Alternator

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Alternator

Post autor: icemac »

jak w temacie

jak sprawdzić (wiem - najprościej wpiąć się miernikiem w klemy) ale jakie napiecia powinien dawać przy danych obrotach ??

dzięki za info

P.S.
wyczytałem, że ma być między 12-13V, a nie więcej niż 14V - oczywiście jak zwiększa się obroty silnika

P.S.2
ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)

masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Alternator

Post autor: Gibki Staruszek »

A aku Ci się grzeje i śmierdzi jajami ... (kurzymi) ?
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: icemac »

nie, a dlaczegóż miałby się grzać i śmierdzieć ??

normalny jest ;)

i udało mi się do domu dotrzeć bez problemów ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Alternator

Post autor: Gibki Staruszek »

Jak walnie regulator to może mocno i stale ładować aku. Po jakimś czasie aku robi sie ciepłe potem gorące i śmierdzi ... no a w skrajnym przypadku wybucha i kwas pięknie niszczy blachy. Jak przejedziesz kawałek (30 min) drogi to zobacz czy jest ciepły.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Alternator

Post autor: se7ven »

icemac pisze:jak w temacie

ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)
masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta

Dobrze ładuje nic nie musisz robić ( błąd miernika +-3% śmiało możesz przyjąć ). Najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził miernikiem obciążeniowym wpinanym w akumulator.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: icemac »

se7ven pisze:
icemac pisze:jak w temacie

ładuje mi 14,28V bez względu na obroty - za dużo, czy może być ?? - prawdopodobnie regulator napięcia walnął - tylko nie wiem jak on wygląda (ta czarna zalana kostka na alternatorze)
masa idealna - mierzona na całej szerokości/długości auta

Dobrze ładuje nic nie musisz robić ( błąd miernika +-3% śmiało możesz przyjąć ). Najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził miernikiem obciążeniowym wpinanym w akumulator.


na razie ("odpukać") od wczoraj odpala dobrze, bez problemów. zobaczymy co będzie po łykendzie ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
ODPOWIEDZ