wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

AniracK

wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

Na początek - witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj.
Aktualnie jestem związana z 206club.net (zapraszam ;) ) ale pomalutku, rozglądam się za nowym samochodem. Decyzja podjeta. Będzie to Mini Cooper S Cabrio. Musi być Cabrio i musi być S ;)

i teraz ukłon do Was :) użyłam wyszukiwarki, ale na wszystki moje pytania odpowiedzi nie znalazłam. A pytań jest tysiąc ;)

myśle o autku 2004/2005
lift był czerwiec 2004 ? co dokładnie zmieniło się po lifcie? (wizualnie - wiem o mocy ~10 kucy przybyło?) inne lampy przednie? co dalej?

powiedzcie mi:

jakiej wersji wyposażeniowej szukać? musi mieć: ESP (chyba wszystkie s-ki już mają? czy nie?) climatronic. Lepiej żeby nie miał navi (nie podoba mi się ten zegar środkowy z navi ;) )
fajnie gdyby miał grzane stołki, deske i boczki drzwiowe w kolorze nadwozia (to jest wersja chilli? czy jakieś inne też mają?)
czy jest coś takiego jak pakiet-chrom? i co wchodzi w jego skład? obwódki zegarów, uchwytów na popielniczkę i napój, co jeszcze? czy jest to część składowa jakiejś wersjio wyposażeniowej czy element dokupowany? co z chromowanymi zawiasami klapy tylnej w cabrio? to pakiet razem z chrom-lusterkami? istnieje pakier chrom zewnętrzny i wewnętrzny czy to jako jedno? milion pytań wiem ;)
co z ta podgrzewaną przednią szybą? też dostępna w jakiś wersjach? uruchomiana razem z pogrzewaną tylnią? jest na to jakiś osobny przycisk (gdzie?)

od czego zależy to, gdzie ma prędkościomierz (dwa zegary na desce obrotomierz + prędkościowmierz są tylko wtedy kiedy na konsoli centralej jest navi?)

co z nagłośnieniem harman/kardon? dostępne było za dopłatą do każdej wersji czy tylko w jakiś pakietach z czymś innym? jak rozpoznać, że to H/K ? napis na maskownicach głośników w drzwiach - coś poza tym? radio jest inne? ma mp3?

które miniaki miały już takie "inne" wskaźniki na środkowym zegarze (takie ładniejsze ;) )


na co warto zwrócić uwagę przy zakupie????

jakie ciekawe wyposażenie jeszcze taki miniak może mieć, za którym warto się rozejrzeć?

wszeeeeeeeelkie informacje, podpowiedzi, sugestie - BAAARDZOO mile widziane :)
wzamian służę wszelkimi poradami i informacjami nt peżotów ;)



PS

znacie jakieś ciekawe linki do miejsc w sieci gdzie można nabyć jakieś fajne ciekawe akcesoria?
mam na myśli - np oryginalne (takie jak w salonie) gdzie są zebrane w jednym miejscu w jakimś katalogu
albo aftermarketowe - jakieś "tóningofffe" ;) ;)
albo też jakiś butique z gadżetami, ciuchami, breloczkami, innymi shitami ;)




z góry dzięki wszystkim za informacje!

pozdrawiam
Karina
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: pididi »

Spróbuje pomóc w miarę możliwości :mrgreen:

Jeśli ma to być Cabrio, czyli model R52, to nie ma wersji przedliftowych - cabrio wyszło w 2004 i miało wszystkie cechy Miniaków poliftowych (a to dobrze, i te dodatkowe 7KM wcale nie są najważniejsze;)) Dalej, wersje wyposażeniowe: eSki zazwyczaj są już z pakietem Chilli, chociaż często w ogłoszeniach na Allegro sprzedający o tym nie wspominają. (nie znajdziesz wielu ogłoszeń w stylu 206 Roland Garros czy Mistral). Dlatego zawsze przejrzyj sobie faktyczną listę wyposażenia i tyle. DSC w S zawsze jest (ABS i ASC+T), kontrola ciśnienia w oponach, 6xPP, elektryczne lusterka, alarm, komputer i inne pierdoły. Bardzo często znajdziesz auta z klimatyzacją automatyczną, pół-skórzanymi siedzeniami, lampy ksenonowe, radio CD/MP3 (model Boost - to chyba nawet wyposażenie standardowe jest). Spróbuję odszukać w otchłani domu katalog MCSa to powiem Ci dokładniej, teraz to wszystko co pamiętam ;)
Pakiety chrom były dwa: Chrome Interior i Exterior. W środku to obwódki na obrotomierz, prędkościomierz, wyloty nawiewu x2, przyciski od awaryjnych i zmiany jasności podświetlenia zegarów, wokoło drążka zmiany biegów, na napoje z przodu x2 i z tyłu. Uff :mrgreen: W sprawie chrome exterior w Cabrio nie pomogę. Chyba, że przekonasz się do nie-Cabrio, wtedy służę informacją :razz: Kończąc juz o chromach - ich brak, przynajmniej wewnątrz to nic strasznego, można zawsze dokupić w ASO - sam tak zrobiłem. Chromowane lusterka to nakładki, możesz tez dokupić sobie osobno bez problemu - podobnie jak w szachownicę lub wzór Union Jack. W sumie, to na klamki i lusterko wewnętrzne też dostaniesz :smile: Dwa zegary przed kierą występują z Navi lub pakietem Chrono (to właśnie te "inne" wskaźniki - temp i ciśnienie oleju, poziom paliwa + ciecz chłodząca). Dla mnie jednak wielki prędkościomierz to jedyna słuszna opcja :twisted: Co do H/K - 8 a nie 6 głośników, inne maskownice, radio z procesorem DSP, osobny wzmacniacz w bagażniku, większa moc, tylne głośniki 6x9 dwucewkowe, chociaż akurat w cabrio jest chyba inaczej.

Co do zakupu. Cabrio jest baaaaardzo mało. Ja szukałem auta bezwypadkowego, sprawdzałem przed zakupem w ASO i to polecam ZAWSZE, bo prawie kupiłem ultra-szrota :neutral: Sprawdz jak działa wspomaganie, czy biegi gładko wchodzą, i standard samochodowy: czy szyby fabryczne, grubość lakieru, ale to na pewno wiesz : )

Z dodatkowego wyposażenia ciekawego - MFSW ! Czyli kierownica wielofunkcyjna - super wygodna sprawa, żałuję że sam nie mam...
Sprawdz sobie w katalogu RealOEM.com Masz tam wszystkie schematy istalacji itp, ale są tez różne "retrofittings" - rzeczy które można dokupić np. w ASO. Sprawdź koniecznie fora Mini2 (UK) i North American Motoring (USA) - oba po kilka milionów postów, znajdziesz odpowiedź na wszytko. Na Mini2 masz sekcje spnsorów - sklepy z akcesoriami, częściami tuningowymi, np. GTT, Lohen Mini, MiniMania i wieeeeele innych. To jednak z czasem. Są gotowe kity na 210, 220, 245 KM. Polecam też sklepy z USA - Alta Mini Performance i Mini Madness.

Uff ! :razz:

pzdr, pdd
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

ja składam zażalenie do Admina! "bo u nas na foruuuuuum" ;) to jest taki mega-fajny przycisk pt. POMÓGŁ
i ja bym teraz wcisnęła go 40653453 razy!!!

DZiĘ-KUUU-JĘ ślicznie!

bardzo mi pomogłeś i rozsupłałeś kilka mętlików ;))


oczywiście jeśli ktoś jeszcze jest chętny, żeby mi coś podpowiedzieć - będę wdzięczna!






PS

kolega Alanos użycza mi czasami swego MCSa nie-cabrio, stąd całe to mini-love, ale postanowione... następne auto MUSI być topless :) miała być trzecia już 206tka. 206cc Roland Garros właśnie ale w moim mózgu nastąpił update, coś z moich ukochanych peżotów mi przeskoczyło i o tyle o ile wiem że Alanosowe mini rządzi tym jak jeździ to moje ma jeszcze rządzić tym jak będzie wyglądać i jak będę się w nim opalać w lecie ;)
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

aaa to ja jeszcze coś ....

kierownica multifunkcyjna tak! to kolejne must-be! zapomniałam...
i teraz pytanie - kierownice są dwie z tego co zaobserwowałam
fajna trójramienna
i taka jakby retro-style-nie-podoba-mi-się... :P
któraś jest standardem a któraś dopłatą? czy zależne o wersji again?

to jeszcze coś bardziej o tym mp3 moze sie da? bo podobno odtwarzacze wizualnie (z mp3 i bez) nie roznią się (lub niewiele) po czym poznać czy ma czy nie (nie ukrywam, że miło gdyby miał...)

xenon też mustbe.. przy s-ce to nie standard? shit.. myślałam, że tak...


