Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kamini

Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

Mini 998cc 1991
Problemem jest dym z pod korka oleju i olej z bagnetu, odłączona i zaślepiona został rurka wchodząca do gaźnika (chyba jakaś odma) i puszczona pod samochód to teraz trochę mniej dymi z pod korka i tak nie śmierdzi spalinami. Ale to bardzo mała poprawa.

Cóż to za problem?
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: Saint »

Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, bo możliwe że poszły pierścienie tłokowe i masz przedmuchy do skrzyni korbowej.
Zawodowy Szyderca
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

A jakie powinno być?
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: Saint »

Równe
Zawodowy Szyderca
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

Od lewej
1 cylinder 8,5 bar
2 cylinder 10,5 bar
3 cylinder 10,5 bar
4 cylinder 9,5 bar

co należy remontować jakie czesci potrzebne?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: flapjck1 »

zrobic probe olejowa aby wykluczyc nieszczelnosc zaworow

jesli roznice nie znikna oznacza to koniecznosc dotarcia gniaz zaworowych ( lub wymiany zaworow )

jesli mimo wszystko nadal beda takie rozbieznosci to:

wariant tani:

pierscienie

wariant drogi:

kompletne tloki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

flapjck1 pisze:zrobic probe olejowa aby wykluczyc nieszczelnosc zaworow
tzn?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 08:50 przez kamini, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: Saint »

lejesz troche oleju do cylindra, żeby gładzie były ładnie nasmarowane i jeżeli słaba kompresja jest wina pierścieni to się ładnie uszczelnia i kompresja wzrośnie. Jeżeli nie, to wina głowicy.
Zawodowy Szyderca
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

flapjck1 pisze: wariant tani:

pierscienie

wariant drogi:

kompletne tloki
Czy do remontu wystarczy kupić kompletne tłoki z pierścieniami czy coś jeszcze? jakies uszczelniacze zaworów może czy cos? I czy remont zrobi mi każdy mechanik który remontuje silniki le nigdy nie robił Mini? żeby potem nie było draki że coś trzeba regulować (zawory np) a on nie wie o co chodzi.
Saint pisze:lejesz troche oleju do cylindra, żeby gładzie były ładnie nasmarowane i jeżeli słaba kompresja jest wina pierścieni to się ładnie uszczelnia i kompresja wzrośnie. Jeżeli nie, to wina głowicy.
Trochę ile? Wykręcić świecę i wstrzyknać troche strzykawką?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: monsterk »

Jak w silniku miniaka nie ma kompresji to jest już totanym szrotem, sprawdz jeszcze ciśnienie oleju w układzie smarowania na rozgrzanym silniku, ono ci powie w jakim stanie jest dół sinika. Przy okazji remontu silnika należy zrobić tez remont skrzyni biegów.
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

Uszczelniłem bagnet, nakładając koszulkę termokurczliwą, już tak mocno nie leci olej z bagnetu, ale mocniej dymi sie z korka wlewu oleju, czy to dobre posuniecie
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: flapjck1 »

gdzies nadmiar cisnienia musi ujsc :D sprawdz czy masz odme z tylu silnika drozna :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
olo77

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: olo77 »

monsterk pisze:Jak w silniku miniaka nie ma kompresji to jest już totanym szrotem, sprawdz jeszcze ciśnienie oleju w układzie smarowania na rozgrzanym silniku, ono ci powie w jakim stanie jest dół sinika. Przy okazji remontu silnika należy zrobić tez remont skrzyni biegów.
rozwin ten temat z remontem skrzyni biegów przy okazji remontu silnika
kamini

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: kamini »

flapjck1 pisze:gdzies nadmiar cisnienia musi ujsc :D sprawdz czy masz odme z tylu silnika drozna :)
a gdzie jest ta odma? tą ktora idzie do gaźnika puścilem pod samochód bo jak byla podlaczona to dymilo z korka jezsze gorzej i a z rury wydechowej masakra byla
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1787
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu

Post autor: minimaniak »

Remont silnika się zbliża :sad:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl
ODPOWIEDZ