1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
Moderator: flapjck1
1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
witam
jak przebudować silnik 1,3 spi oraz skrzynię biegów aby miniak osiągał i bez problemów
utrzymywał na autostradzie prędkość 140 km/h przy obrotach silnika 4,5 tys?
jak przebudować silnik 1,3 spi oraz skrzynię biegów aby miniak osiągał i bez problemów
utrzymywał na autostradzie prędkość 140 km/h przy obrotach silnika 4,5 tys?
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
jak silnik będzie w dobrym stanie to możesz nim jechać nawet więcej niż 140 nic nie modyfikując
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
SPi mają przełożenie 3,1
dawno nie jeździłem w trasie, ale jak pamiętam moja tysiączka przy około 3800-4000 obrotów śmigała 120, przełożenie 2,9 czy jakoś tak
teoretycznie dyfer musiałbyś mieć jeszcze z niższym przełożeniem, będzie na tym mocno cierpieć przyspieszenie, a silnik przypuszczam, że można by w takim wypadku wzmocnić żeby nie zachowywał się mulasto na 4 biegu
to tak teoretycznie bardzo, będzie to za sobą ciągnąć koszty i to raczej nie małe, najoptymalniej by było mieć 5 bieg... ale to pewnie jeszcze większe koszta
przy okazji jakie były przełożenia w miniaku umożliwiające osiągnięcie najwyższej prędkości przy danych obrotach?
dawno nie jeździłem w trasie, ale jak pamiętam moja tysiączka przy około 3800-4000 obrotów śmigała 120, przełożenie 2,9 czy jakoś tak
teoretycznie dyfer musiałbyś mieć jeszcze z niższym przełożeniem, będzie na tym mocno cierpieć przyspieszenie, a silnik przypuszczam, że można by w takim wypadku wzmocnić żeby nie zachowywał się mulasto na 4 biegu
to tak teoretycznie bardzo, będzie to za sobą ciągnąć koszty i to raczej nie małe, najoptymalniej by było mieć 5 bieg... ale to pewnie jeszcze większe koszta
przy okazji jakie były przełożenia w miniaku umożliwiające osiągnięcie najwyższej prędkości przy danych obrotach?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
W Mpi jest dyfer 2,75 - jakbyś potrzebował to mam 2,95 też . I teraz zależy, o jakiej mocy masz SPI bo tego nie napisałeś.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
Kuba pisze:koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm
to może mi się pomerdało, do 140 się nie rozpędzam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
obecny silnik to podobno 1.3 spi 63KM.
koła 12
obecnie przy obrotach 4,5 tys wskazówka budzika pokazuje 120+
140+ też osiąga ale chciałbym zmniejszyć obroty aby było ciszej i mniej wysiłkowo
a co z silnikiem? zmiana wałka i co dalej?
mozna zrobić chiptuninga? przejście na gaźniki?
koła 12
obecnie przy obrotach 4,5 tys wskazówka budzika pokazuje 120+
140+ też osiąga ale chciałbym zmniejszyć obroty aby było ciszej i mniej wysiłkowo
a co z silnikiem? zmiana wałka i co dalej?
mozna zrobić chiptuninga? przejście na gaźniki?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
chiptuning to raczej słabo, wałek naturalnie i jeszcze kilka innych drobnych modów można dokonać
mój już teraz niejeżdzący SPIk miał 75 kucyków, bardzo sympatycznie się śmigało
mój już teraz niejeżdzący SPIk miał 75 kucyków, bardzo sympatycznie się śmigało
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
75-80kM myślę wystarczy
poproszę o opis co zrobiłeś w swoim SPIku
jeżeli to nie tajemnica
poproszę o opis co zrobiłeś w swoim SPIku
jeżeli to nie tajemnica
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
i tu je lipa
bo nikt nie wie co tam jest
no chyba ze adas rozebral pascia o czym nic mi nie wiadomo
bo nikt nie wie co tam jest
no chyba ze adas rozebral pascia o czym nic mi nie wiadomo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
no właśnie nie
jest inna klawiatura, inny filtr i to tyle wiadomo na pewno
aha jeszcze głowica jestnie od SPI bo ma wkręcony (niepodłączony) czujnik pod termostatem, a oryginalnie powinna być zaślepiona
generalnie to do takiej mocy dojść nie powinno byc trudno, przy założeniu, że sam silnik jest w dobrym stanie i moc trzyma w okolicach serii trzeba by:
- zmienić wałek
-wydech na LCB
- lepszy oddech zapewnić
- lekko dłubnąć głowicę
z tego co pamiętam w pakietach 90KM oferowanych przezMiniSport do Spi jest głowica stage 3, wałek, wydech, filtr K&N, klawiatura rolkowa i chyba tyle
jest inna klawiatura, inny filtr i to tyle wiadomo na pewno
aha jeszcze głowica jestnie od SPI bo ma wkręcony (niepodłączony) czujnik pod termostatem, a oryginalnie powinna być zaślepiona
generalnie to do takiej mocy dojść nie powinno byc trudno, przy założeniu, że sam silnik jest w dobrym stanie i moc trzyma w okolicach serii trzeba by:
- zmienić wałek
-wydech na LCB
- lepszy oddech zapewnić
- lekko dłubnąć głowicę
z tego co pamiętam w pakietach 90KM oferowanych przezMiniSport do Spi jest głowica stage 3, wałek, wydech, filtr K&N, klawiatura rolkowa i chyba tyle
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
czyli wg mnie potwierdza sie to co dawno temu wyknulem ze glowa jest 12g940 ale na duzych zaworach + walek jakis ostrzejszy - MG Metro na wtrysku??
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow