Mini + uno turbo?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Outsider

Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

Witajcie...
W zeszlym tygodniu zrodzil sie w mojej glowie taki pomysl:
A moze by tak sprobowac wrzucic niewielki silnik turbo (niekoniecznie oryginalny 'mityczny' niemal mini era turbo) do mojego miniaka.
Znalazlem dwoch mechanikow (raczej hobbystow, ale z doswiadczeniem).
Mam mozliwosc kupna sprawnego, kompletnego silnika (skrzynia, osprzet) z UNO turbo 1.3... Pojemnosc w sam raz, gabarytowo silnik nie jest duzy, wiec moze udaloby sie przeszczepic go do miniaka...
Moc odpowiednia, bo 105KM w tym autko to wg mnie optimum, wiecej nie ma sensu, jesli chce sie go uzywac rowniez na co dzien...
Prosze napiszcie mi, jak sie na to zapatrujecie?
Z jakimi mniej (choc bardziej WIECEJ) kosztami bede musial sie liczyc (zakladajac ze mam silnik, ze skrzynia i calym osprzetem)?
I czy ewentualnie moglbym liczyc na jakas fachowa pomoc technicza z okolic Krakowa:)
z gory dzieki...
Pytam, bo nie wiem czy to wyzwanie mnie przypadkiem nie przerosnie:/
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: rogal »

W jakimś MM widziałem przeróbkę Pick-upa na 4x4 zrobionego z podzespołów Fiata Pandy.
Ale jak to technicznie wyglądało to nie wiem bo to mnie nie zainteresowało.
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Konrad K_2 »

napewno przednia rama do przebudowy , scianka grodziowa , koła wyjdą na zewnątrz, zegary stacyjki , troche elektryki....

jakie wymiary ma ten silnik?

[ Dodano: Pon 17 Gru, 2007 ]
ps czy to sej urwisa?
Outsider

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

nie sej a cienki:) ...nalezy do uzytkownika 'telo' z forum uno turbo:)
Odnosnie wymiarow silnika... bede je znal w najblizszym czasie...
Sciana grodziowa luz... szlifierka+spawarka... da rade...
Co do ramy bedzie troszke wiecej kombinacji...
najbardziej obawiam sie problemu mocowania silnika (trzeba bedzie dorobic lapy)...
i skrocenia polosi (niestety nie wiem jeszcze czy sa drazone w srodku)...

...a czy z pompa paliwowa moga byc jakies problemy? tzn teraz mam gaznik. I jesli chcialbym wrzucic elektroniczna pompe to jest jakos bardzo skomplikowane?

Kolejna kwestia: jest szansa zmiescic sie w 3-4k zl (nie liczac ceny silnika i osprzetu)?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: flapjck1 »

podstawowe pytanie to czy baza do przerobek bedzie miniak przed 88m czy tez po ( serwo hamulcy z przedluzka do pedala )

jesli druga opcja to modyfikacje sciany grodziowej nie beda mogly byc tak zupelnie dowolne, chyba ze nie przyprawia cie o dreszcze wizja ciecia i spawania rury-przedluzki mechanizmu ham.
poza tym pamietaj ze w mini sciana grodziowa z belka poprzeczna to element nosny!!!!!!! bo nie ma podluznic i innych tego typu elementow

polosie to pikus robisz w MOTOMAX-ie na zamowienie zupelnie nowe ale koszt bedzie zapewno okolo 700-800 sztuka!! z tym ze to by bylo najpewniejsze rozwiazanie

zawieszenie silnika i lapy to nie problem, uzywasz orginalnych i dorabiasz tylko mocowania do istniejacego wozka

z tym ze wozek zapewne bedziesz musial ostro pociac zeby polosie wypadly na wprost piast , poza tym kolejny dylemat ( i to raczej podstawowy!! ) to kwestia czy zespol napedowy zmiesci ci sie pomiedzy kielichami ramy, jesli nie to zakres modyfikacji bedzie musial byc znacznie szerszy wlacznie z kombinowaniem z zawieszeniem ( jakies kolumny mcpherson moze ) a mini tak znacznie poszerzone jest nieco pokraczne

tyle chyba starczy, poszukaj sobie stronek na ten temat hasla do googli to "mini vtec" , "allspeed" i chyba jeszcze ktos cos podpowie, ja teraz w tyrce jestem to adresow nie wkleje konkretnych niestety
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
XanderQkla

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: XanderQkla »

Mam kumpla ktory z tego silnika wyciagnal ponad 200 kucy na turbnie z volvo T5, zna go na wylot w razie czego moge o cos zapytac... ale co do przerobki mini to nie pomoge
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: flapjck1 »

aha, moim zdaniem w 4k sie nie zmiescisz, no chyba ze masz migomat umiesz spawac i bedziesz wiekszosc roboty robil sam
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Outsider

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

...powiedzcie mi jeszcze jedno: Da rade zrobic front flipa ze standardowych blach? Bo nie usmiecha mi sie wydawac 220£ na ten z MS z wlokna...
Podejmowal sie ktos przerobki blach na FF? Jaki koszt?:)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Konrad K_2 »

podobno z blach nawet lepszy , ale pod kielcami mozna zamowic z włukien chyba cos w okolicach 1000 pln i wyglądają całkiem fajnie
Outsider

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

No wlasnie chcialbym 'troszke' taniej:P ...za ok 1000 mozna miec z MS... noo 1200:-)
W jednym z wczesniejszych postow (odnosnie swapa v-tec) wyczytalem ze wlasnie w kielcach(?) jest sobie jakis Krzysztof, który robi FF. Ma ktos na niego namiary??
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Konrad K_2 »

na markfive znajdziesz namiary
Outsider

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

...poszukam poszukam:)
Jeszcze jedno pytanie mi sie przypomnialo, a nie chce zakladac nowego tematu:
Czy ktos z Was wymienial gruchy zawieszenia na sprezyny? Ma to sens?
Jesli tak to z jakimi kosztami owa przerobka sie wiaze i jakie sprezyny zaimplementowac?
z gory dzieki:)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: se7ven »

Ceny masz w sklepach w GB ( np. Minisport ) wystarczy trochę poszukać.
Outsider

Re: Mini + uno turbo?

Post autor: Outsider »

'troche' szukalem, ale niestety na minisport nic nie ma :P ...a,ze forum jest 'pod reka' po prostu zapytalem tutaj przy okazji, a noz ktos z forumowiczow zetknal sie z tematem i bedzie mogl mi pomoc.
Bo forum jest tez po to (chyba),zeby zaoszczedzic co nie co czasu na zmudnym grzebaniu w sieci:)

...tak czy siak w wolnej chwili pewnie sie rozejrze.

A tutaj moze inaczej skonstruuje pytanie, coby nikt nie mial powodu sie przyczepic:

Jakie sa korzysci z wymiany gruch na sprezyny? Czy wymaga to jakiejs inegrncji mechanicznej w konstrukcje auta (dodatkowe mocowanie itp)? Czy w ogole oplaca sie to robic (ze wzgledów technicznych, nie finansowych)?
ODPOWIEDZ