jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

Witam.

mam problem, jak już wiem z relacji pdiddy (dzięki!) - nie jest to naturalne.

a mianowicie jakiś czas temu zauważyłem, że mocno nagrzewają mi się niektóre elementy auta wewnątrz. myślałem, że może to było spowodowane małą ilością płynu w skrzyni biegów, ponieważ nagrzane były mocno elementy w okolicy gałki skrzyni biegów.
wymieniłem olej w skrzyni i niestety nic się nie zmieniło, dalej jest gorąco.

czytając ten wątek zadajemy sobie pytanie - co się nagrzewa?
otóż odpowiedź jest prosta! organoleptycznie stwierdziłem, że nagrzewa się właśnie obudowa drążka skrzyni biegów, po obydwu stronach, lecz mocniej od strony pasażera. gorący jest mieszek, gorące są pojemniki na kubki, nawet też dość ciepłe są te pionowe słupki trzymające przyciski od szyb itd. na zdjęciu oznaczonym numerem "2" na czerwono zaznaczona jest strefa gorąca.

automatycznie nasuwa się pytanie - czy to już wszystko, co się grzeje?
ano odpowiedź jest jednoznaczna - nie. bardzo gorący jest też element w okolicy pedału gazu, ten czarny plastik oznaczony na zdjęciu nr "1"

będąc u mechanika stwierdził on, że to normalne. że grzeje się to od katalizatora... ale czy na pewno?
dziś po jeździe autem sprawdziłem różne elementy wydechu i fakt faktem - katalizator był niesamowicie gorący, po polaniu wodą - natychmiast ona wyparowywała, ale to chyba normalne, czy nie?
również gorąca jest ta rura idąca od silnika do katalizatora... (foto "3")
dalsza część wydechu za katem jest już chłodniejsza, woda parowała, ale znaaacznie wolnej.

dodam, że będąc na przeglądzie rejestracyjnym pan stwierdził, że poziom spalin jest ponad normę..

jeżdżę bez klimatyzacji i nawiewu. płyn chłodniczy w normie, zresztą niedawno wymieniany.
będę niesamowicie wdzięczny za pomoc, co się dzieje?

pozdrawiam
dawid
Załączniki
ppp3.jpg
ppp3.jpg (103.37 KiB) Przejrzano 1751 razy
ppp2.jpg
ppp2.jpg (155.18 KiB) Przejrzano 1751 razy
ppp1.jpg
ppp1.jpg (115.25 KiB) Przejrzano 1751 razy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: domino1985 »

Że wydech się mocno grzeje to sprawa naturalna, w końcu wychodzą przez niego gazy powstałe wskutek wybuchu :) ale gdy to przechodzi do wnętrza to już coś jest schrzanione ;) może w MINI jest za słaba izolacja termiczna nad wydechem i stąd wysoka temperatura, można temu zapobiec doklejając jeszcze jedną warstwę, lub owijając wydech specjalną taśmą do owijania kolektorów, wydechu :)

Jednakże wszystko trzeba robić z głową, ponieważ zastosowanie złych materiałów może spowodować pożar.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: Saint »

Diagnosta stwierdził ze poziom czego w spalinach jest ponad norme?
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: pididi »

to może rzeczywiście katalizator się przegrzał i nie dziaua? Skoro nie spełnia swojej podstawowej funkcji?
A skutki pasują do przypadku dawida :razz:
Załączniki
66_1234520828.jpg
66_1234520828.jpg (37.21 KiB) Przejrzano 1723 razy
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

Saint - nie mam pojecia. O ile dobrze pamietam, mowil, ze powinno byc 1.03 a jest 1.12 ? jakos tak..

Pdiddy - zdjecie od Ciebie mnie przestraszylo.. boje sie!

kurde, katalizator sie jakos regeneruje? czy wymienia? czy sa zamienniki czy musi byc ten miniakowy? damn, ostatnio to auto mnie mega wkurza..
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

hmm grzechotania zadnego nie uslyszalem, wiec chyba nie. poza tym nie mam pewnosci, ze to grzanie sie elementow wewnatrz auta jest spowodowane katalizatorem...
gdzie moge znalezc katalizator? w katalogu intercars nie istnieje... allegro tez milczy.
co do polewania woda to robilem to dziecieca psikawka, wiec ilosc wody niewielka :) natomiast gwaltownie wyparowywala - czy to moze byc wyznacznik?

