Kilka pytań świeżaka
Re: Kilka pytań świeżaka
Opony 204/45 Będą ok?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
tak, tu masz kompendium wiedzy:
https://www.wheel-size.com/size/mini/cooper/2007/
https://www.wheel-size.com/size/mini/cooper/2007/
Re: Kilka pytań świeżaka
Dzięki,przyda się.Czy środek centrujący jest istotny?
Znalazłem jeszcze takie felgi https://www.olx.pl/d/oferta/felgi-mini- ... NTsdN.html
Ale z linku który podesłałeś wynika że mam 56,1 .Czy tego trzeba się sztywno trzymać?
Znalazłem jeszcze takie felgi https://www.olx.pl/d/oferta/felgi-mini- ... NTsdN.html
Ale z linku który podesłałeś wynika że mam 56,1 .Czy tego trzeba się sztywno trzymać?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
To są oryginalne felgi MINI wzór 94, tylko pomalowane na czarno, toczone fronty CNC i naklejki. Mysle, ze ktos blednie podal srednice otworu centrującego
Re: Kilka pytań świeżaka
Dzięki,sxukam jakiś super felg do szarego z czarnym dachem ale ciężko coś dobrać...
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
te od JCW lub wzor 98 - ale to tylko mój gust
Re: Kilka pytań świeżaka
Dzięki,kupiłem te...https://www.olx.pl/d/oferta/oem-felgi-n ... JBvVp.html
Plan jest aby rotory pomalować na złoty.
Czy ktoś odkręcał rotory? Zasranawiam się jaka kolejność będzie skręcania...
Teraz kilka słów o zakupie Ski z rynku wtórnego.
Ja stary wyjadacz dałem się nabrać na słodziaka,może dlatego że kiedyś kupiłem r56 diesla dla żony i był to zakup w ciemno a auto służyło i służyło
Z S-kami jesk zgoła inaczej.Zapędy sportowe ...to nie przypadkowi kierowcy kupują te wersje.Jeśli ktoś ma sprawną S,to nie sprzedaje,a już na pewno nue po roku;)
Sprowadzone dla handlu to już totalna porażka...
Ja kupiłem od dziewczyny;) wsadziła w auto w rok blisko 10tys.i poległa.
Wymiany dotyczyły rozrządu,i wielu wielu części eksplatacyjnych ale do ideału brakuje jeszcze trochę.
Jest to wersja usa ale auto bezwypadkowe,przebieg udokumentowany wpisami w książkę do teraz 150tys.
Za auto z 2007 po małych negocjacjach dałem 22tys.
Na początku muszę wymienić sprzęgło bo szarpie lekko na niskich obr. .Silnik na czwartym cylindrze nie trzyma kompresji.Niby norma jest od 8 do 14 a u mnie jest 8,5 ale różnica między pozostałymi jest znacząca.Nie ma oznak żadnych.Auto pali normalnie,nie kopci,nie faluje,alej bierze w normie czyli do 1l.na tys.km.
Nie wiem czy w związku z tym rozbierać silnik czy jeździć jak pewnie 90%pozostałych nieświadomych użytkowników.
W zawieszeniu na nierównościach coś skrzypi,jakieś gumy bo chrupie ...
Z tyłu stuka ,jakaś belka?
Drzwi pasażera otwierają się dopiero po drugim naciśnięciu na kluczyku.czy to jest tak zaprogramowane?
Muszę wydać jeszcze kilka stów na wyciągnięcie kilku wgniotek.
Po zrobieniu tego wszystkiego powinienem się zamknąć w 30tys.
Pytanie czy to to zwykła wtopa czy za zdrowe Ski poprostu tyle trzeba dać?
Plan jest aby rotory pomalować na złoty.
Czy ktoś odkręcał rotory? Zasranawiam się jaka kolejność będzie skręcania...
Teraz kilka słów o zakupie Ski z rynku wtórnego.
Ja stary wyjadacz dałem się nabrać na słodziaka,może dlatego że kiedyś kupiłem r56 diesla dla żony i był to zakup w ciemno a auto służyło i służyło
Z S-kami jesk zgoła inaczej.Zapędy sportowe ...to nie przypadkowi kierowcy kupują te wersje.Jeśli ktoś ma sprawną S,to nie sprzedaje,a już na pewno nue po roku;)
Sprowadzone dla handlu to już totalna porażka...
Ja kupiłem od dziewczyny;) wsadziła w auto w rok blisko 10tys.i poległa.
Wymiany dotyczyły rozrządu,i wielu wielu części eksplatacyjnych ale do ideału brakuje jeszcze trochę.
Jest to wersja usa ale auto bezwypadkowe,przebieg udokumentowany wpisami w książkę do teraz 150tys.
Za auto z 2007 po małych negocjacjach dałem 22tys.
Na początku muszę wymienić sprzęgło bo szarpie lekko na niskich obr. .Silnik na czwartym cylindrze nie trzyma kompresji.Niby norma jest od 8 do 14 a u mnie jest 8,5 ale różnica między pozostałymi jest znacząca.Nie ma oznak żadnych.Auto pali normalnie,nie kopci,nie faluje,alej bierze w normie czyli do 1l.na tys.km.
Nie wiem czy w związku z tym rozbierać silnik czy jeździć jak pewnie 90%pozostałych nieświadomych użytkowników.
W zawieszeniu na nierównościach coś skrzypi,jakieś gumy bo chrupie ...
Z tyłu stuka ,jakaś belka?
Drzwi pasażera otwierają się dopiero po drugim naciśnięciu na kluczyku.czy to jest tak zaprogramowane?
Muszę wydać jeszcze kilka stów na wyciągnięcie kilku wgniotek.
Po zrobieniu tego wszystkiego powinienem się zamknąć w 30tys.
Pytanie czy to to zwykła wtopa czy za zdrowe Ski poprostu tyle trzeba dać?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
nie ma co na to tak patrzec. Mini to niestety skarbonka przez co ludzie je zaniedbują i pozniej konsekwencje liczą się w tysiącach. Jesli ktos na dodatek ma swiadome podejscie do motoryzacji i chce mieć samochod w dobrym stanie technicznym to musi się liczyć z kosztami. Przy samochodzie z 2007 roku siłą rzeczy nazbiera sie rzeczy do zrobienia.
Najwazniejszy jest silnik. Ja bym sprobowal z plukanka, podbno pomaga.
Jesli chodzi o tylna belke, to pewnie ktorys z elementow gumowych zawieszenia się zuzyl (tuleje, lacznik stabilizatora, guma stabilizatora) a moze amortyzator jest po prostu nie dokrecony.
Co do otwierania drzwi, to mozna ustawic zeby z pilota otwierac tylko drzwi kierowcy lub wszystkie po drugim nacisnieciu. Poszukaj w menu ustawien samochodu.
Najwazniejszy jest silnik. Ja bym sprobowal z plukanka, podbno pomaga.
Jesli chodzi o tylna belke, to pewnie ktorys z elementow gumowych zawieszenia się zuzyl (tuleje, lacznik stabilizatora, guma stabilizatora) a moze amortyzator jest po prostu nie dokrecony.
Co do otwierania drzwi, to mozna ustawic zeby z pilota otwierac tylko drzwi kierowcy lub wszystkie po drugim nacisnieciu. Poszukaj w menu ustawien samochodu.
Re: Kilka pytań świeżaka
Cześć,z obowiązku kronikarskiego dodaję co bieżąco robię;)
Nowe felgi z nowymi oponami już na aucie 3000zł
Ostatni przegląd skończył się wymianą masy czujników i denerwujących rzeczy co kosztowało łącznie 1200zł.
Obecnie odebrałem po wymianie pokrywy zaworowej bo tam jest odma ,syczał i i wyskakiwały błędy.1180zł
Za kilka dni umówiłem się na wymianę dwumasy w komplecie ze sprzęgłem koszt ok.3000tys.
Przy okazji wyszło że poprzedni właściciel wymieniając rozrząd ominął jeden detal który przy okazji przydałoby siè wymienić .Fazator lub pomyliłrm nazwę-objawia się brzęczeniem przy pewnych obrotach i odpowiada za zmienne fazy rozrządu. To wydatek kolejnego 1tys.-tak myślę.
Obecnie wgniotki ładnie powyciągane,auto tak mnie rozczuliło że idzie na polerkę i ogólny detailing .
Mini to jedno z tych aut które kupuję co pół roku i wymieniam na inne.Zawsze coś tam dodawałem od siebie ale wychodziłem na plus, w tym przypadku czuję że znajomość musi dłużej potrwać bo wartość zbliża się do 30tys.Nikt mi tyle nie da.Całe szczęście że nawet mi się podoba jak na nie patrzę,nie ma historii wypadkowej i jest całe w orginalnym lakierze.Książka serwisowa też potwierdza że auto było od początku serwisowane.
Ah,zapomniałbym...płukanka pomogła i już ciśnienie na cylindrach ok;) i nie pali oleju tak jak palił.
