jaki silnik

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

jedrzej1

jaki silnik

Post autor: jedrzej1 »

jak narazie jezdze 1.0, ale ostatnio zaczalem sie zastanawiac nad wiekszym sinikiem
ale napewno nie jakims od hondy czy opla.
co powinienem kupic?
co daje najwieksza frajde z jazdy i nie psuje sie co chwile?
Mini doktor

Re: jaki silnik

Post autor: Mini doktor »

Ja polecam 1.3 mpi :)
jedrzej1

Re: jaki silnik

Post autor: jedrzej1 »

a koszt kompletnego silnika mpi oscyluje kolo???

a np. na gazniku pojedynczym czy podwojnym??
Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: jaki silnik

Post autor: Wojtello »

wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie :) wiem cos o tym.
Powodzenia :) trzymam kciuki
jedrzej1

Re: jaki silnik

Post autor: jedrzej1 »

budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie :) wiem cos o tym.
Powodzenia :) trzymam kciuki


zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: jaki silnik

Post autor: Sadam »

jedrzej1 pisze:
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske


MPI to podwójny wtrysk, a Twoje pytanie było pod postem doktora "pojedynczy czy podwójny gaźnik" stąd sprostowanie... tak przynajmiej ja to zrozumiałem :D

w każdym razie budżet 3k to remont silnika 1,3 który jeszcze trzeba znaleźć... swap z innego samochodu w takiej kwocie może być ciężki, z kolei wysilanie 1000 do takiej mocy na pewno odbije się na spalaniu... szczerze mówiąc ciężko mi coś od ręki wymyśleć w danym budżecie i przedziale mocy...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: jaki silnik

Post autor: se7ven »

jedrzej1 pisze:budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie :) wiem cos o tym.
Powodzenia :) trzymam kciuki


zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske

Kompletny zespół napędowy w dobrej specyfikacji od 1500-3000 funtów.
Chcesz w Polsce kupić 1,3 70-80km w dobrym stanie za 3000zł - raczej o tym zapomnij. Być może uda ci się trafić ale do remontu.
jedrzej1

Re: jaki silnik

Post autor: jedrzej1 »

Piotr Topór pisze:
jedrzej1 pisze:budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie :) wiem cos o tym.
Powodzenia :) trzymam kciuki


zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske

Kompletny zespół napędowy w dobrej specyfikacji od 1500-3000 funtów.
Chcesz w Polsce kupić 1,3 70-80km w dobrym stanie za 3000zł - raczej o tym zapomnij. Być może uda ci się trafić ale do remontu.



nie mowilem ze chce kupic i wkladac.

raczej kupic, zrobic i wtedy wlozyc. domyslam sie ze goly silnik w stanie w miare dobrym kupie ponizej tysiaca.
CHYBA ZE SIE MYLE???

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
Sadam pisze:
jedrzej1 pisze:
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske


MPI to podwójny wtrysk, a Twoje pytanie było pod postem doktora "pojedynczy czy podwójny gaźnik" stąd sprostowanie... tak przynajmiej ja to zrozumiałem :D

w każdym razie budżet 3k to remont silnika 1,3 który jeszcze trzeba znaleźć... swap z innego samochodu w takiej kwocie może być ciężki, z kolei wysilanie 1000 do takiej mocy na pewno odbije się na spalaniu... szczerze mówiąc ciężko mi coś od ręki wymyśleć w danym budżecie i przedziale mocy...


mozna zalozyc pojedynczy gaznik podwojny albo wtrysk pojedynczy lub podwojny. to wiem i widzialem nawet w niemczech 4 gazniki w miniaku od jakiegos motoru juz nie pamietam jakiego

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
czy jestesci mi w stanie nakreslic jaka jest moc standardowych silnikow 1.3 na wtrysku czy tez na gazniku i z jakimi kosztami musze sie liczyc jezeli bede remontowal silnik na wlasna reke
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: jaki silnik

Post autor: minimaniak »

Poniżej 1000 zł za silnik 1,3 to okazja (do remontu) kwestia jakiego remontu :?:

Standardowe 1,3 były 53 KM oraz 63 KM (wtrysk jedno lub wielo punktowy)
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: jaki silnik

Post autor: flapjck1 »

remont to remont - jak dla mnie:

nowe tloki ( albo chociaz pierscienie + honowanie, jesli wzglednie parametry trzyma )
szlif walu + nowe panewki
nowa pompa oleju
nowy rozrzad

oczywiscie nowe uszczelki

dodatkowo zawsze trzeba zweryfikowac stan skrzyni biegow, mechanizmu roznicowego i sprzegla

te 3 k to moze byc na to wszystko malo ( nawet na nierasowany silnik ) ... zwlaszcza jak sie zleca robote dalej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
jedrzej1

Re: jaki silnik

Post autor: jedrzej1 »

w takim razie z jakimi kosztami powinienem sie liczyc??

kolo 5k za silnik + rasowanie?

w takim razie moze zajac to troszke dluzej
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: jaki silnik

Post autor: flapjck1 »

tloki 1200 szlifowanie cylindrow 200 szlifowanie walu ok 300 panewki 300 uszczelki 150 tulejki pod walek rozrzadu 100 pompa oleju standard 100 ( wydajniejsza 200 ) kompletny rozrzad seryjny 100 ( dwurzedowy 150, regulowany okolo 500 )

jakis dobry walek rozrzadu to od 40 do 200 gbp
przy tuningu zalecane byloby wywazenie ukladu korbowego
nowe sprzeglo do 1,3 to ok 500-600 pln seria , wyczynowe ok 2* drozsze

do tego dochodza pierdoly do zaplonu

skrzynia biegow i mechanizm roznicowy to kolejne pole do popisu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