Chwila prawdy: Moc S-ki R56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

qn

Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: qn »

Jako człeka dociekliwego z natury zaintrygowało mnie zdanie wyrażone niedawno przez Kolegę Miniaca:
R56 na turbinie ma konstrukcyjnie nowocześniejszy silnik i co za tym idzie mocniejszy. Na papierze tego tak nie widać ale nowe Coopery S pomimo deklarowanej mocy 175 KM często, gęsto mają pod 190 KM

Zgadzając się z pierwszą częścią wypowiedzi, postanowiłem sprawdzić czy aby ta druga część to na pewno prawda... :)

Umówiłem sie więc na wizytę w hamowni typu MAHA LPS3000 we wrocławskim Jetronicu aby w sympatycznej atmosferze sprawdzić to i owo. Nie było możliwości wcześniejszej wizyty, ponieważ mają na okrągło obstawiony sprzęt (jakies rajdowe projekty na tapecie etc), ale w końcu udało się. Niestety, nie wszystkie czary-mary mogły zostać sprawdzone podczas pomiarów, ponieważ Jetronic ponoć jeszcze nie posiada wszystkich danych dla New MINI ale grube pomiary, które mnie głównie interesowały, oczywiście jak najbardziej. Hamowano tutaj do tej pory tylko Coopera S R53. Miniusia podpięto do różnych "sznureczków" no i się zaczęło...i skończyło...

Spodziewalem sie wyższych wartości niż fabryka pisze, jednak wyniki zadziwiły mnie co nieco (oczywiście pozytywnie)- 196,2KM i 286,2 Nm przy 3tys. obrotów. :shock:
Hehe- a juz chciałem zamawiać pakiet tuningowy John Cooper WORKS (192 KM i 270Nm) ale obniży mi to moc ;) :D :mrgreen:
A poważnie- Peugeot 207 z analogicznym silnikiem i firmowym niewysilonym zestawem tuningowym ma moc ok. 210KM, więc teoretycznie WORKS TUNING KIT powinien mniej więcej tak podnosić wskazania. Tak przynajmniej twierdzi "jeden koleś co siem zna".
Na razie nikt jeszcze nie zdecydował się na założenie tego typu zestawu we wrocławskim serwisie BMW/MINI choć zainteresowanie ponoć jest (odstrasza chyba też cena, która już zresztą troszkę spadła: wszystko około 12 tys.zł)

Przy okazji kilka ciekawych spostrzeżeń z minionego dnia:
1.Pan od hamowania przed otwarciem maski usilnie mnie przekonywał, że nie ma prawa byc turbiny w Cooperze S (i nigdy ale to przenigdy nie były takie montowane fabrycznie), co najwyżej kompresor, ...po otwarciu maski przyznał mi rację.
2.Kolejne zdanie, które usłyszałem przed włączeniem całej maszynerii to takie, żebym absolutnie nie próbował zestawów tuningowych typu WORKS bo tego typu wynalazki "nie trzymają mocy serii" (historię "nietrzymania mocy" oczywiście znam :)). Nota bene- jest to najczęstsza konstrukcja gramatyczna, które można przeczytać i uslyszeć n/t poprzedniego WORKSa, nawet gdzieś tutaj się pojawiła. Zła opinia zawsze idzie szybciej niestety.
3.Panowie ze Skody 1.9TDI modo "brewka", którzy mówili coś o autach dla Kasi Cichopek i "pedałów" jak wysiadałem, milcząco po wszystkim wsiedli do swej rakiety- co poprawilo mi znacznie zepsuty w pracy humor :D :D



Pozdrawiam


poniżej szybka fotka wykresu:
Załączniki
wykres
wykres
MAHA_LPS3000.jpg (104 KiB) Przejrzano 2299 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Sadam »

:neutral:

mieszane uczucia po tym opisie... co do serwisu oczywiście, ale mocy jak najbardziej gratuluję :)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
qn

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: qn »

Może zbyt szczegółowo i subiektywnie zaznaczyłem niektóre scenki tej noweli. Tragedii naprawdę nie było... chłopaki siedzą po prostu w swoich "EVO-klimatach";) za co "EVO-szacun" ;) . Absolutnie żadnych negatywnych emocji.