mamby skonsumowane, wiec nic juz im nie grozi!
pozdrawiam
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

zrobiłem przed chwila eksperyment. włączyłem zimne auto z oczekiwaniem na grzanie sie elementów.
po około 15-20 minutach zagrzał sie element ze zdjecia numer 1. byl dosc cieply, ale to,
co się stało to mnie przeraziło.
odgiąłem ten czarny plastik z foty nr 1 powyżej i pod nim widziałem jakiś metalowy fragment czegoś... dotknąłem i się oparzyłem. było to tak gorące, że jak psiknąłem na to wodą to wrzała i po chwili odparowywała.
ja juz nie wiem co sie kurde dzieje i gdzie z tym jechac..
naturalnie kolektor + katalizator tak gorący, ze po polaniu wody szybciej wyparowywała niż sie na nim pojawiła
Załączniki
ppp4.jpg
ppp4.jpg (130.96 KiB) Przejrzano 1663 razy
m_lewandowski

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: m_lewandowski »

Mam ten sam problem.przy dłuższej jeździe wnętrze auta strasznie się nagrzewa. przy temp rzędu 14-20 stopni było ok.przy tych upałach które teraz nawiedzają poznań ok 30 stopni to nie da się jeździć.jak na razie nie wiem co jest przyczyną...
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

bylem u innego mechanika.
co do tej mega goracej czesci na ostatnim zdjeciu to jest to nagrzewnica. podobno ma taka byc... moze dlatego u mnie byla goraca, poniewaz mialem nawiew wylaczony caly czas a jedynie aktywny guzik "obiegu zamknietego" - nie wiem...
co do goracego tunelu srodkowego - podobno tez nie jest to nic nadzwyczajnego..
chyba niepotrzebnie sie spinam, skoro wszystko jest ok wedlug 2 fachowcow..
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: flapjck1 »

katalizator zaczyna sie grzac jak jest zapchany ew. gdy silnik ma niewlasciwy sklad mieszanki ( za ubogi )
na przypadlosc pierwsza pomaga wymiana kata ( z tym ze to najczesciej wiaze sie z uszkodzonym ukl. wtryskowym - lejace wtryski, nia dzialajacy ktorys cylinder - brak iskry )
na przypadlosc druga pomaga serwis ukl. wtryskowego ( jakas czujka, sonda lambda etc )

jak jest u ciebie naprawde trudno orzecz
ale jesli nie masz takich wypalen jak na obrazku powyzszym to raczej jest ok


aha - prosty test - stan nad kaluza jakas ( w kazdym razie nie nad czyms latwopalnym typu siano ;P ) ipotrzymaj kilka minut auto na obrotach rzedu 3000 - 3500, jesli kat zacznie swiecic to jest raczej zle :D, jesli nie to wsio ok - z tym ze po czyms takim przejedz sie w ruchu ulicznym zeby go przewialo deczko :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

dziś gość w serwisie powiedział mi, że kat nagrzewa się nawet do 600 stopni. wow!
test z kałużą albo lusterkiem zrobię :)

czy takie ogólne serwisowanie, o którym piszesz Flap poczyni każdy mechanik, czy lepiej już zainwestować w ASO, wiadomo, tam roboczogodzina chyba coś ok 400 zł więc wolałbym tego uniknąć... póki co jeżdżę z darmowym grzaniem he he
m_lewandowski

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: m_lewandowski »

Ogólne serwisowanie to może zrobić Tobie każdy lepszy mechanik.Mini nie powinno być dla niego tajemnicą. Mój (wcześniej serwisował mi vectre) podchodził pierwszy raz do niego z instrukcją ale dał radę;-)

Co do ASO to są oni dobrzy przy jakiś poważniejszych usterkach, jednak przy cenie (645 PLN brutto - POZNAŃ) trochę odstraszają ...

Myślę że w tym przypadku możesz ich pominąć...;-)
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: dawid »

speedfight

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: speedfight »

cześć wszystkim...
Pytanko.... MINI COOPER S R53

Ze mam w garażu kanał i grzebałem sobie przy wieszaku tłumika zastanowiła mnie jedna rzecz...

Zanim wjechałem na kanał....auto stało przed, odpalone ok 2-3 min (wcześniej stało dłuuugo nie odpalane) po czym wjechałem do garażu i zgasiłem silnik.

Zszedłem na dół i przechodząc na tył samochodu zdziwiło mnie że po tak krótkim czasie katalizator tak się nagrzał że biło od niego gorąco !

Nie zauważyłem jak do tej pory efektu nagrzania się auta od środka jak koledzy wcześniej tutaj pisali wiec z tym jest OK.


Czy to normalny objaw??? czy możliwy efekt zapchania kata?? auto ma przejechane 120tys a katalizator podobno do wymiany przy 180tyś .

Idąc od silnika sonda znajduje się za katalizatorem.

Prooosze was o pomoc i cenne rady :wink:
speedfight

Re: jest gorąco! PROSZĘ O POMOC. opis + zdjecia!

Post autor: speedfight »

dajcie znać bo nie wiem czy się martwić czy nie...
ODPOWIEDZ