jak w temacie
jak sprawdzić (wiem - najprościej wpiąć się miernikiem w klemy) ale jakie napiecia powinien dawać przy danych obrotach ??
dzięki za info
P.S.
wyczytałem, że ma być między 12-13V, a nie więcej niż 14V - oczywiście jak zwiększa się obroty silnika
P.S.2
ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)
masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta
Alternator
Moderator: flapjck1
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Alternator
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Alternator
A aku Ci się grzeje i śmierdzi jajami ... (kurzymi) ?
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Alternator
nie, a dlaczegóż miałby się grzać i śmierdzieć ??
normalny jest
i udało mi się do domu dotrzeć bez problemów
normalny jest
i udało mi się do domu dotrzeć bez problemów
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Alternator
Jak walnie regulator to może mocno i stale ładować aku. Po jakimś czasie aku robi sie ciepłe potem gorące i śmierdzi ... no a w skrajnym przypadku wybucha i kwas pięknie niszczy blachy. Jak przejedziesz kawałek (30 min) drogi to zobacz czy jest ciepły.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Alternator
icemac pisze:jak w temacie
ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)
masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta
Dobrze ładuje nic nie musisz robić ( błąd miernika +-3% śmiało możesz przyjąć ). Najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził miernikiem obciążeniowym wpinanym w akumulator.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Alternator
se7ven pisze:icemac pisze:jak w temacie
ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)
masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta
Dobrze ładuje nic nie musisz robić ( błąd miernika +-3% śmiało możesz przyjąć ). Najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził miernikiem obciążeniowym wpinanym w akumulator.
na razie ("odpukać") od wczoraj odpala dobrze, bez problemów. zobaczymy co będzie po łykendzie
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze