Fazy rozrządu mini R53
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Fazy rozrządu mini R53
Witajcie. Bardzo proszę o info w sprawie pracy rozrządu w mini R53
Po ustawieniu rozrządu na znaki, w jakim położeniu mają być tłoki.
Mam uszkodzony wałek na lewym zaworze ssącym na pierwszym cylindrze. Chciałbym prześledzić pracę tłoków i zaworów. Nie mam instrukcji napraw. gdyby ktoś dysponował, może być w języku angielskim. Lub opis w poście, będę wdzięczny.
Po ustawieniu rozrządu na znaki, w jakim położeniu mają być tłoki.
Mam uszkodzony wałek na lewym zaworze ssącym na pierwszym cylindrze. Chciałbym prześledzić pracę tłoków i zaworów. Nie mam instrukcji napraw. gdyby ktoś dysponował, może być w języku angielskim. Lub opis w poście, będę wdzięczny.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
o ile pamietam tloki sa w polowie wysokosci, wszystkie rowno
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
Tłoki mam równo, kolejny róch kołem powoduje podniesienie pierwszego tłoka. Nie mam pojęcia z jakiego powodu powstało wykruszenie na krzywce wałka. Wygląda jak po udeżeniu młotkiem. Nic nie ma w misce po za drobnymi opiłkami na podporach wałka. Pojawił się problem ze spalania dużej ilości oleju. Wymieniłem uszczelniacze zaworów, miały o 1 mm więkrzą średnicę niż nowe. Przy okazji założyłem nowy łańcuch rozrządu. Nigdzie nie ma ubytków które uszkodziły by wałek w takim stopniu. Na oleju zrobione około 5 tyś.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
cooper s ma trzonki zaworow 7 mm, zwykla benzyna 8 mm
walki czasem szlag trafia na krzywkach, przyczyny moga byc rozne, masz jakies foto jak to wyglada?
walki czasem szlag trafia na krzywkach, przyczyny moga byc rozne, masz jakies foto jak to wyglada?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
Tak jest tylko na jednej krzywce. Wymieniając uszczelniacze stwierdziłem że zawory z tej strony wysuwają delikatnie wyżej. Czy by to wina była że są podparte. Wałek i podpory raczej muszę wymienić ale nie mam rozeznania co do jakosci poszczególnych producentów jeśli chodzi o mini
https://www.mini.org.pl/download/file.p ... w&id=26557
https://www.mini.org.pl/download/file.p ... w&id=26557
- Załączniki
-
- wałek.jpg
- (118.44 KiB) Pobrany 324 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
to jest szczyt krzywki? czy nieco wczesniej? bo nie widac wyraznie na zdjeciu...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
To szczyt krzywki, lampa się troszkę źle odbiła i nie widać. To nie wytarte podłoże tylko wykruszone. Tak wygląda metal uderzany młotkiem. mam w planie odpalić silnik i jeszcze raz wypłukać świeżym olejem bo silnik jest bardzo brudny. Przy okazji pomierzyć kompresję
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
Dodam info z ksiąki serwisowej gdyby komuś był potrzebny schemat
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
jak masz szczyt krzywki rozwalony to nie uzywaj tego walka, bo tylko pogorszysz
wymien walek ( albo zregeneruj ), wymien popychacz ktory z ta krzywka pracowal i powinno byc ok
wymien walek ( albo zregeneruj ), wymien popychacz ktory z ta krzywka pracowal i powinno byc ok
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
Wałek i popychacze jadą już nowe. Popychacze się rozpadają ze starości. Chyba mnie coś oświeciło żeby to wszystko rozebrać. W misce olejowej nie mam żadnych opiłków. Zmiany dopiero zaczynały zachodzić. Przy popychaczu pod naciskiem palca pękł plastik stąd decyzja że wymieniam wszystko. Nie będę żałował jak się porozpadają i coś uszkodzą.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
tak, po tylu latach te koszyczki pestek sa mega kruche
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Fazy rozrządu mini R53
Ja tylko nie rozumiem jak głowica po remoncie kosztuje na portalach aukcyjnych 800 zł jak ja za same uszczelniacze i popychacze ponad 2000 zł dałem. Nawet jak głowicę za jakiś czas coś trafi to części zostaną. Przy okazji wymieniłem cewkę klimatyzacji, uszczelki dolotu jeszcze raz uszczelniacze chłodnicy oleju bo musiałem demontować do odkręcenia śruby od napinacza. Za pieniądze za części kupiłbym cały samochód
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
ja za same obrobki, prowadnice i zawory zaplacilem jakies 2 kola
klawiatura to kasa ekstra
klawiatura to kasa ekstra
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Borówa
- Swój Człowiek
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 lut 2015, 07:04
- Posiadane auto: R53 JCW
- Lokalizacja: Kielce
Re: Fazy rozrządu mini R53
Co do wałka to chyba standard w tych autach.
- Załączniki
-
- D1514DC8-A4A1-4F09-822F-3D6CDCDBE3AF.jpeg
- (179.38 KiB) Pobrany 255 razy
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Fazy rozrządu mini R53
nie do konca, to raczej konsekwencja jezdzenia z uszkodzona klawiatura ( zwykle rolka na koniku sie zaciera, po misshiftah ) ale faktem jest ze trudno to wylapac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow