Mini jako auto dla studenta...

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Fiori

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Fiori »

Sadam pisze:
KERMIT pisze: pytając o awaryjność Mini miałem raczej na myśli czy należy do samochodów awaryjnych czy tych bardziej niezawodnych ;)


:lol: :lol: :lol: :lol:

przepraszam :wink: nie mogłem się powstrzymać


hmm, awaryjność mini....

to i nawet ja się nie mogę powstrzymać: : :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 23:53 przez Fiori, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
rambo_3m
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 203
Rejestracja: 02 mar 2007, 20:46
Posiadane auto: Mini 1,3Spi, Mini 1300 Racing, Vespa PK50, Vespa PX125, Vespa T5
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: rambo_3m »

Wujek_sknerus pisze: jeszcze taka rada na koniec ode mnie najlepiej kup sobie wersje z gaźnikiem, bo wtrysk to luksus dla bogatych :P


Muszę się niezgodzić - ja mam wersję SPi i nigdy nie było z nim problemów.

Ja miałem podobny budżet - 12 tyś.. Za te pieniądze kupiłem auto w świetnym stanie, z małym przebiegiem. Jeżdżę rok czasu i jeszcze nic się nie zepsuło (no poza włącznikiem świateł ale to częsta usterka gdy ma się wsadzone żarówki H4 zamiast standardowych H3).
Wróciłem po x latach nieobecności :)
Wujek_sknerus

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Wujek_sknerus »

rambo_3m pisze:
Wujek_sknerus pisze: jeszcze taka rada na koniec ode mnie najlepiej kup sobie wersje z gaźnikiem, bo wtrysk to luksus dla bogatych :P


Muszę się niezgodzić - ja mam wersję SPi i nigdy nie było z nim problemów.


Pogadamy jak się zaczną... :P nikt mi nie wmówi że wtrysk jest mniej problematyczny i tańszy w naprawie od gaźnika...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Sadam »

Wujek_sknerus pisze:Pogadamy jak się zaczną... :P nikt mi nie wmówi że wtrysk jest mniej problematyczny i tańszy w naprawie od gaźnika...


Nie chciałem tego pisać... :)

Ale oczywiście życzymy bezawaryjnych wtrysków ;)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: flapjck1 »

a trzeba bylo zalozyc przekazniki na lampy to nawet wlacznika bys nie spalil

a co do spi to i na ciebie przyjdzie kryska :D :mrgreen:


zgodze sie ze zdarzaja sie zadbane egzemplarze za male pieniadze ale mimo wszystko miniak nie jest jakims rekordzista jesli chodzi o trwalosc
aczkolwiek dla porownania powiem ze w moim seju przy przebiegu 120 tys pekl alternator ( rozsadzilo obudowe ) i jest to podobno typowa usterka ale np przy tym przebiegu silnik nadal jest zalany syntetykiem i od wymiany do wymiany nawet nie zagladam do niego co w mini raczej nie mialoby miejsca


tak wiec jesli chcesz miec mini to musisz sie liczyc z tym ze bedziesz musial na bierzaco kontrolowac stan auta a jest w co zagladac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Konrad K_2 »

flapjck1 pisze:jest to podobno typowa usterka

dla wiekszosci fiatóow i przekecone panewki przy 140 tys....
ale niewiem czy mini dociaga do takiego przebiegu
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

SPI

Post autor: minimaniak »

Włączę się w temat silnika SPI od 1995 do 2003 miałem 3 MINI z takim to właśnie silnikiem i prócz przepalenia się kostki do elektrycznej pompy paliwa w dwóch moich egzemplarzach nie miałem innych problemów. (styki w kopułce, na palcu czy wymiana filtrów oraz świec była oczywistością)

ps
Teraz jest MPI - no i zobaczymy :wink:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Wujek_sknerus

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Wujek_sknerus »

Tak ale rozmowa toczy się chyba w kontekście studenta i kosztów utrzymania a chyba nie powiesz, że jak siądzie wtrysk to będzie z tym mniej problemów i kosztów niż w przypadku gaźnika? Na dobrą sprawę jest pewnie kilka miejsc w całej polsce gdzie w ogole mozna podlączyć kompa... ja kupiłem SPI i właśnie kompletuje części do przeróbki na gaźnik bo mam problemy...tak dla równowagi :wink:
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: minimaniak »

Wujek_sknerus pisze:Tak ale rozmowa toczy się chyba w kontekście studenta i kosztów utrzymania a chyba nie powiesz, że jak siądzie wtrysk to będzie z tym mniej problemów i kosztów niż w przypadku gaźnika? Na dobrą sprawę jest pewnie kilka miejsc w całej polsce gdzie w ogole mozna podlączyć kompa... ja kupiłem SPI i właśnie kompletuje części do przeróbki na gaźnik bo mam problemy...tak dla równowagi :wink:


Tak ale jak widzisz to specialnie napisałem o czym piszę - no nie :?: SPI
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Wujek_sknerus

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Wujek_sknerus »

tak wiem, ale nie chodzi mi o to czy SPI jest mniej czy bardziej awaryjne (o czym ty pisałeś) od gaźnika tylko o to, że jest droższe i trudniejsze w naprawie... :wink:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: flapjck1 »

nie tyle drozsze w naprawie ile trudniejsze jest postawienie prawidlowej diagnozy a wymienianie wszystkiego jak leci nie jest tanie ( a zwlaszcza nowych czesci )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Sadam »

flap zależy co padnie :) w każdym razie wymiana gaźnika całego w najgorszym przypadku to kilka stówek :) a np. potencjometr nowy... drożej... i to znacznie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: flapjck1 »

ja to wiem

dlatego mam dellorto a nie spi :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Wedymin

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Wedymin »

"Niezawodny Mini" to niemal takie samo zestawienie jak "tolerancyjny Kaczyński" :mrgreen:
To się pono fachowo zwie "oksymoron" :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini jako auto dla studenta...

Post autor: Sadam »

flapjck1 pisze:ja to wiem

dlatego mam dellorto a nie spi :D


no jeszcze chyba po to żeby sobie zasięg na jednym baku zmniejszyć :D
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