1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

DAREK100

1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: DAREK100 »

witam

jak przebudować silnik 1,3 spi oraz skrzynię biegów aby miniak osiągał i bez problemów
utrzymywał na autostradzie prędkość 140 km/h przy obrotach silnika 4,5 tys?
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: humin »

jak silnik będzie w dobrym stanie to możesz nim jechać nawet więcej niż 140 nic nie modyfikując
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: Sadam »

SPi mają przełożenie 3,1

dawno nie jeździłem w trasie, ale jak pamiętam moja tysiączka przy około 3800-4000 obrotów śmigała 120, przełożenie 2,9 czy jakoś tak

teoretycznie dyfer musiałbyś mieć jeszcze z niższym przełożeniem, będzie na tym mocno cierpieć przyspieszenie, a silnik przypuszczam, że można by w takim wypadku wzmocnić żeby nie zachowywał się mulasto na 4 biegu

to tak teoretycznie bardzo, będzie to za sobą ciągnąć koszty i to raczej nie małe, najoptymalniej by było mieć 5 bieg... ale to pewnie jeszcze większe koszta

przy okazji jakie były przełożenia w miniaku umożliwiające osiągnięcie najwyższej prędkości przy danych obrotach?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Kuba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 120
Rejestracja: 20 lut 2005, 21:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: Kuba »

koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: se7ven »

W Mpi jest dyfer 2,75 - jakbyś potrzebował to mam 2,95 też :wink: . I teraz zależy, o jakiej mocy masz SPI bo tego nie napisałeś.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: Sadam »

Kuba pisze:koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm


to może mi się pomerdało, do 140 się nie rozpędzam :D
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
DAREK100

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: DAREK100 »

obecny silnik to podobno 1.3 spi 63KM.
koła 12
obecnie przy obrotach 4,5 tys wskazówka budzika pokazuje 120+
140+ też osiąga ale chciałbym zmniejszyć obroty aby było ciszej i mniej wysiłkowo

a co z silnikiem? zmiana wałka i co dalej?
mozna zrobić chiptuninga? przejście na gaźniki? :?:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: Sadam »

chiptuning to raczej słabo, wałek naturalnie i jeszcze kilka innych drobnych modów można dokonać

mój już teraz niejeżdzący SPIk miał 75 kucyków, bardzo sympatycznie się śmigało
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
DAREK100

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: DAREK100 »

75-80kM myślę wystarczy
poproszę o opis co zrobiłeś w swoim SPIku :smile:
jeżeli to nie tajemnica
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: flapjck1 »

i tu je lipa
bo nikt nie wie co tam jest

no chyba ze adas rozebral pascia o czym nic mi nie wiadomo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: Sadam »

no właśnie nie :D

jest inna klawiatura, inny filtr i to tyle wiadomo na pewno

aha jeszcze głowica jestnie od SPI bo ma wkręcony (niepodłączony) czujnik pod termostatem, a oryginalnie powinna być zaślepiona

generalnie to do takiej mocy dojść nie powinno byc trudno, przy założeniu, że sam silnik jest w dobrym stanie i moc trzyma w okolicach serii trzeba by:

- zmienić wałek
-wydech na LCB
- lepszy oddech zapewnić
- lekko dłubnąć głowicę

z tego co pamiętam w pakietach 90KM oferowanych przezMiniSport do Spi jest głowica stage 3, wałek, wydech, filtr K&N, klawiatura rolkowa i chyba tyle
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

Post autor: flapjck1 »

czyli wg mnie potwierdza sie to co dawno temu wyknulem ze glowa jest 12g940 ale na duzych zaworach + walek jakis ostrzejszy - MG Metro na wtrysku??
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