Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
Moderator: flapjck1
Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
Miniak odpala, pięknie sobie hałasuje, jak na miniaka przystało, ale ... nie gaśnie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Proszę o podanie wszelkich możliwych przyczyn takie dziwnego zachowania autka.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
nie gaśnie całkiem czy nie gaśnie przez chwilę?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
Nie gaśnie w ogóle - trzeba odcinać prąd.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
ja mu się nie dziwię - pogoda się ładna robi chce mu się jeździć
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
jakieś pstryczki elektryczki były ostatnio naprawiane? ostatnio bawiłem się z jednym miniakiem który nie chciał gasnąć po odłączeniu zapłonu, ale po przekręceniu do zera dopiero, natomiast tutaj widzę jeszcze weselej...
a jak nie było to być może coś w stacyjce się zpsuło...
a jak nie było to być może coś w stacyjce się zpsuło...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
A czy jakieś zmiany były robione i jeśli tak to czy wczesniej nie było tej usterki?. Mam na myśli powstawanie samozapłonu.Taki przypadek miałem z silniczkiem HLE.Pomogło jedynie
wstawienie zaworu umożliwiającego wlot lewego powietrza do kolektora ssącego po wył. zapłonu.Ale jeśli to z powodu usterki elektrycznej wystarczy próbnikiem sprawdzić czy jest napięcie na cewce po wył. stacyjki.
wstawienie zaworu umożliwiającego wlot lewego powietrza do kolektora ssącego po wył. zapłonu.Ale jeśli to z powodu usterki elektrycznej wystarczy próbnikiem sprawdzić czy jest napięcie na cewce po wył. stacyjki.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
kurnaflak pisze:Nie gaśnie w ogóle - trzeba odcinać prąd.
kamal1
to raczej wskazuje na elektrykę a nie samozapłon...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
A cholera go wie.
Przed zimą nagle przestał mi odpalać, choć akumulator był dobry. Oddałam rozrusznik do naprawy, no i teraz po włożeniu go tak pięknie odpalił, że nie mogłam wyjść z podziwu, tylko, cholera, co za dużo to też niedobrze:)
Tak czy inaczej miniaczek idzie do elektryka, a mi zostaje czekać i tęsknić.
Przed zimą nagle przestał mi odpalać, choć akumulator był dobry. Oddałam rozrusznik do naprawy, no i teraz po włożeniu go tak pięknie odpalił, że nie mogłam wyjść z podziwu, tylko, cholera, co za dużo to też niedobrze:)
Tak czy inaczej miniaczek idzie do elektryka, a mi zostaje czekać i tęsknić.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
jeżeli dobrze pamiętam, to w tysiączkach dodatkowo był prowadzony taki kabelek będący oporem, jest on rozpięty właśnie między cewką a rozrusznikiem (w celu poprawienia dostarczenia prądu na cewkę podczas kręcenia rozrusznikiem i tym samym polepszenia iskry, jeśli dobrze pamiętam), być może został wsunięty na zły konektor na rozruszniku (albo podpięty pod prąd stale dochodzący do rozrusznika) dlatego nie gaśnie wtedy co trzeba
jeszcze jedna ewentualność jest taka, że popultali coś w rozruszniku i prąd właśnie jest tam gdzie go być nie powinno
jeszcze jedna ewentualność jest taka, że popultali coś w rozruszniku i prąd właśnie jest tam gdzie go być nie powinno
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
bingo!
przyczyna jest prosta
zmostkowalas przewody pradowe na rozruszniku
przyczyna jest prosta
zmostkowalas przewody pradowe na rozruszniku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
A ballasted ignition system is used on
certain models to improve ignition
performance, particularly when starting the
engine. Ballast is provided by a low resistance
lead incorporated in the supply from the
ignition switch to the ignition coil + terminal.
The starter solenoid circuit is wired so that
upon operation of the starter, the ballast
resistance is bypassed. This has the effect of
slightly increasing coil primary voltage, which
in turn temporarily increases HT output to
improve starting.
certain models to improve ignition
performance, particularly when starting the
engine. Ballast is provided by a low resistance
lead incorporated in the supply from the
ignition switch to the ignition coil + terminal.
The starter solenoid circuit is wired so that
upon operation of the starter, the ballast
resistance is bypassed. This has the effect of
slightly increasing coil primary voltage, which
in turn temporarily increases HT output to
improve starting.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
poglądowo wrzucam schemacik i zaznaczony winny kabelek, jest on w instalacji koloru biało-żółtego, powinien być wpięty w konektorek na boku (normalnych rozmiarów, bo duży jest od stacyjki), a nie ze wszystkimi dużymi kablami przykręcony śrubką
- Załączniki
-
- schemat.jpg (65.27 KiB) Przejrzano 1322 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
Ja mam 1300, będzie podobnie?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:) Na szczęście śnieg pada i mini nie wyrywa się na drogę.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:) Na szczęście śnieg pada i mini nie wyrywa się na drogę.
- Załączniki
-
- smile28.png (287 Bajtów) Przejrzano 1306 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Oryginalna usterka - mini NIE gasnie:)
jeśli instalacja przy wymianie z wtrysku na gaźnik też została zmieniona powinno być tak samo
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas