Mini + uno turbo?
Moderator: flapjck1
Mini + uno turbo?
Witajcie...
W zeszlym tygodniu zrodzil sie w mojej glowie taki pomysl:
A moze by tak sprobowac wrzucic niewielki silnik turbo (niekoniecznie oryginalny 'mityczny' niemal mini era turbo) do mojego miniaka.
Znalazlem dwoch mechanikow (raczej hobbystow, ale z doswiadczeniem).
Mam mozliwosc kupna sprawnego, kompletnego silnika (skrzynia, osprzet) z UNO turbo 1.3... Pojemnosc w sam raz, gabarytowo silnik nie jest duzy, wiec moze udaloby sie przeszczepic go do miniaka...
Moc odpowiednia, bo 105KM w tym autko to wg mnie optimum, wiecej nie ma sensu, jesli chce sie go uzywac rowniez na co dzien...
Prosze napiszcie mi, jak sie na to zapatrujecie?
Z jakimi mniej (choc bardziej WIECEJ) kosztami bede musial sie liczyc (zakladajac ze mam silnik, ze skrzynia i calym osprzetem)?
I czy ewentualnie moglbym liczyc na jakas fachowa pomoc technicza z okolic Krakowa:)
z gory dzieki...
Pytam, bo nie wiem czy to wyzwanie mnie przypadkiem nie przerosnie:/
W zeszlym tygodniu zrodzil sie w mojej glowie taki pomysl:
A moze by tak sprobowac wrzucic niewielki silnik turbo (niekoniecznie oryginalny 'mityczny' niemal mini era turbo) do mojego miniaka.
Znalazlem dwoch mechanikow (raczej hobbystow, ale z doswiadczeniem).
Mam mozliwosc kupna sprawnego, kompletnego silnika (skrzynia, osprzet) z UNO turbo 1.3... Pojemnosc w sam raz, gabarytowo silnik nie jest duzy, wiec moze udaloby sie przeszczepic go do miniaka...
Moc odpowiednia, bo 105KM w tym autko to wg mnie optimum, wiecej nie ma sensu, jesli chce sie go uzywac rowniez na co dzien...
Prosze napiszcie mi, jak sie na to zapatrujecie?
Z jakimi mniej (choc bardziej WIECEJ) kosztami bede musial sie liczyc (zakladajac ze mam silnik, ze skrzynia i calym osprzetem)?
I czy ewentualnie moglbym liczyc na jakas fachowa pomoc technicza z okolic Krakowa:)
z gory dzieki...
Pytam, bo nie wiem czy to wyzwanie mnie przypadkiem nie przerosnie:/
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
W jakimś MM widziałem przeróbkę Pick-upa na 4x4 zrobionego z podzespołów Fiata Pandy.
Ale jak to technicznie wyglądało to nie wiem bo to mnie nie zainteresowało.
Ale jak to technicznie wyglądało to nie wiem bo to mnie nie zainteresowało.
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
napewno przednia rama do przebudowy , scianka grodziowa , koła wyjdą na zewnątrz, zegary stacyjki , troche elektryki....
jakie wymiary ma ten silnik?
[ Dodano: Pon 17 Gru, 2007 ]
ps czy to sej urwisa?
jakie wymiary ma ten silnik?
[ Dodano: Pon 17 Gru, 2007 ]
ps czy to sej urwisa?
Re: Mini + uno turbo?
nie sej a cienki:) ...nalezy do uzytkownika 'telo' z forum uno turbo:)
Odnosnie wymiarow silnika... bede je znal w najblizszym czasie...
Sciana grodziowa luz... szlifierka+spawarka... da rade...
Co do ramy bedzie troszke wiecej kombinacji...
najbardziej obawiam sie problemu mocowania silnika (trzeba bedzie dorobic lapy)...
i skrocenia polosi (niestety nie wiem jeszcze czy sa drazone w srodku)...
...a czy z pompa paliwowa moga byc jakies problemy? tzn teraz mam gaznik. I jesli chcialbym wrzucic elektroniczna pompe to jest jakos bardzo skomplikowane?
