gaz

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: rogal »

odpowiedź masz w powyższym poście.
Mój koleś miał ładę 2107 i 10 lat śmigał nią na gazie nie odwiedzając ani raz serwisu ( sam wymieniał filterki).

P.S. Urbaniak zmienił numer ?
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

jezeli ktos ma zdjecie BMW MINI z gazem zamontowanym pod podwoziem to prosze o zdjecie, wiem, ze mozna tam jakos to zamontowac bo widzialem ogloszenia sprzedazy miniakow z gazem tam, jednak nie bylo zdjec :(
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Konrad K_2 »

rogal pisze:P.S. Urbaniak zmienił numer ?

wiesz ze nie chce sie wtracac

[ Dodano: Czw 18 Paź, 2007 ]
http://www.mini2.com/forum/general-disc ... minis.html

tu jest o LPG MINI
Niejeden z nas

Re: gaz

Post autor: Niejeden z nas »

polecam kontakt z Panem Cebulą: http://eko-car.com.pl/
Awatar użytkownika
Kitek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 26 wrz 2006, 14:16
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Kitek »

Po pierwsze myślę, że włożenie gazu do auta nie świadczy o tym, że to auto przestaje być pasją.
Może właśnie jest nią jeszcze bardziej, gdyż właściciel inwestuje w swoje zamiłowania w taki czy inny sposób. Może własnie kupienie jak to nazwałaś zamiennego - wozidełka- świadczyłoby o bardzo rzeczowym traktowaniu MINI? Co już wyklucza pasje!
Osobiście jestem zdania, że mam mini po to aby nim jeździć, po to aby je usprawniać dla swojej wygody i cieszyć się nim na drodze. Gdybym chciała je głaskać w garażu i ścierać z niego kurz rękawem równie dobrze mogłabym powiedzieć, że pasja to mieć oryginał auta, a nie jego replikę...

Trzeba mieć bogate wnętrze i nieprzeciętną osobowość, żeby kochać to auto, ale nie w sposób platoniczny, bo jak czujesz, że ten samochód wspólgra z Tobą, to nie zamieniasz go na inne wozidełko, tylko dlatego, że tyłek Cię boli na dziurawej drodze :)
I tu zacytuję kolegę z Trójmiasta - mini to nie samochód to sposób...

:)

Pozdrawiam
Kitek
...Kot samym jest duchem, samym demonem, samą czułością i żartem...
Awatar użytkownika
Kitek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 26 wrz 2006, 14:16
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Kitek »

Co racja to racja, nie będziemy polemizować :) To nie miałoby sensu.
Może nie wszystkich stać na kolejne auta więc łączą pasje z tym co bardziej ekonomiczne wg nich. Nie sądzę aby zasługiwali na krytykę z tego powodu.
...Kot samym jest duchem, samym demonem, samą czułością i żartem...
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: gaz

Post autor: Miniac »

a ja jestem zdania że zamiast zagazowywać MINI lepiej spróbować powalczyć z jego paliwożernością. Pójść w lekkie felgi np. OZ Ultraleggera rozmiar 16" zamiast ciezkich oryginalnych "siedemnastek" przejść z opon 205 na 195 (nie muszą być szerokie, w końcu nie jest to eSka) i zaktulizować najnowszą mapę ECU (niestety połowa serwisów nie ogarnia tego ) i idę w zakład o dobra gorzałkę że 1 - 1,5 l /100 km spalanie spadnie
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Konrad K_2 »

Kitek a to nie jest moze tak ze inwestuja w gaz zeby na dluzszą mete móc wiecej zainwestować w coś innego?

Miniac to ja wole gaz i 215 przynajmniej na zimówki na oddzielnych felgach by jesczee zostalo a po superlagerach nawet na opony by nie bylo :-) (zakladająć koszt instalacji na 4000)

Malina a zmienia sie dzwiek silnika miegdzy gaz /bęzyna - nie zauwazylem
Awatar użytkownika
Malina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 392
Rejestracja: 20 lis 2005, 15:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Leszno Wlkp.

