Fazy rozrządu mini R53

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Witajcie. Bardzo proszę o info w sprawie pracy rozrządu w mini R53
Po ustawieniu rozrządu na znaki, w jakim położeniu mają być tłoki.
Mam uszkodzony wałek na lewym zaworze ssącym na pierwszym cylindrze. Chciałbym prześledzić pracę tłoków i zaworów. Nie mam instrukcji napraw. gdyby ktoś dysponował, może być w języku angielskim. Lub opis w poście, będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

o ile pamietam tloki sa w polowie wysokosci, wszystkie rowno
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Tłoki mam równo, kolejny róch kołem powoduje podniesienie pierwszego tłoka. Nie mam pojęcia z jakiego powodu powstało wykruszenie na krzywce wałka. Wygląda jak po udeżeniu młotkiem. Nic nie ma w misce po za drobnymi opiłkami na podporach wałka. Pojawił się problem ze spalania dużej ilości oleju. Wymieniłem uszczelniacze zaworów, miały o 1 mm więkrzą średnicę niż nowe. Przy okazji założyłem nowy łańcuch rozrządu. Nigdzie nie ma ubytków które uszkodziły by wałek w takim stopniu. Na oleju zrobione około 5 tyś.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

cooper s ma trzonki zaworow 7 mm, zwykla benzyna 8 mm

walki czasem szlag trafia na krzywkach, przyczyny moga byc rozne, masz jakies foto jak to wyglada?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Tak jest tylko na jednej krzywce. Wymieniając uszczelniacze stwierdziłem że zawory z tej strony wysuwają delikatnie wyżej. Czy by to wina była że są podparte. Wałek i podpory raczej muszę wymienić ale nie mam rozeznania co do jakosci poszczególnych producentów jeśli chodzi o mini


https://www.mini.org.pl/download/file.p ... w&id=26557
Załączniki
wałek.jpg
(118.44 KiB) Pobrany 324 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

to jest szczyt krzywki? czy nieco wczesniej? bo nie widac wyraznie na zdjeciu...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

To szczyt krzywki, lampa się troszkę źle odbiła i nie widać. To nie wytarte podłoże tylko wykruszone. Tak wygląda metal uderzany młotkiem. mam w planie odpalić silnik i jeszcze raz wypłukać świeżym olejem bo silnik jest bardzo brudny. Przy okazji pomierzyć kompresję
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Dodam info z ksiąki serwisowej gdyby komuś był potrzebny schemat
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

jak masz szczyt krzywki rozwalony to nie uzywaj tego walka, bo tylko pogorszysz

wymien walek ( albo zregeneruj ), wymien popychacz ktory z ta krzywka pracowal i powinno byc ok
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Wałek i popychacze jadą już nowe. Popychacze się rozpadają ze starości. Chyba mnie coś oświeciło żeby to wszystko rozebrać. W misce olejowej nie mam żadnych opiłków. Zmiany dopiero zaczynały zachodzić. Przy popychaczu pod naciskiem palca pękł plastik stąd decyzja że wymieniam wszystko. Nie będę żałował jak się porozpadają i coś uszkodzą.
popychacz.jpg
(248.86 KiB) Pobrany 281 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

tak, po tylu latach te koszyczki pestek sa mega kruche
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Mr.Do »

Ja tylko nie rozumiem jak głowica po remoncie kosztuje na portalach aukcyjnych 800 zł jak ja za same uszczelniacze i popychacze ponad 2000 zł dałem. Nawet jak głowicę za jakiś czas coś trafi to części zostaną. Przy okazji wymieniłem cewkę klimatyzacji, uszczelki dolotu jeszcze raz uszczelniacze chłodnicy oleju bo musiałem demontować do odkręcenia śruby od napinacza. Za pieniądze za części kupiłbym cały samochód :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

ja za same obrobki, prowadnice i zawory zaplacilem jakies 2 kola :D

klawiatura to kasa ekstra ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Borówa
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 220
Rejestracja: 28 lut 2015, 07:04
Posiadane auto: R53 JCW
Lokalizacja: Kielce

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: Borówa »

Co do wałka to chyba standard w tych autach.
Załączniki
D1514DC8-A4A1-4F09-822F-3D6CDCDBE3AF.jpeg
(179.38 KiB) Pobrany 255 razy
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fazy rozrządu mini R53

Post autor: flapjck1 »

nie do konca, to raczej konsekwencja jezdzenia z uszkodzona klawiatura ( zwykle rolka na koniku sie zaciera, po misshiftah ) ale faktem jest ze trudno to wylapac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