Kolejna kwestia: jest szansa zmiescic sie w 3-4k zl (nie liczac ceny silnika i osprzetu)?
Odnosnie wymiarow silnika... bede je znal w najblizszym czasie...
Sciana grodziowa luz... szlifierka+spawarka... da rade...
Co do ramy bedzie troszke wiecej kombinacji...
najbardziej obawiam sie problemu mocowania silnika (trzeba bedzie dorobic lapy)...
i skrocenia polosi (niestety nie wiem jeszcze czy sa drazone w srodku)...
...a czy z pompa paliwowa moga byc jakies problemy? tzn teraz mam gaznik. I jesli chcialbym wrzucic elektroniczna pompe to jest jakos bardzo skomplikowane?
Kolejna kwestia: jest szansa zmiescic sie w 3-4k zl (nie liczac ceny silnika i osprzetu)?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
podstawowe pytanie to czy baza do przerobek bedzie miniak przed 88m czy tez po ( serwo hamulcy z przedluzka do pedala )
jesli druga opcja to modyfikacje sciany grodziowej nie beda mogly byc tak zupelnie dowolne, chyba ze nie przyprawia cie o dreszcze wizja ciecia i spawania rury-przedluzki mechanizmu ham.
poza tym pamietaj ze w mini sciana grodziowa z belka poprzeczna to element nosny!!!!!!! bo nie ma podluznic i innych tego typu elementow
polosie to pikus robisz w MOTOMAX-ie na zamowienie zupelnie nowe ale koszt bedzie zapewno okolo 700-800 sztuka!! z tym ze to by bylo najpewniejsze rozwiazanie
zawieszenie silnika i lapy to nie problem, uzywasz orginalnych i dorabiasz tylko mocowania do istniejacego wozka
z tym ze wozek zapewne bedziesz musial ostro pociac zeby polosie wypadly na wprost piast , poza tym kolejny dylemat ( i to raczej podstawowy!! ) to kwestia czy zespol napedowy zmiesci ci sie pomiedzy kielichami ramy, jesli nie to zakres modyfikacji bedzie musial byc znacznie szerszy wlacznie z kombinowaniem z zawieszeniem ( jakies kolumny mcpherson moze ) a mini tak znacznie poszerzone jest nieco pokraczne
tyle chyba starczy, poszukaj sobie stronek na ten temat hasla do googli to "mini vtec" , "allspeed" i chyba jeszcze ktos cos podpowie, ja teraz w tyrce jestem to adresow nie wkleje konkretnych niestety
jesli druga opcja to modyfikacje sciany grodziowej nie beda mogly byc tak zupelnie dowolne, chyba ze nie przyprawia cie o dreszcze wizja ciecia i spawania rury-przedluzki mechanizmu ham.
poza tym pamietaj ze w mini sciana grodziowa z belka poprzeczna to element nosny!!!!!!! bo nie ma podluznic i innych tego typu elementow
polosie to pikus robisz w MOTOMAX-ie na zamowienie zupelnie nowe ale koszt bedzie zapewno okolo 700-800 sztuka!! z tym ze to by bylo najpewniejsze rozwiazanie
zawieszenie silnika i lapy to nie problem, uzywasz orginalnych i dorabiasz tylko mocowania do istniejacego wozka
z tym ze wozek zapewne bedziesz musial ostro pociac zeby polosie wypadly na wprost piast , poza tym kolejny dylemat ( i to raczej podstawowy!! ) to kwestia czy zespol napedowy zmiesci ci sie pomiedzy kielichami ramy, jesli nie to zakres modyfikacji bedzie musial byc znacznie szerszy wlacznie z kombinowaniem z zawieszeniem ( jakies kolumny mcpherson moze ) a mini tak znacznie poszerzone jest nieco pokraczne
tyle chyba starczy, poszukaj sobie stronek na ten temat hasla do googli to "mini vtec" , "allspeed" i chyba jeszcze ktos cos podpowie, ja teraz w tyrce jestem to adresow nie wkleje konkretnych niestety
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini + uno turbo?
