kapitalny remont silnika
Moderator: flapjck1
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
kapitalny remont silnika
Witka.Część z nas ma go za sobą...innych dopiero czeka...a ten kto zamierza kupić miniaka
może się rozmyśli... Tak czy owak interesuje mnie co (na bank) przyjdzie wymienić w silniku i ile to kosztuje ?
ps. mój jeszcze sprawny (tak na 4+) ale ... wole być gotowy i chyba zacznę odkładać do skarbonki
Pozdrawiam.
może się rozmyśli... Tak czy owak interesuje mnie co (na bank) przyjdzie wymienić w silniku i ile to kosztuje ?
ps. mój jeszcze sprawny (tak na 4+) ale ... wole być gotowy i chyba zacznę odkładać do skarbonki
Pozdrawiam.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
proste:
uszczelki
panewki glowne
panewki korbowe
tulejki pod walek rozrzadu
"opory" -rzadko potrzebne sa nadwymiary
szlif walu/nowy wal -nie zawsze
szlifowanie cylindrow -nie zawsze
nowe tloki/albo minimum pierscienie -nie zawsze
pompa oleju
walek rozrzadu ( lub reg. )
szklanki zaworowe
szlif glowicy
zawory lub obrobka zaworow
prowadnice zaworowe
powiem tak:
ja ostatnio u szlifierzy zostawilem 1750 pln ale nawydziwialem troche
na graty do remontu silnika wydalem prawie 2000 z tym ze to byly tylko tloki ( udalo sie dorwac dosc tanio), wszystkie panewki, pompa oleju, kpl. uszczelek
jeszcze nie zrobilem glowicy - znaczy zrobilem w niej bardzo duzo ale wszystko osobiscie - a u szlifierza jeszcze jakies 250 zostawie
uszczelki
panewki glowne
panewki korbowe
tulejki pod walek rozrzadu
"opory" -rzadko potrzebne sa nadwymiary
szlif walu/nowy wal -nie zawsze
szlifowanie cylindrow -nie zawsze
nowe tloki/albo minimum pierscienie -nie zawsze
pompa oleju
walek rozrzadu ( lub reg. )
szklanki zaworowe
szlif glowicy
zawory lub obrobka zaworow
prowadnice zaworowe
powiem tak:
ja ostatnio u szlifierzy zostawilem 1750 pln ale nawydziwialem troche
na graty do remontu silnika wydalem prawie 2000 z tym ze to byly tylko tloki ( udalo sie dorwac dosc tanio), wszystkie panewki, pompa oleju, kpl. uszczelek
jeszcze nie zrobilem glowicy - znaczy zrobilem w niej bardzo duzo ale wszystko osobiscie - a u szlifierza jeszcze jakies 250 zostawie
Ostatnio zmieniony 29 maja 2008, 22:20 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: kapitalny remont silnika
U mnie to się zacznie za 2 tygodnie i chętnie poobserwuję temat
Re: kapitalny remont silnika
flap zawsze potrafi poprawić humor po tym jak napisał ceny części - wzrosła ilość zbiorowych samobójstw
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
@Tomek
jakieś monstertracka robisz
czy auto, które ma jeździć bezawaryjnie i mruczeć jak boxer
a co do cen to całkiem, całkiem "przystępne"
jakieś monstertracka robisz
czy auto, które ma jeździć bezawaryjnie i mruczeć jak boxer
a co do cen to całkiem, całkiem "przystępne"
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
powiem tak moje ceny za czesci sa calkiem calkiem bo kupilem tloki za duzo mniej niz normalnie kosztuja
obrobka silnika "normalnego" w warunkach "warszawskich" to jakies 900-1200
niestety tak to wyglada - najgorsze jest to ze jak sie robi 998 to koszty sa niemalze identyczne - roznice cen za panewki tloki czy inne utensylia sa minimalne
obrobka silnika "normalnego" w warunkach "warszawskich" to jakies 900-1200
niestety tak to wyglada - najgorsze jest to ze jak sie robi 998 to koszty sa niemalze identyczne - roznice cen za panewki tloki czy inne utensylia sa minimalne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
Mayon pisze:flap zawsze potrafi poprawić humor po tym jak napisał ceny części - wzrosła ilość zbiorowych samobójstw
i swap'owców
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: kapitalny remont silnika
...a nieliczni którzy przeżyli tę masakrę wyemigrowali w celu zdobycia środków na owe przedsięwzięcie... Jak już mój miniak będzie po zabiegu na pewno poinformuję o kosztachMayon pisze:flap zawsze potrafi poprawić humor po tym jak napisał ceny części - wzrosła ilość zbiorowych samobójstw
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: kapitalny remont silnika
Hymm....smutny ten temat...
