Kłopoty z regulacją silnika...

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Paweł Rak

Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: Paweł Rak »

Jeśli problem bardzo eksploatowany przepraszam , ale mimo tego ,że poczytałem forum i inne wskazówki nadal mam problem.
Mam Miniaka Mayfair 998cm3 rok 1988...
Mały ,aż podejrzany przebieg ok 70 tyś km...- wiarygodny:)
Zaczęło się od tego ,że miniak słabł pod górkę i muliło go jakby przestawił się zapłon.
Odkryłem upalony palec aparatu zapłonowego na górnej blaszce (miejsce styku z węglikiem kopułki) i zespawane styki przerywacza .
Poszedłem za ciosem- wymieniłem cewkę, przerywacz , kondensator, palec , świece...
Reszta podzespołów ukł. zapłonowego ok:) zmieniane w zeszłym roku.
Za pomocą lamy stroboskopowej ustawiliśmy zapłon na książkowy 10* przy 1500obr.
Przerwa na przerywaczu 0.4, zawory ustawione prawidłowo.
Obroty i dawka na gaźniku na słuch niestety ale chyba poprawnie.
ale są problemy niestety jeśli jesteście w stanie podpowiedzcie jakieś rozwiązanie...
obrotami wachluje, przy zejściu z wysokich obrotów do niskich spada na zero niemal i gaśnie czasem...
mimo że przyspiesza dobrze to maksymalna prędkość to jakieś 100km/h- ok może za uboga mieszanka...
Ale co jeszcze może być, bo jak przestawiamy zapłon to np strzela w tłumik...
Może jakieś lewe powietrze...
Gażnik nie nowy ale maksymalnie sprawdzony, olej w amortyzatorze, szczelność przepustnicy...
A jakie objawy byłyby przy np wydmuchanej uszczelce wydechowej, albo ssącej....???
Liczę na Waszą pomoc, bo mi już koncepcji brakuje niestety...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: flapjck1 »

zaczalbym od zwiekszenia dawki paliwa :)

a co do przepustnicy gaznika - sprawdz czy auto reaguje na naciskanie!! oski/nakretki przepustnicy ( luz promieniowy )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Paweł Rak

Re: Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: Paweł Rak »

...a propos ustawienia dawki paliwa- "na oko"...
Nakrętka regulacyjna jak sądzę do pełnego wykręcenia- zwiększenie dawki- ma około 7 pełnych obrotów.U mnie w tej chwili jest może wykręcona na 1 pełny obrót ...
Jak macie ustawione nakrętki regulacyjne u siebie dla porównania????
Jaka jest mniej więcej jej odległość od korpusu gaźnika???
Na ile według Was można się sugerować wskazaniami obrotomierza w ustawianiu obrotów...
Jest on w miarę dokładny????
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: makrojal »

i jeszcze obejrzyj igłę w gaźniku,
objawy przypominają jakby za ubogą mieszankę, ale też może zalewać się .
Przejedź się trochę, wykręć świece i sprawdź jaki mają kolor.
blondynki,rude,czarne :grin:
Paweł Rak

Re: Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: Paweł Rak »

...Swiece rudawe - czyli ok:)
Ale po zwiększeniu dawki faktycznie nie ma problemu z zerowaniem obrotów przy zejściu z wysokich tylko niestety jeszcze strzela w tłumik...
Albo przesadziłem z dawką , albo jeszcze popracuję nad zapłonem:)
Jakby jeszcze jakieś sugestie - byłbym wdzięczny:)
Gaźnik przejrzany , przepłukany- wszystko w normie:)
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Kłopoty z regulacją silnika...

Post autor: monsterk »

Jak strzela w wydech np. przy hamowaniu silnikiem to znaczy że jest za ubogo
ODPOWIEDZ