Odpowietrzenie
Moderator: flapjck1
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Zrobione..podobno wszystko działa.
Czyli na starej pompie może też byłoby dobrze, ale..nie ma tego złego - właściwa pompa - lepsze hamulce
Czyli na starej pompie może też byłoby dobrze, ale..nie ma tego złego - właściwa pompa - lepsze hamulce
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
O jednej rzeczy zapomniałem - taki wpadający pedał jest tez jak się nie dokręci przegubow odpowiednio mocno i się piasta na łożysku kolysze
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Jestem już po rajdzie, więc 300 km na nowych hamulcach zrobione i jest ok.flapjck1 pisze:O jednej rzeczy zapomniałem - taki wpadający pedał jest tez jak się nie dokręci przegubow odpowiednio mocno i się piasta na łożysku kolysze
Ale zainteresowales mnie, więc muszę zapytać - mialeś na myśli to, że w takim wypadku ruszająca się tarcza (oczywiście podczas jazdy) powodowałaby nierównomierne wyciskanie się tłoczķów?
Wtedy pedały będzie wpadał? A nie drżał/pulsował jak przy krzywych tarczach?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Właśnie - będzie wpadał - a hamując "prostujesz" tarcze i potrzebujesz na to więcej niż jedno naciśnięcie pedału
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odpowietrzenie
Odgrzewam kotleta, bo chciałem się poradzić w swoim przypadku.
Swego czasu wymieniłem hamulce przód: tarcze i klocki, regeneracja zacisków, wymiana przewodów elastycznych, jednego przewodu idącego po wózku do lewego zacisku, a z tyłu przewody sztywne i cylinderki. Do tego wymiana płynu hamulcowego i regulacja tylnych szczęk.
Po tym wszystkim przystąpiłem do odpowietrzenia ręcznego - samodzielnie, więc szło to topornie.
Na przeglądzie oczywiście wyszło, że nie do końca jest dobrze, więc ponownie odpowietrzyłem, było trochę lepiej, ale za jakiś czas znowu pedał co któreś hamowanie wpada i trzeba "pompować".
Zakupiłem więc tą sprytną maszynkę ciśnieniową do odpowietrzania w pojedynkę i w zasadzie bez zmian - co któreś hamowanie pedał miękki.
Ktoś może podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny? Nigdzie nie ma wycieku, jedyne co zauważyłem przed kolejnym odpowietrzaniem dwa dni temu, że po poluzowaniu odpowietrznika w tylnym cylinderku, płyn pojawił się na gwincie odpowietrznika - tak, jakby tam była nieszczelność - no, ale w końcu jej nie ma, bo na zakręconym nic nie cieknie.
Czy jest możliwe, że w trakcie odpowietrzania zaciągnie powietrze podczas dokręcania tego odpowietrznika (co w zasadzie wydaje mi się mało prawdopodobne), bo nie wiem już, gdzie szukać...
Swego czasu wymieniłem hamulce przód: tarcze i klocki, regeneracja zacisków, wymiana przewodów elastycznych, jednego przewodu idącego po wózku do lewego zacisku, a z tyłu przewody sztywne i cylinderki. Do tego wymiana płynu hamulcowego i regulacja tylnych szczęk.
Po tym wszystkim przystąpiłem do odpowietrzenia ręcznego - samodzielnie, więc szło to topornie.
Na przeglądzie oczywiście wyszło, że nie do końca jest dobrze, więc ponownie odpowietrzyłem, było trochę lepiej, ale za jakiś czas znowu pedał co któreś hamowanie wpada i trzeba "pompować".
Zakupiłem więc tą sprytną maszynkę ciśnieniową do odpowietrzania w pojedynkę i w zasadzie bez zmian - co któreś hamowanie pedał miękki.
Ktoś może podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny? Nigdzie nie ma wycieku, jedyne co zauważyłem przed kolejnym odpowietrzaniem dwa dni temu, że po poluzowaniu odpowietrznika w tylnym cylinderku, płyn pojawił się na gwincie odpowietrznika - tak, jakby tam była nieszczelność - no, ale w końcu jej nie ma, bo na zakręconym nic nie cieknie.
Czy jest możliwe, że w trakcie odpowietrzania zaciągnie powietrze podczas dokręcania tego odpowietrznika (co w zasadzie wydaje mi się mało prawdopodobne), bo nie wiem już, gdzie szukać...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
moze Ci padac pompa hamulcowa, ew korektor sily hamowania ale raczej obstawiam pompe ( zakladajac ze robiles wszystko poprawnie i nie ma nigdzie wyciekow na laczeniach przewodow - plynu nie musiales dolewac??? )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odpowietrzenie
No właśnie nie - płynu nie ubywa, chociaż tak naprawdę, to chyba zbyt mało jeżdżę, żeby to stwierdzić jednoznacznie.
Re: Odpowietrzenie
Wracam do tematu, bo problem nie ustał... Kolejne odpowietrzanie i znowu to samo - hamulce zapowietrzone.
Idzie jakoś zweryfikować pompę i korektor siły zanim zacznę w ciemno kupować?
Chyba, że ktoś ma niedrogo pompę na sprzedaż.
Idzie jakoś zweryfikować pompę i korektor siły zanim zacznę w ciemno kupować?
Chyba, że ktoś ma niedrogo pompę na sprzedaż.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Wymień pompę i nie dziaduj
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odpowietrzenie
A jest gdzieś dostępna do zakupu?
edit:
Czy może lepiej pobawić się w zregenerowanie, bo widzę, że są dostępne zestawy naprawcze?
edit:
Czy może lepiej pobawić się w zregenerowanie, bo widzę, że są dostępne zestawy naprawcze?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Englishcars albo mini-landChris11 pisze:A jest gdzieś dostępna do zakupu?
edit:
Czy może lepiej pobawić się w zregenerowanie, bo widzę, że są dostępne zestawy naprawcze?
Regenerować? Można próbować ale trzeba umieć ocenić to co się ma
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: Odpowietrzenie
Miałem kiedyś możliwość załatwienia nowej pompy za 230zł. Ale nie wiem czy jeszcze są dostępne .
-
- Nowy
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 sty 2018, 08:11
- Posiadane auto: Austin mini 1000 . Austin Van 62
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Odpowietrzenie
Ok. Jakby ktoś miał na zbyciu to proszę o info.
W międzyczasie zrobię sobie jeszcze próbę ciśnieniową i zobaczę - może będzie gdzieś widoczny wyciek.
W międzyczasie zrobię sobie jeszcze próbę ciśnieniową i zobaczę - może będzie gdzieś widoczny wyciek.