Jeśli problem bardzo eksploatowany przepraszam , ale mimo tego ,że poczytałem forum i inne wskazówki nadal mam problem.
Mam Miniaka Mayfair 998cm3 rok 1988...
Mały ,aż podejrzany przebieg ok 70 tyś km...- wiarygodny:)
Zaczęło się od tego ,że miniak słabł pod górkę i muliło go jakby przestawił się zapłon.
Odkryłem upalony palec aparatu zapłonowego na górnej blaszce (miejsce styku z węglikiem kopułki) i zespawane styki przerywacza .
Poszedłem za ciosem- wymieniłem cewkę, przerywacz , kondensator, palec , świece...
Reszta podzespołów ukł. zapłonowego ok:) zmieniane w zeszłym roku.
Za pomocą lamy stroboskopowej ustawiliśmy zapłon na książkowy 10* przy 1500obr.
Przerwa na przerywaczu 0.4, zawory ustawione prawidłowo.
Obroty i dawka na gaźniku na słuch niestety ale chyba poprawnie.
ale są problemy niestety jeśli jesteście w stanie podpowiedzcie jakieś rozwiązanie...
obrotami wachluje, przy zejściu z wysokich obrotów do niskich spada na zero niemal i gaśnie czasem...
mimo że przyspiesza dobrze to maksymalna prędkość to jakieś 100km/h- ok może za uboga mieszanka...
Ale co jeszcze może być, bo jak przestawiamy zapłon to np strzela w tłumik...
Może jakieś lewe powietrze...
Gażnik nie nowy ale maksymalnie sprawdzony, olej w amortyzatorze, szczelność przepustnicy...
A jakie objawy byłyby przy np wydmuchanej uszczelce wydechowej, albo ssącej....???
Liczę na Waszą pomoc, bo mi już koncepcji brakuje niestety...
Kłopoty z regulacją silnika...
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kłopoty z regulacją silnika...
zaczalbym od zwiekszenia dawki paliwa
a co do przepustnicy gaznika - sprawdz czy auto reaguje na naciskanie!! oski/nakretki przepustnicy ( luz promieniowy )
a co do przepustnicy gaznika - sprawdz czy auto reaguje na naciskanie!! oski/nakretki przepustnicy ( luz promieniowy )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Kłopoty z regulacją silnika...
...a propos ustawienia dawki paliwa- "na oko"...
Nakrętka regulacyjna jak sądzę do pełnego wykręcenia- zwiększenie dawki- ma około 7 pełnych obrotów.U mnie w tej chwili jest może wykręcona na 1 pełny obrót ...
Jak macie ustawione nakrętki regulacyjne u siebie dla porównania????
Jaka jest mniej więcej jej odległość od korpusu gaźnika???
Na ile według Was można się sugerować wskazaniami obrotomierza w ustawianiu obrotów...
Jest on w miarę dokładny????
Nakrętka regulacyjna jak sądzę do pełnego wykręcenia- zwiększenie dawki- ma około 7 pełnych obrotów.U mnie w tej chwili jest może wykręcona na 1 pełny obrót ...
Jak macie ustawione nakrętki regulacyjne u siebie dla porównania????
Jaka jest mniej więcej jej odległość od korpusu gaźnika???
Na ile według Was można się sugerować wskazaniami obrotomierza w ustawianiu obrotów...
Jest on w miarę dokładny????
- makrojal
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kłopoty z regulacją silnika...
i jeszcze obejrzyj igłę w gaźniku,
objawy przypominają jakby za ubogą mieszankę, ale też może zalewać się .
Przejedź się trochę, wykręć świece i sprawdź jaki mają kolor.
blondynki,rude,czarne
objawy przypominają jakby za ubogą mieszankę, ale też może zalewać się .
Przejedź się trochę, wykręć świece i sprawdź jaki mają kolor.
blondynki,rude,czarne
Re: Kłopoty z regulacją silnika...
...Swiece rudawe - czyli ok:)
Ale po zwiększeniu dawki faktycznie nie ma problemu z zerowaniem obrotów przy zejściu z wysokich tylko niestety jeszcze strzela w tłumik...
Albo przesadziłem z dawką , albo jeszcze popracuję nad zapłonem:)
Jakby jeszcze jakieś sugestie - byłbym wdzięczny:)
Gaźnik przejrzany , przepłukany- wszystko w normie:)
Ale po zwiększeniu dawki faktycznie nie ma problemu z zerowaniem obrotów przy zejściu z wysokich tylko niestety jeszcze strzela w tłumik...
Albo przesadziłem z dawką , albo jeszcze popracuję nad zapłonem:)
Jakby jeszcze jakieś sugestie - byłbym wdzięczny:)
Gaźnik przejrzany , przepłukany- wszystko w normie:)
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Kłopoty z regulacją silnika...
Jak strzela w wydech np. przy hamowaniu silnikiem to znaczy że jest za ubogo