A pod względem motosyfu we Wro jak dla mnie (i wielu) nikt nie pobije JapanSerwisu na Nasypowej i "najlepszego fachury od chłodnic do automatów" z Melzetu na Sztabowej :)
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Miniac »

wow, brawo ! :cool: Wyniki imponujace. Silniczek się udał w tym nowym miniaku.
Szkoda że nie zamiesciłeś wykresów z hamowni z przebiegiem mocy i momentu obrotowego. Masz bardzo dużo niutków już przy 3000 obr więc po mieście musi sie tym naprawde fajnie jeździc. Bez spinania zawsze bedzie przyspieszał choć zbyt dużo memonetu przy zbyt niskich obrotach czasami może przeszkadzać w złapaniu trakcji.
Co do Worksów to widzę że panowie od hamowni po przestudiowaniu forum streetracing są już ekspertami :lol: Jak ktoś chce sprawdzić czy miniak z kitem worksa jeżdzi to zapraszam. Ostatnio jakies 300 konne Subaru chciało mnie upokorzyć i jakoś od 2 biegu wzwyż nie specjalnie mi odchodził :twisted:
A najlepsi z tego wszystkiego są ci geje ze "sportowej" skody hehehe :mrgreen:
Jeszcze raz gratulacje wyników ! Jestem ciekaw czy z worksowym kitem do R56 moc wzrośnie czy spadnie :grin:

P.S. Który model pedzia 206 na miniakowym silniku ma 210 koników ? Już wyszedł czy jest dopiero planowany ?

PS. P.S. ooo już widze wykresiki, cholera nie byłem zalogowany....

[ Dodano: Sob 12 Sty, 2008 ]
znalazłem jakiś pomiar worksa R56. Wynik : 180 KM na kołach. W zależności jak przeliczymy straty na skrzyni (producent skrzyń GETRAG podaje straty 12-14 %) czyli zakładając pesymistyczne 15% można celować w ponad 210 koników. Całkiem shcludnie.
Tu jest link do tematu:
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-john ... dynos.html
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Gotti

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Gotti »

Miniac pisze:
P.S. Który model pedzia 206 na miniakowym silniku ma 210 koników ? Już wyszedł czy jest dopiero planowany ?



na peżotowym silniku :cool:

207 RC
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Miniac »

z tym silnikiem to jest tak że BMW nie specjalnie się chwali z kooperacji wprost przeciwnie do Pegeota :wink:
Gotti - i jak tam , mp3 trójki śmigają ?
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Konrad K_2 »

iole peugota jest w mini i na odwrót?

co do wyniku to wazne sa jeszcze warunki atmosferyczne, ale tym bym si nie martwil , w najgorszych z mozliwych pewnie ponizej 190 nie zejdzie
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Miniac »

Tak, nowy doładowany silnik który siedzi w miniaku był konstruowany w kooperacji z Peugeotem. Jezeli uświadomimy sobie jak dobra konstrukcja dzięki temu poowstała to ja jestem na tak. Peugeot jak zresztą inni francuzcy producenci mają duże doświadczenie w konstruowaniu mocnych małych silników.
Warunki klimatyczne dla jednostek doładowanych mają kolosalne znaczenie, zdecydowanie większe niż dla silników wolnossących. Nie wiem jak duży jest intercooler w nowym MINI ale jak mierzyłem swojego malucha w czasie najwiekszych upałów (34 st.C w cieniu ) to zamiast 210 KM wypluło coś ponad 180 ....
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: flapjck1 »

moze pora zalozyc jakies chlodzenie do kulera, jakis zbiornik z suchym lodem albo co :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Miniac »

albo nie ścigać się kiedy jest gorąco :razz:
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Konrad K_2 »

CrO2
qn

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: qn »

Miniac pisze:albo nie ścigać się kiedy jest gorąco :razz:


Ot co- w czasie upałów bulwarowy lansik ;)
harry

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: harry »

Miniac pisze:Ostatnio jakies 300 konne Subaru chciało mnie upokorzyć i jakoś od 2 biegu wzwyż nie specjalnie mi odchodził :twisted:


:shock: Może i Subaru ale nie ich 3sta :shock:
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chwila prawdy: Moc S-ki R56

Post autor: Miniac »

Tak zełgał kierownik tej subarynki zanim ruszuliśmy spod świateł. Był bardzo pewny swego i zresztą nie ma się co dziwić. Samochów wydwał okrutny dzwięk - trzba to usłuszeć na żywo. W ruchu miejskim Przy niskich prędkościach on nie wyprzedzał samochodów , po prostu teleportował się koło nich :shock:
Kiedyś próbowałem się ze zwykłym WRX'em (chyba ok.218 KM ) i nie miał podejścia do tego którego wtedy spotkałem.
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
ODPOWIEDZ