wie co do czego w THP/Prince
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 wrz 2019, 21:40
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Z doświadczenia mogę podpowiedzieć, że warto spróbować z innym czujnikiem.
U mnie było podobnie, czujnik niby nowy (zamiennik), a sytuacja podobna, jak opisujesz.
Pomogła wymiana czujnika na oryginał Mini - i jest spokój.
Nie jestem w stanie wyjaśnić przyczyn, bo marny ze mnie mechanik - ale pewnie jakieś tolerancje mierzonych ciśnień mogą mieć znaczenie, gdzie jeden czujnik mówi, że OK, a dla innego jest za nisko...
U mnie było podobnie, czujnik niby nowy (zamiennik), a sytuacja podobna, jak opisujesz.
Pomogła wymiana czujnika na oryginał Mini - i jest spokój.
Nie jestem w stanie wyjaśnić przyczyn, bo marny ze mnie mechanik - ale pewnie jakieś tolerancje mierzonych ciśnień mogą mieć znaczenie, gdzie jeden czujnik mówi, że OK, a dla innego jest za nisko...
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2020, 18:23
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Dzisiaj wymieniłem filtr oleju na inny bo był filtron, a gdzieś czytałem, że to może być przyczyna.
W każdym razie nie pomogło. Mechanik powiedział, że to mogą być panewki bo był nalot na poprzednim filtrze.
Czy możecie polecić jakiegoś mechanika od mini na Śląsku?
W każdym razie nie pomogło. Mechanik powiedział, że to mogą być panewki bo był nalot na poprzednim filtrze.
Czy możecie polecić jakiegoś mechanika od mini na Śląsku?
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2020, 18:23
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika specjalizującego się w BMW.
Nie wiem czy mnie nie naciągał na kasę.
1. powiedział, że w misce jest drugi czujnik oleju o którym nie każdy wie - wymienił go. Błędu nie ma.
2. powiedział, że na 2 i 3 cylindrze jest niskie ciśnienie (3 i 6) na pozostałych po 9
3. powiedział, że jest prawdopodobieństwo zatarcia wału mimośrodowego ale żeby się upewnić to 300,00 zł musze zapłacić więc na razie odpuściłem.
Nie mam pojęcia co robić dalej. Auta się chce pozbyć ale nie sprzedam nikomu z wadą silnika.
Za to wszystko wziął 1366,00 zł
Nie wiem czy mnie nie naciągał na kasę.
1. powiedział, że w misce jest drugi czujnik oleju o którym nie każdy wie - wymienił go. Błędu nie ma.
2. powiedział, że na 2 i 3 cylindrze jest niskie ciśnienie (3 i 6) na pozostałych po 9
3. powiedział, że jest prawdopodobieństwo zatarcia wału mimośrodowego ale żeby się upewnić to 300,00 zł musze zapłacić więc na razie odpuściłem.
Nie mam pojęcia co robić dalej. Auta się chce pozbyć ale nie sprzedam nikomu z wadą silnika.
Za to wszystko wziął 1366,00 zł
Re: Mini R56 2010 r. - kontrolka niskiego ciśnienia oleju
Witam
Panowie mam problem z kontrolką niskiego ciśnienia oleju tylko przy rozgrzanym silniku i tylko na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka znika. Po opadnięciu obrotów kontrolka znów się zapala.
Film kolegi wyżej przedstawia dokładnie moją sytuację.
Ciśnienie zmierzone na zimnym silniku - 5bar na niskich obrotach ale na ssaniu
Ciśnienie zmierzone na gorącym silniku na wolnych obrotach - 0,5bar.
Auto postoi ok. 2h i ciśnienie jest ok 2bar i po ponownym rozgrzaniu 0,5bar.
Ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Pompa oleju wymieniona na nową - bez zmian. Identyczne ciśnienia na obu pompach.
Czujnik ciśnienia wymieniony na oryginalny BMW - bez zmian.
Olej nowy - MOTUL 5W30
Filtr oleju - MANN był również Filtron oraz próbowałem bez filtra - zero różnicy.
Robiony był również remont silnika w tym wymiana panewek.
Dostawałem się również do filtra oleju i wygląda to mniej więcej tak jak na zdjęciach z załącznika.
Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zastanawia mnie ten zaworek w obudowie filtra - może tutaj jest jakiś problem? Oraz to dziwne odgniecenie zaworku na filtrze oleju.
Z góry dziękuję za pomoc.
Panowie mam problem z kontrolką niskiego ciśnienia oleju tylko przy rozgrzanym silniku i tylko na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka znika. Po opadnięciu obrotów kontrolka znów się zapala.
Film kolegi wyżej przedstawia dokładnie moją sytuację.
Ciśnienie zmierzone na zimnym silniku - 5bar na niskich obrotach ale na ssaniu
Ciśnienie zmierzone na gorącym silniku na wolnych obrotach - 0,5bar.
Auto postoi ok. 2h i ciśnienie jest ok 2bar i po ponownym rozgrzaniu 0,5bar.
Ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Pompa oleju wymieniona na nową - bez zmian. Identyczne ciśnienia na obu pompach.
Czujnik ciśnienia wymieniony na oryginalny BMW - bez zmian.
Olej nowy - MOTUL 5W30
Filtr oleju - MANN był również Filtron oraz próbowałem bez filtra - zero różnicy.
Robiony był również remont silnika w tym wymiana panewek.
Dostawałem się również do filtra oleju i wygląda to mniej więcej tak jak na zdjęciach z załącznika.
Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zastanawia mnie ten zaworek w obudowie filtra - może tutaj jest jakiś problem? Oraz to dziwne odgniecenie zaworku na filtrze oleju.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Załączniki
-
- 1.jpg (155.17 KiB) Przejrzano 131 razy
-
- 2.jpg (131.76 KiB) Przejrzano 131 razy