union jack na dachu (no tam raczej sobie nie zrobię ;) ) lusterkach i klamkach - fajny bajer. To okleina ? nakładki?



gotowy kit na 245..... za wcześnie dumać przed zakupem auta.... ale.... tell me mooooreeee.... :D
ravestation

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: ravestation »

AniracK, 206 prawie wszystkie standardowo mają przecieki, ale to pewne uogólnienie... nie polecam...
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

nie uogólniiee tylko jakies wyssane z palca nowiny, wycieki czego niby? oleju??? tylko w 1.9 D się z tym spotkałam ale to mega stara konstrukcja. Już z resztą od dłuższego czasu w 206 nie montowana.
ja w dyskusje zadne nt 206 też polecam się ze mnia nie wdawać, bo jakoś nie wydaje mi się, zeby te samochody mialy jeszcze jakiekolwiek tajemnice przede mną ;)
a poza tym off top - bo nie o tym tutaj. O 206tkach zapraszam do podyskutowaniu u nas na forum 206club.netowym :)
ravestation

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: ravestation »

przeciekają dachy (uszczelki)... tak samo jak w 307 CC ;) sorry za OT
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

aaaa to prawda - ale tylko przy bitych egzemplarzach (minimalne skrzywienie konstrukcji powoduje już spore "odchyły" jesli chodzi o spasowanie i domykanie dachu - rezultat - powódź w środku) ale to są sztywne dachy więc to też troche inna bajka. Przy nówkach, bez ingerencji w mechanizm dachu, blachy etc - ryzyko przecieków praktycznie zerowe :)
ale EOT ;)
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: pididi »

Standardem była dwuramienna retro kierownica, trójramienna była opcją (i chyba razem z jakimś pakietem, nadal nie znalazłem tego katalogu :razz: )
Co do MP3, to radia z CD w Mini to model Boost. Przed liftingiem, produkował je Alpine, potem VDO Siemens. Te poliftowe czytają MP3. Odróżnisz je np. po tym, że w polifcie przyciski służące do zmiany zakresu FM/AM są po prawej stronie radia. W starym z lewej były. Ta zmiana zbiegła się z ogólnym liftem Coopera, wiec Cabrio, mające już wszystko poliftowe NAJPRAWDOPODOBNIEJ będzie miało właśnie ten późniejszy model. Ja jednak chwalę sobie kabel MP3 opcjonalny, 140 zł w ASO, można tez ew. samemu zrobić, i pod to swój odtwarzacz. CD MP3 nie używam. Tak jest znacznie wygodniej. Albo pomyśleć nad zestawem Harman Kardon Drive + Play np. :smile:
Xenon nie był standardem niestety, po liftingu jest to w zasadzie soczewkowy bi-xenon.
Union/szachownica to wszystko nakładki. Podobnie jak chromowane lusterka. Dach nie dotyczy (to akurat naklejka) :razz:
Gotowe kity? Jest masa, np:
http://www.gtt.uk.com/packages.asp
http://www.lohen.co.uk/shop/products.asp?cat=66
Trochę TUTAJ jest napisane nt. modów.

pzdr, pdd :mrgreen:
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

aaaaaaaaaaaaleee mam lektury mmmmmm

dziękuję raz jeszcze!!! :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

wgryzam się dalej... Alanos ma do sprzedania kółko - zdaje się 19...
ma mi odłożyć na przyszłość? warty ten mod "zachodu"? i jakie kółko do czego? to będzie moje pierwsze auto na kompresorze, więc przyznaję - w tym temacie jestem zielona.
wielkość kółka a styl jazdy? ktos cos pisal o kręceniu na obrotach (ja raczej bede redline'ować all the time ;) ;) :P ) rozumiem że 15% będzie miala słabyszy dół a mocną górę, a 19% raczej dowrotnie? i jak z montażem tego? skomplikowane? czego demontaż jeszcze wymusza i co się może zj... popsuć - jakie ryzyko ;) jakie firmy robią tego typu części do mini?
no i oprócz kółka z takich soft-modów co jeszcze?
o co bega z tym całym bluefinem!?!?!? ja jakas niedzisiajesza jestem? to w miniaku zwykły re-map ecu nie wystarcza?? to jest jakieś jakby złącze diagnostyczne or what? co tym mogę ustawić? po ile to dają? (kolejny miliard pytań - ostrzegam - będzie ich przybywać a nie ubywać ;) ) milltec pewnie później będzie bo brzmienie bardzo mi się spodobało - teraz pytanie - czy jest tylko jeden model millteca do mini? czy są różne opcje (choćby końcówek) jakie jeszcze wydechy są "dedykowane" do mini (i nie mówię tu o ulterach itp syfkach, coś fajniejszego, w pugu mam Devila - robi też do mini? ) i jesli juz lecimy tematem wydechów - jakieś after-marketowe kolektory, rury, katy itp graty? jaka firma najbardziej siedzi w wydechach do mini?