Re: gaz

Post autor: Malina »

Konrad ,to Musisz posłuchać V8 z podwójnym wydechem i wtedy porownać. Jest zdecydowanie lzejszy dźwięk i chodzi zbyt równo.
NAWET PORZĄDNE ZAPALNICZKI SĄ NA BENZYNĘ
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Konrad K_2 »

w mojej 2 litrowce widac roznice w kulturze pracy na zimnym silniku
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

dla fanow subaru
Załączniki
subarulpg.jpg
subarulpg.jpg (56.47 KiB) Przejrzano 2147 razy
Niejeden z nas

Re: gaz

Post autor: Niejeden z nas »

Powiem tak.. w Niemczech jak ktoś chce może sobie zamówić Subaru z gazem...może to zrobić bez dopłaty i bez utraty gwarancji. W Czechach,Holandii, Włochach, Szwecji... i pewnie gdzieś jeszcze za instalację trzeba zapłacić ale gwarancja jest. Świadczy to o tym, że :
1. - mają dobry LPG
2. - wpływ na silnik jest tak katastroficzny jak piszecie.
3. - że inwestują w środowisko
Poza tym jest w tym uzasadnienie ekonomiczne. Mój subarak żłopie około 13-15 litrów benzynki na 100 km. Gazu średnio 16l. Robię rocznie około 40 tys km.
Koszt benzyny: 24640,00
Koszt gazu: 15360,00 + benzyna którą muszę wlać 1l/100 km niech będzie 1000 zł + 2 dodatkowy przegląd= niecałe 17000,00 zł
Różnica: 7640,00 zł na korzyść gazu w ciągu roku. W ciągu 3-4 lat daje mi to .... :cool:
Nietrudno policzyć koszt bardzo dobrej instalacji zwraca mi się po około 8-9 miesiącach. a potem powiedzmy zarabiam sobie :cool:
I jeszcze powiem,że gaz zawsze można wyłączyć.
Podczas normalnego przemieszczania się jadę zawsze na gaziku... ale jak chcę poszaleć to wtedy wir w baku :roll:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: Sadam »

kalkulacja bardzo ładna i do mnie przemawia, ale jakie masz Subaru? Raczej nie Impreza STI, a to jest auto prawie "rajdowe", którego nie kupuje się na do codziennej jazdy i trzaskania 40k km rocznie i tu zaczyna się wszystko mijać z celem raczej...

Inaczej mówiąc, ja nie jestem przeciw gazowaniu, tylko przeciw gazowaniu tych czy innych aut...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

generalnie to, o czym pisze NIEJEDEN Z NAS napisalem pare stron temu. zgadzam sie w 100%. w niektorych krajach ponoc jest jeszcze tak, ze dostajesz zwrot czesci kosztow instalacji lpg.
ja poki co zrezygnowalem z gazowania miniaka, ale nie czulbym sie gorszym, czy wiesniakiem czy kim innym majac auto na gaz. i zasada "bo mini sie nie gazuje" do mnie nie przemawia.

do fotki z subaru mialem gdzies jeszcze fote PORSCHE CAYENNE S z kurkiem LPG, jednak nie moge jej odnalezc
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: gaz

Post autor: Miniac »

o "jezusmaria" arto , 300 konne Subaru Impreza STI na gazie to troche inna bajka niż Mini i nadal bedę uwarzał to za wieśniactwo. W Twoim przypadku sprawa jest o tyle dziwna że z jednej strony chipujesz swojego malucha podnosząc moc (a realizuje się to między innymi poprzez zalanie go konkretnie paliwem) a z drugiej strony utyskujesz na duże spalanie.
Może jednak spróbuj wcielić jakieś pomysły ograniczające zużycia które Ci proponowano na forum.
Ja zacząłbym od tej nieszczęsnej mapy zrobionej w Vtechu. Wiem że to dobra firma tuningowa ale słyszałem kiedyś od kolegi który siedział w tej branży że programy piszą średnie... moze warto byłoby sprawdzić jakie masz AFR ?
Druga sprawa po aktualizacji softu to mniejsze koła. Lżejsze felgi = mniejsze spalanie. Po przesiadce z S-spoke na lekkie felgi spalanie spadło mi na trasie około litra pomimo że to ten sam rozmiar 17" ! Jakbyś zapodał leciutkie 15 lub 16-stki z oponami o szerokości 185 / 195 to nie ma bata, zużycie musi spaść... oczywiście nie w korku tylko na trasie, na to nic nie poradzisz.
To zalezy co jest dla Ciebie ważne. Jeżeli duże koła + paliwożerna mapka to kombinowanie z założeniem LPG dla lansu są trochę :roll: Dla mnie to zabieranie się do tematu od du..y strony, Nie lepiej najpier faktycznie sprawdzić stan techniczny samochodu, zaktualizować soft, sprawdzić przepływomierz, zapodać jakieś lekkie , choćby oryginalne felgi R81 (w rozmiarze 15") lub R87 double-spoke (w rozmiarze 16") a wtedy gdy oszczędności okażą się nie wystarczające zacząć już komboniwać z gazem ? Niezaleznie czy bedziesz jeżdzil na benzynie czy LPG te czynności które wymieniłem wpłyną na
spalanie.
peace
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
ODPOWIEDZ