Mam kumpla ktory z tego silnika wyciagnal ponad 200 kucy na turbnie z volvo T5, zna go na wylot w razie czego moge o cos zapytac... ale co do przerobki mini to nie pomoge
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
aha, moim zdaniem w 4k sie nie zmiescisz, no chyba ze masz migomat umiesz spawac i bedziesz wiekszosc roboty robil sam
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini + uno turbo?
...powiedzcie mi jeszcze jedno: Da rade zrobic front flipa ze standardowych blach? Bo nie usmiecha mi sie wydawac 220£ na ten z MS z wlokna...
Podejmowal sie ktos przerobki blach na FF? Jaki koszt?:)
Podejmowal sie ktos przerobki blach na FF? Jaki koszt?:)
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
podobno z blach nawet lepszy , ale pod kielcami mozna zamowic z włukien chyba cos w okolicach 1000 pln i wyglądają całkiem fajnie
Re: Mini + uno turbo?
No wlasnie chcialbym 'troszke' taniej:P ...za ok 1000 mozna miec z MS... noo 1200:-)
W jednym z wczesniejszych postow (odnosnie swapa v-tec) wyczytalem ze wlasnie w kielcach(?) jest sobie jakis Krzysztof, który robi FF. Ma ktos na niego namiary??
W jednym z wczesniejszych postow (odnosnie swapa v-tec) wyczytalem ze wlasnie w kielcach(?) jest sobie jakis Krzysztof, który robi FF. Ma ktos na niego namiary??
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini + uno turbo?
...poszukam poszukam:)
Jeszcze jedno pytanie mi sie przypomnialo, a nie chce zakladac nowego tematu:
Czy ktos z Was wymienial gruchy zawieszenia na sprezyny? Ma to sens?
Jesli tak to z jakimi kosztami owa przerobka sie wiaze i jakie sprezyny zaimplementowac?
z gory dzieki:)
Jeszcze jedno pytanie mi sie przypomnialo, a nie chce zakladac nowego tematu:
Czy ktos z Was wymienial gruchy zawieszenia na sprezyny? Ma to sens?
Jesli tak to z jakimi kosztami owa przerobka sie wiaze i jakie sprezyny zaimplementowac?
z gory dzieki:)
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini + uno turbo?
Ceny masz w sklepach w GB ( np. Minisport ) wystarczy trochę poszukać.
Re: Mini + uno turbo?
'troche' szukalem, ale niestety na minisport nic nie ma ...a,ze forum jest 'pod reka' po prostu zapytalem tutaj przy okazji, a noz ktos z forumowiczow zetknal sie z tematem i bedzie mogl mi pomoc.
Bo forum jest tez po to (chyba),zeby zaoszczedzic co nie co czasu na zmudnym grzebaniu w sieci:)
...tak czy siak w wolnej chwili pewnie sie rozejrze.
A tutaj moze inaczej skonstruuje pytanie, coby nikt nie mial powodu sie przyczepic:
Jakie sa korzysci z wymiany gruch na sprezyny? Czy wymaga to jakiejs inegrncji mechanicznej w konstrukcje auta (dodatkowe mocowanie itp)? Czy w ogole oplaca sie to robic (ze wzgledów technicznych, nie finansowych)?
Bo forum jest tez po to (chyba),zeby zaoszczedzic co nie co czasu na zmudnym grzebaniu w sieci:)
...tak czy siak w wolnej chwili pewnie sie rozejrze.
A tutaj moze inaczej skonstruuje pytanie, coby nikt nie mial powodu sie przyczepic:
Jakie sa korzysci z wymiany gruch na sprezyny? Czy wymaga to jakiejs inegrncji mechanicznej w konstrukcje auta (dodatkowe mocowanie itp)? Czy w ogole oplaca sie to robic (ze wzgledów technicznych, nie finansowych)?