ja wiem, ze to wszystko na razie na wyrost, zboczenie - (juz tuninguje furę, której jeszcze fizycznie nie mam) ale lubię wiedzieć za wczasu jakie mam perspektywy ;) ;)
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: pididi »

Jeżeli często kręcisz pod czerwone, to raczej 15 lub 17% byłoby lepsze. Im mniejsza średnica kółka np. 17%, tym "mocniejszy" dół. Jeśli ktoś lubi mieć szybciej większą moc, lub oczekuje mocniejszego dołu i środka i nie kręci często wysoko to jest rozwiązanie dla niego. Nie oznacza to wcale, że przyrosty na górze są małe lub ich nie ma - auto ma po prostu inna charakterystykę. W Worksie kółko jest mniejsze o 14,8%. Słyszałem o jednym tunerze, stosującym 21%, reszta ma z reguły 15 - 17%. Jeśli chodzi o kwestię 19%, to przy odcięciu w Mini, kompresor wykracza poza zakres bezpiecznych dla siebie obrotów. Po prostu - im mniejsza średnica kółka kompresora (które go właśnie napędza, bezpośrednio od silnika - stąd powiązanie z RPM silnika właśnie) tym kompresor szybciej się kręci -> tłoczy powietrze. Powoduje to możliwość zatarcia, ale głównie ma duży wpływ na temperaturę tłoczonego powietrza, która jest dużo wyższa od normy. W takich konwersjach, często stosuje się wydajniejszy intercooler, np. z wersji GP lub firmy GRS,GTT itd.

Mówiąc o kółku mówimy cały czas o tym małym czarnym po prawej: Obrazek
:mrgreen:
Ja póki co, cieszę się stockowym Miniakiem, mam jednak gotową listę modów którą zrealizuję jak $$ pozwolą. :mrgreen: Dlatego nie wiem się kto ogarnia montaż/demontaż kółek. Są tutoriale w internecie, wydaje się być do zrobienia. Potrzeba tylko odpowiednich narzędzi - często z kółkami jest też specjalne narzędzie do bezpiecznego zdejmowania/osadzania kółka na wale kompresora. :razz:
Podobnie z ew. strojeniem - nie wiem gdzie. GTT przy swoich zestawach z kółkiem 17% stosuje tylko reset ECU, bo seryjna mapa daje radę bez problemów. Bluefiny to taka masówka, wolałbym sam reset i ewentualnie dobierać kasę na jakiś custom.

Milltek - może od razu kup od Gottiego za 1200 :mrgreen:
W kwestii wydechów - koniecznie sprawdź sobie http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=23789
na dalszych stronach są linki, można posłuchać na jutjubie. Mój faworyt TU jednak ten wydech to jedna z głośniejszych opcji :wink:
Milltek robi zarówno cat-backi, jak i full system (z kolektorem) HOP Końcówki to chyba wyłącznie okrągłe podwójne. Milltek jest o tyle korzystny, że przesyłka idzie z UK a nie US&A :smile:
Poza tym, chcesz gratów? Są TU i TU oraz np. TUTAJ. Ogólnie potencjał... jest.

jak zwykle pzdr, pdd
:twisted:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2008, 21:04 przez pididi, łącznie zmieniany 1 raz.
tricky10

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: tricky10 »

Jak bedziesz go krecic to nie zapomnij o czestym spogladaniu na wskaznik oleju :P - taki tam minusik :D
AniracK

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: AniracK »

pididi pisze: Ogólnie potencjał... jest.


:twisted:


i to mi się w tej furze najbardziej podoba - nieskończona ilość możliwości :)


tricky -> I know, tzn nauczona cudzym doświadczeniem ;)
alanos

Re: wkrótce nowa użytkowniczka -pomóżcie wybrać

Post autor: alanos »

tricky10 pisze:Jak bedziesz go krecic to nie zapomnij o czestym spogladaniu na wskaznik oleju :P - taki tam minusik :D


wiem coś o tym :???:
ODPOWIEDZ