Pozdrawiam
Nowe felgi z nowymi oponami już na aucie 3000zł
Ostatni przegląd skończył się wymianą masy czujników i denerwujących rzeczy co kosztowało łącznie 1200zł.
Obecnie odebrałem po wymianie pokrywy zaworowej bo tam jest odma ,syczał i i wyskakiwały błędy.1180zł
Za kilka dni umówiłem się na wymianę dwumasy w komplecie ze sprzęgłem koszt ok.3000tys.
Przy okazji wyszło że poprzedni właściciel wymieniając rozrząd ominął jeden detal który przy okazji przydałoby siè wymienić .Fazator lub pomyliłrm nazwę-objawia się brzęczeniem przy pewnych obrotach i odpowiada za zmienne fazy rozrządu. To wydatek kolejnego 1tys.-tak myślę.
Obecnie wgniotki ładnie powyciągane,auto tak mnie rozczuliło że idzie na polerkę i ogólny detailing .
Mini to jedno z tych aut które kupuję co pół roku i wymieniam na inne.Zawsze coś tam dodawałem od siebie ale wychodziłem na plus, w tym przypadku czuję że znajomość musi dłużej potrwać bo wartość zbliża się do 30tys.Nikt mi tyle nie da.Całe szczęście że nawet mi się podoba jak na nie patrzę,nie ma historii wypadkowej i jest całe w orginalnym lakierze.Książka serwisowa też potwierdza że auto było od początku serwisowane.
Ah,zapomniałbym...płukanka pomogła i już ciśnienie na cylindrach ok;) i nie pali oleju tak jak palił.
Pozdrawiam
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
no to srogo jedziesz z kosztami:)
Jakie w koncu kupiles felgi?
Pewnie masz na mysli kolo zmiennych faz rozrzadu. Kup oryginal PSA na allegro, wymiana nie powinna byc az tak droga, wiec powinno wyjsc mniej niz 1000 zl.
Ciesze sie, ze plukanka pomogla:)
Jakie w koncu kupiles felgi?
Pewnie masz na mysli kolo zmiennych faz rozrzadu. Kup oryginal PSA na allegro, wymiana nie powinna byc az tak droga, wiec powinno wyjsc mniej niz 1000 zl.
Ciesze sie, ze plukanka pomogla:)
Re: Kilka pytań świeżaka
Felgi bbs rs.org.made in germany ,dedykowane do mini.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Kilka pytań świeżaka
Wymiana dwumasy ze sprzęgłem zmieniła charakterystyke jazdy.Auto zrobiło się zwinne i mocne.Wiem że to nie powinno mieć wpływu ale tak jest!Auto jeździ jak nowe.
Dodatkowo przy okazji wyjęcia skrzyni,wyczyszczona została przepustnica i zlikwidowany wyciek oleju silnikowego od dołu.Łączny koszt to 3800zł.
Mam nadzieję że z silnikiem i osprzętem na razie koniec.
Muszę sprawdzić stan amortyzatorów bo podczas ostrej jazdy w zakręcie i nierównym terenie mam wrażenie że koło podskakuje.Wymienię komplet amorków na jakieś twardsze i będzie na kolejne 150tys.
Dodatkowo przy okazji wyjęcia skrzyni,wyczyszczona została przepustnica i zlikwidowany wyciek oleju silnikowego od dołu.Łączny koszt to 3800zł.
Mam nadzieję że z silnikiem i osprzętem na razie koniec.
Muszę sprawdzić stan amortyzatorów bo podczas ostrej jazdy w zakręcie i nierównym terenie mam wrażenie że koło podskakuje.Wymienię komplet amorków na jakieś twardsze i będzie na kolejne 150tys.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 kwie 2022, 19:46
- Posiadane auto: MINI COUTRYMAN
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Kilka pytań świeżaka
Witam szanowne grono.
Czy któryś z kolegów mógłby udzielić informacji i podać na jakiej wysokości od dolnej krawędzi drzwi przednich, znajduje się emblemat ALL4 ?
Chodzi mi konkretnie ile cm od dolnej i bocznej krawędzi drzwi.
Pacjent MINI COUTRYMAN.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Czy któryś z kolegów mógłby udzielić informacji i podać na jakiej wysokości od dolnej krawędzi drzwi przednich, znajduje się emblemat ALL4 ?
Chodzi mi konkretnie ile cm od dolnej i bocznej krawędzi drzwi.
Pacjent MINI COUTRYMAN.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań świeżaka
Rozumiem, ze mówimy o R60.W tym przypadku to jest 80mm od bocznej krawędzi drzwi i 136mm od dolnej.