A jak sądzicie lepiej remontować gdy silnik jeszcze dycha, nie kopci i jest jeszcze całkiem (jak mój ) czy czekać na zgon ?
Są szanse ,że przy silniku "na chodzie" koszta będą mniejsze ? (np. tłoki)
A jak sądzicie lepiej remontować gdy silnik jeszcze dycha, nie kopci i jest jeszcze całkiem (jak mój ) czy czekać na zgon ?
Są szanse ,że przy silniku "na chodzie" koszta będą mniejsze ? (np. tłoki)
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: kapitalny remont silnika
...mam nadzieję...Gibki Staruszek pisze:
Są szanse ,że przy silniku "na chodzie" koszta będą mniejsze ? (np. tłoki)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
niekoniecznie
miniakowskie silniki to takie bestie ze do samego konca sa na chodzie - no chyba ze panewka wyleci calkowicie zatrze sie na amen albo urwie korbowod
istotna kwestia jest fakt luzow na cylindrach - tlok/cylinder
ja np do swojego ( tego co aktualnie robie ) silnika kupilem na "pale" tloki na drugi szlif i dobrze zrobilem bo okazalo sie ze bylo prawie-prawie - do tej pory latal na nominale i nawet niezle zapierdzielal - tylko kopcil jak parowoz
miniakowskie silniki to takie bestie ze do samego konca sa na chodzie - no chyba ze panewka wyleci calkowicie zatrze sie na amen albo urwie korbowod
istotna kwestia jest fakt luzow na cylindrach - tlok/cylinder
ja np do swojego ( tego co aktualnie robie ) silnika kupilem na "pale" tloki na drugi szlif i dobrze zrobilem bo okazalo sie ze bylo prawie-prawie - do tej pory latal na nominale i nawet niezle zapierdzielal - tylko kopcil jak parowoz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
flapjck1 pisze:" tloki na drugi szlif
Bo tylko na drugi szlif były dostępne łouzie
W warunkach Krakowskich wał to jakieś 300 a szlif bloku i honowanie o ile dobrze pamiętam 260-300
Zawodowy Szyderca
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: kapitalny remont silnika
taaa wiesz ile moj silnik mial luzu na tlokach??
0,5mm
tloki +20 to ile w mm maja wieksza srednice?
0,5mm
tloki +20 to ile w mm maja wieksza srednice?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: kapitalny remont silnika
nono...wymienie silnik i go do remontu a potem znowu szybka wymianka i kolejny remont...hehehe to dobry pomysł ...
robie przebiegi >300 km / miesięcznie, więc chyba troche jeszcze pojezdzi . Generalnie na silnik przyjdzie czas po glacharce i lakierowaniu.(faktycznie to mam 1 spi na oku. stoi 3 lata na trawie...)[/quote]
robie przebiegi >300 km / miesięcznie, więc chyba troche jeszcze pojezdzi . Generalnie na silnik przyjdzie czas po glacharce i lakierowaniu.(faktycznie to mam 1 spi na oku. stoi 3 lata na trawie...)[/quote]