Kółko kompresora -17% i co dalej

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Ravage
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: Ravage »

Witam, posiadam MCS R53 poliftowego w którym zostało zmienione kółko kompresora. Autko ogólnie cierpi na niedobór mocy. Zamiast seryjnych 170 pokazało 159koni, po wymianie kółka zamiast 190-200 - 177KM. Więc gdzieś ucieka koło 20 koni. Cały czas szukam problemu wymieniłem na razie świece i przewody zapłonowe. Kompresja jest w porządku na poziomie 10,2. Wycieków też nie ma. Kompresor mnie zastanawia bo podobno jest w dobrym stanie, przy wymianie kółka wymieniłem pompę wody, jednak zamiast 1,1 bara pompuje 0,85 - czyli tyle ile seria. Obstawiam jeszcze zatkany katalizator, przepustnicę lub coś z układem paliwowym. W końcu dojdę do tego.

Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM

1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: flapjck1 »

jesli masz za male cisnienie doladowania to musisz sie zajac kompresorem, prawdopodobnie jest juz zuzyty na rotorach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Ravage
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: Ravage »

Ciśnienie powinno się podnieść po samej zmianie kółka bez programu? W takim wypadku regeneracja kompresora?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: flapjck1 »

raczej wymiana, nie bardzo widze regeneracje rotorow :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Ravage
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: Ravage »

Nowych nie produkują, a nie wiem czy używany nie będzie miał tej samej przypadłości... A co z pozostałymi elementami, wtryski, świece itp?
galone
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2021, 23:00
Posiadane auto: R53
Lokalizacja: WRO

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: galone »

2- Wydech - ...może kat?

gdzie kupiłeś kółko?
Ravage
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: Ravage »

Może być zatkany kat, jak będę robił mod wydechu będę to sprawdzał dolot i wydech czy nic nie zatkane. Kółko robiłem w Świecie Mini
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: beamish »

Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: flapjck1 »

beamish pisze:Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
regenerowales? albo znasz kogos kto to zrobil?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Ravage
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: Ravage »

A czy przypadkiem poliftowa wersja nie miała teflonowanych rotorów? To chyba była jedna zmian względem przedlifta.
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: beamish »

Tak, fotka przed i po (Eaton M112).
Załączniki
rotory.jpg
(89.95 KiB) Pobrany 249 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: flapjck1 »

ladnie

ile taka przyjemnosc kosztuje?
albo kosztowala?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: beamish »

W zeszłym roku 375 brutto z przesyłką. M45 powinien wyjść nieco taniej.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora -17% i co dalej

Post autor: flapjck1 »

uuuu mega tanio :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