Wymiana zacisku lewy tył
-
- Nowy
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:03
- Posiadane auto: Mini Cooper
- Lokalizacja: Niemcy
Wymiana zacisku lewy tył
Panowie podobno zacisk mam do wymiany.
Mam zamiar sam to wymienić czy odkręcenia przewodu hamulcowego to jakaś większa zabawa ?
Mam zamiar sam to wymienić czy odkręcenia przewodu hamulcowego to jakaś większa zabawa ?
Mini Cooper 1.6 116KM Pure Silver
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 14 sty 2018, 22:47
- Posiadane auto: mini one 1,6 2002
- Lokalizacja: kutno
Re: Wymiana zacisku lewy tył
w R50 przewód hamulcowy przykręcony jest śrubunkiem na klucz 13 mm , dostęp pierwsza klasa . demontaż linki ręcznego bez problemu .
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Wymiana zacisku lewy tył
U mnie blokuje się ręczny prawy, wczoraj czyściłem. Zastanawiam się nad regeneracją obu lub zakupem nowych. Daj znać czy po wymianie nie ma różnicy w hamowaniu
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 08:21
- Posiadane auto: Cooper r50
- Lokalizacja: Czestochowa
Re: Wymiana zacisku lewy tył
U mnie brak było ręcznego na lewym tyle, oraz hydraulicznego tylko 25%, regeneracja się nie powiodła, nie udało się uszczelnić, myślę że mechanik spierdzielił robotę, bo sam się przyznał że przejechał wewnątrz papierem 400, no nic zamówił nowe zaciski i czekam na wynik, ale myślę że koszt nowych zacisków nie jest aż tak duży, więc jeśli widać że zaciski są w kiepskim stanie to warto je chyba zmienić bo to niestety aluminium.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Wymiana zacisku lewy tył
Chodziło mi o wydajnoś po wymianie tylko jednego zacisku a nie pary. Czekam na relacje po wymianie.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 08:21
- Posiadane auto: Cooper r50
- Lokalizacja: Czestochowa
Re: Wymiana zacisku lewy tył
Hmm...też myślałem o wymianie tylko jednego, ale u mnie na drugim kole na stacji diagnostycznej wyrzuciło ok 70-75 proc, więc zleciłem wymianę obu, pewnie kwestia tego w jakim stanie jest drugi zacisk.
-
- Nowy
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:03
- Posiadane auto: Mini Cooper
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Wymiana zacisku lewy tył
Zamówiłem nowy zacisk 40€ oczywiście zamiennik
I nowe tarcze i klocki .
Na przeglądzie z lewej str miałem 100Nm A z prawej 120Nm i Tüv nie przeszedł.
Diagnosta stwierdził, że zacisk lewy tył do sprawdzenia A że z tym różnie bywa kupiłem nowy , tarcze i klocki przyjdą po świętach więc zdam relację.
I nowe tarcze i klocki .
Na przeglądzie z lewej str miałem 100Nm A z prawej 120Nm i Tüv nie przeszedł.
Diagnosta stwierdził, że zacisk lewy tył do sprawdzenia A że z tym różnie bywa kupiłem nowy , tarcze i klocki przyjdą po świętach więc zdam relację.
Mini Cooper 1.6 116KM Pure Silver
-
- Nowy
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:03
- Posiadane auto: Mini Cooper
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Wymiana zacisku lewy tył
W skrócie
Zacisku nie wymieniłem.
Postanowiłem przyjrzeć się z bliska co tam słychać w prowadnicach i zacisku..
Tarcze skorodowane , ranty w sumie małe ale na wewnętrznej stronie widać, że klocek ( gruby) miał 1cm powierzchnię tarcia.. A więc coś blokowało klocek..
Od zewnątrz tarczy lepiej ale nie tak jak powinno .
Po zdjęciu prowadnicy dość grubo rdzy i syfu, wyczyszczone szczotką drucianą prawie do " żywa " i nasmarowałem smarem Ate do klocków .
Sprawdziłem jak toczek chodzi , czysto i idealnie pracuje .
Kupiłem nowe tarcze i klocki i założyłem.
Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ.
Pamiętając , że uklad hamulcowy z ABS zaczynamy od lewego przedniego, prawy przód lewy tył i prawy tył.. oczywiście silnik musi być oddalony aby pompa pracowała.
Hamuje lepiej
W sobotę jadę na Tüv
Zdjęcie tarcz od wewnątrz.
Miało być w skrócie sorry ..
Zacisku nie wymieniłem.
Postanowiłem przyjrzeć się z bliska co tam słychać w prowadnicach i zacisku..
Tarcze skorodowane , ranty w sumie małe ale na wewnętrznej stronie widać, że klocek ( gruby) miał 1cm powierzchnię tarcia.. A więc coś blokowało klocek..
Od zewnątrz tarczy lepiej ale nie tak jak powinno .
Po zdjęciu prowadnicy dość grubo rdzy i syfu, wyczyszczone szczotką drucianą prawie do " żywa " i nasmarowałem smarem Ate do klocków .
Sprawdziłem jak toczek chodzi , czysto i idealnie pracuje .
Kupiłem nowe tarcze i klocki i założyłem.
Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ.
Pamiętając , że uklad hamulcowy z ABS zaczynamy od lewego przedniego, prawy przód lewy tył i prawy tył.. oczywiście silnik musi być oddalony aby pompa pracowała.
Hamuje lepiej
W sobotę jadę na Tüv
Zdjęcie tarcz od wewnątrz.
Miało być w skrócie sorry ..
Mini Cooper 1.6 116KM Pure Silver
-
- Nowy
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:03
- Posiadane auto: Mini Cooper
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Wymiana zacisku lewy tył
Jestem już po przeglądzie.
Wzorowo przeszedł test hamulcowy.
Reasumując. Czyszczenie prowadnic, nasmarowanie, oraz nowe klocki i tarcze, do tego właściwe odpowietrznie pomogło!
Wzorowo przeszedł test hamulcowy.
Reasumując. Czyszczenie prowadnic, nasmarowanie, oraz nowe klocki i tarcze, do tego właściwe odpowietrznie pomogło!
Mini Cooper 1.6 116KM Pure Silver