Rewelacyjne opony do szybkiej jazdy, są to włąściwie opony wyscigowe dopuszczone do użytku drogowego. Jednak nie ma nic za darmo - jak w każdym wypadku opon o wysokich osiągach musisz się liczyć z szybkim zużyciem.XanderQkla pisze:a co sadzisz o oponach yokohama a032r 165/70/10?
Koła 10 cali
Moderator: flapjck1
- Jerzy
- Nowy
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Koła 10 cali
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Koła 10 cali
stary wątek, ale też na temamt:
- przy bębnach z tyłu (chyba wąskich, bo jakieś 68mm mają ) i oponach 176/50 jakie szerokie mają być dystanse?
założyłem wczoraj te opony wszystko ładnie, wszystko pięknie, wyglądają dobrze , kręcą się też nienajlepiej, ale jak opuściłem go z windy i chciałem przepchnąć trochę dalej w garażu, to kiszeczka - sprawdzam czy nie jest na biegu, potem ręczny, potem czy nie ma nic pod kołami - nic
ponawiam więc próbę , i słyczę obcieranie gumy - trze o amortyzator .
I jeszcze pytanko dodatkowe, czy szpile standardowe wystarczą przy dystansach, czy trzeba będzie i je wymieniać?
Pozdrawiam ciepło, Saint
- przy bębnach z tyłu (chyba wąskich, bo jakieś 68mm mają ) i oponach 176/50 jakie szerokie mają być dystanse?
założyłem wczoraj te opony wszystko ładnie, wszystko pięknie, wyglądają dobrze , kręcą się też nienajlepiej, ale jak opuściłem go z windy i chciałem przepchnąć trochę dalej w garażu, to kiszeczka - sprawdzam czy nie jest na biegu, potem ręczny, potem czy nie ma nic pod kołami - nic

I jeszcze pytanko dodatkowe, czy szpile standardowe wystarczą przy dystansach, czy trzeba będzie i je wymieniać?

Pozdrawiam ciepło, Saint
Zawodowy Szyderca
przesiadka z 12' na 10'
Co konkretnie trzeba wymienić w Miniaku przy zmianie kół z 12 na 10... ostatnio przeglądałem sporo fotek Mini i zakochałem się w szerokich 10
z tego co wiem to hamulce taczowe od 12 sa za duze, czy wystarczy zmiana tarcz na mniejsze (czy dostane takie) czy to bardziej skomplikowana sprawa? Mógłby ktoś rozwinąć temat?

- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Koła 10 cali
Temat przerabiany kilka razy, albo użyj szukajki, albo popatrz w "maxymalnych dyskusjach..." tematy bliżej początku istnienia forum. Opcji jest kilka, zależy jeszcze na jakie kółka chcesz się przesiąść.]
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zawodowy Szyderca
Re: Koła 10 cali
ok pogrzebie w "archiwach" jesli nadal bede mial pytania to jeszcze napisze 

- Jasiek
- Swój Człowiek
- Posty: 206
- Rejestracja: 06 lip 2005, 21:52
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa /Izabelin
Re: przesiadka z 12' na 10'
Wujek_sknerus pisze:Co konkretnie trzeba wymienić w Miniaku przy zmianie kół z 12 na 10... ostatnio przeglądałem sporo fotek Mini i zakochałem się w szerokich 10z tego co wiem to hamulce taczowe od 12 sa za duze, czy wystarczy zmiana tarcz na mniejsze (czy dostane takie) czy to bardziej skomplikowana sprawa? Mógłby ktoś rozwinąć temat?
w 10" problemem sa hamulce zeby to wszystko lepiej działało najlepiej jest założyć tarcze ,zeby to zrobić musisz na aktualne zwrotnice zamontować zaciski od Fiesty mk2, mk 1 ,albo od metro . Ja sam mam na zaciskach od mk2 nie wyjechałem jeszcze ,ale wyglądaja na sprawne

dokładniejsze info otrzymasz od flapjacka lub monsterka oni w tym są specjalistami
next to sex i love my MINI best
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: przesiadka z 12' na 10'
A opcja z zaciskami z coopera 7.5" i 7.0"? Są jeszcze aftermarketowe czterotłoczkowe zaciski aluminiowe 7.5" i 7.9" gdzie nie potrzeba żadnych przewodów do konwersji jak w przypadku zacisków AP4T z Metro.Jasiek pisze:musisz na aktualne zwrotnice zamontować zaciski od Fiesty mk2, mk 1 ,albo od metro
Tak trudno TEN temat znaleźć?
Zawodowy Szyderca
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Koła 10 cali
koszty doprowadzenia zaciskow metro do dobrego stanu i dostosowania ich do mini sa na tyle wysokie ze warto rozwazyc opcje nowe alu zaciski z minisporta albo minispares ( ah ta masa )
z kolei zaciski z fiesty sa trudne do dostania ale za to z przewodami i klockami mozna sie zamknac w 300-350 pln ( uwzgledniajac zestawy naprawcze ) i jest z nimi bardzo malo roboty
z kolei zaciski z fiesty sa trudne do dostania ale za to z przewodami i klockami mozna sie zamknac w 300-350 pln ( uwzgledniajac zestawy naprawcze ) i jest z nimi bardzo malo roboty
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Koła 10 cali
BZDURA za przeproszeniem.....Jerzy pisze:Wszystkie hamulce od 7,5" w górę są w stanie zablokować koła przy dowolnej prędkosci - więc jak dasz za mocne hamulce to zrobisz opony na kwadratowo przy pierwszym ostrym hamowaniu - niestety miałem okazję przekonać się o tym w praktyceUlver pisze:To moze ostatnie pytania - zmieniac 12 na 10
Czy strace sile hamowania przy przejsciu z 8,4 dwa tloczki na 7,5 cztery tloczkiA moze bedzie lepiej
Pozdrawiam
Witek
w hamulcach nie chodni o pojedyncze hamowanie. a co bedzie na gorskich serpentynach gdzie hamowanie biegani juz nie starczy - zatrzymanie kola to zaden problem dla kazdego SPRAWNEGO hamulca
problem pojawia sie w ich wytrzymałość termiczniej.... im mniejsza tarcza tym latwiej ją zagrzać - im mniej miejsca tym, trudniej to ciepło odprowadzic
dobrze ze mini jest lekkie.....
a co do opon na kwadratowo .... kazde hamulce przy nieumiejetnym traktowaniu tak zrobią .... w rowerze kiedys tak miałem
