wskaźnik temperatury

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

wymieniłem czujnik temperatury i dalej wskazówka podnosi się lekko nad niebieskie, cóż może być problemem ??

dodam iż w budzikach nie mam miejsca na stabilizator napięcia :(

P.S.
wiem że makrojal dał opornik (nie wiem jakiej wartości) - tematu nie znalazłem :(

może ktoś ma rozwiązanie

dzięki za info
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: kamal1 »

Dokładanie opornika jak już kiedyś pisałem to zwykła "kaszanka". W zestawie zegarów
GB stabilizator mocowany był na zewnątrz obudowy od strony druku. W japońskich zaś wewnątrz w środkowej części.Porównując schemat łatwo zmierzyć wartość napięcia przed
stabilizatorem i po nim. Stabilizator utrzymuje napięcie na poziomie około 10V.Jeśli napięcie OK i skoro wymieniłeś już czujnik to ani chybi trafiony termostat. (Nie zamyka się)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 18:13 przez kamal1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

@kamal

a gdzie ty masz pływak w układzie chłodzenia :?:

bo chyba o różnych rzeczach mówimy :mrgreen:

P.S.
miejsca na stabilizator nie mam wcale w budzikach
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: kamal1 »

Przepraszam!!! Zamyśliłem się. Właśnie pracowałem nad tematem pomiaru ilosci paliwa.
A Zegary zapewne masz japońskie dlatego stabilizatora nie widać na zewnątrz.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

BMK1539A taki ma symbol ten stabilizator ;)

zamienniki bm1303/20 - ale w "budzikach" nic takiego nie widziałem - nawet miejsca nie było
cena zabija, znalazłem jak zrobić stabilizator elektroniczny na bazie tego mechanicznego, ale na 4 konektory, a nie jak ten na 3 :mad:

jeszcze raz pogrzebię w "budzikach" (mam z trzema zegarami) - może ktoś ma na zewnątrz i mógłby fotkę pstryknąć ;) przynajmniej będę wiedział gdzie szukać (może tam nie szukałem jeszcze)

dziękuję


P.S.
paliwo dobrze mi pokazuje, tylko z temperaturą "są problemy" - a stabilizator jest przecież jeden

--edit--
znalazłem informację, że w wersjach do 86/87 budziki były robione w Anglii i miały wymienny stabilizator, a w nowszych (robionych w Japonii) na stałe był w zegarach i ponoć niewymienny jest :neutral:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Dejwid
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 233
Rejestracja: 19 paź 2004, 15:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

stabilizator

Post autor: Dejwid »

w moim mini 88' mam licznik 3 zegarowy i nie ma w nim stabizlizatora, ani zewnetrznego ani jak pisze kamal wewnetrznego
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: stabilizator

Post autor: icemac »

Dejwid pisze:w moim mini 88' mam licznik 3 zegarowy i nie ma w nim stabizlizatora, ani zewnetrznego ani jak pisze kamal wewnetrznego


jest stabilizator (zminiaturyzowany - wlutowany koło wskaźników wewnątrz obudowy)

wskaźniki działają - sprawdzone metodą kamala - zwarcie przewodu do masy dało wychylenie na maxa, czyli termostat się nie zamyka prawdopodobnie.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

po wymianie termostatu, temperatura pokazywana jest tak jak była (no może 1mm więcej ;) )

na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać :wink:

a może tak ma być ???

choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info
Załączniki
DSC00317_resize.JPG
DSC00317_resize.JPG (103.98 KiB) Przejrzano 2340 razy
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
gadzio
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 240
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
Posiadane auto: austin rover red hot
Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: gadzio »

A jak masz z ogrzewaniem? Ja mam identyczny problem i do tego ogrzewanie mi nie za bardzo działa :???: A zaraz po wymianie silnika było ok i wskaznik był wlaśnie mniej-więcej na środkowej kresce.
Awatar użytkownika
Krzyś 87
Nowy
Nowy
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2008, 23:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Oświęcim

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: Krzyś 87 »

Witam. Mi tez jak sie auto zagrzeje to skazowka jest ponad niebieska w chlodniejsze dni na niebieskiej (tj. ok 70-80 stC) , a jak mi dojdzie do bialej kreski to sie wlacza wentylator (tj ok 90 stC). Ogrzewanie dziala bez problemu. Uwazam ze takie dzialanie wskaznika jest prawidlowe.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

ogrzewanie bez problemów

jeszcze sprawdzę "umasienie" silnika i jaką oporność ma kabel od czujnika, może jeszcze przy okazji wymienię konektor na tymże kablu

czekam na dalsze informacje od kogoś komu inaczej wskazuje ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
garbaty

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: garbaty »

icemac pisze:po wymianie termostatu, temperatura pokazywana jest tak jak była (no może 1mm więcej ;) )

na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać :wink:

a może tak ma być ???

choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info


U mnie jest tak samo. :) Też mnie to dziwi i jestem na etapie sprawdzania prawidłowości działania termostatu, jak się czegoś dowiem to dam znać. Ale z tego co widzę wygląda na to, że tak ma być.

Pytanie tylko w takim razie jakie położenie wskaźnika temperatury będzie wskazywało na nieprawidłową temperaturę płynu chłodniczego? Tzn kiedy nam się silnik będzie przegrzewał? Czy wtedy gdy wskazówka będzie przy tej kropce, przy kresce w połowie, czy dopiero jak wejdzie na czerwone? W sumie to dosyć istotne dla prawidłowej eksploatacji silnika. :smile:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: kamal1 »

Kol. Icemac!!! Z uporem maniaka proponuję jednak dokonać pomiaru napiecia przed i po stabilizatorze.W miejscu gdzie 2 punkty pod śrubkami zwarte ścieżką tam powinno być napiecie po stabilizatorze. 2-gi pomiar zrób np.na żaróweczce ciśnienia oleju.Warto zrobić 2 pomiary.Raz w stosunku do masy na druku a raz wstosunku do masy karoseri.Tym samym sprawdzisz także jakość masy. Celowo nie podaję jakich wyników powinieneś się spodziewać. Oczekuję wyników Twoich pomiarów przed postawieniem diagnozy.

PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: icemac »

kamal1 pisze:Kol. Icemac!!! Z uporem maniaka proponuję jednak dokonać pomiaru napiecia przed i po stabilizatorze.W miejscu gdzie 2 punkty pod śrubkami zwarte ścieżką tam powinno być napiecie po stabilizatorze. 2-gi pomiar zrób np.na żaróweczce ciśnienia oleju.Warto zrobić 2 pomiary.Raz w stosunku do masy na druku a raz wstosunku do masy karoseri.Tym samym sprawdzisz także jakość masy. Celowo nie podaję jakich wyników powinieneś się spodziewać. Oczekuję wyników Twoich pomiarów przed postawieniem diagnozy.

PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.


Kol. Kamal

na razie wymieniłem termostat, nic się nie poprawiło :(

w związku z tym przechodzą do dalszych etapów pomiarów, które nastąpią w środę (jak tylko żona sobie gdzieś pojedzie, bo mi marudzi nad głową i dopiero wtedy będę miał czas :( ) - napięcia pomierzę tak jak mi powiedziałeś, pomierzę także przejście do masy i opublikuję wyniki na forum

P.S.
masę silnika też sprawdzę ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
gadzio
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 240
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
Posiadane auto: austin rover red hot
Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.

Re: wskaźnik temperatury

Post autor: gadzio »

Mnie się jednak mimo wszystko wydaje że to nie jest poprawne działanie wskaznika.No chyba że mi się cały czas przegrzewał silnik jak wskazówka była na środku :neutral: -a to przecież niemożliwe :roll:
ODPOWIEDZ