MANIFOLD INLET

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

do czego podipiąć te dwie "rurki" wejście/wyjście biegnące wzdłuż kolektora ??

http://www.minispares.com/images/produc ... AHT770.jpg

dziękuję za informację
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: humin »

icemac pisze:do czego podipiąć te dwie "rurki" wejście/wyjście biegnące wzdłuż kolektora ??

http://www.minispares.com/images/produc ... AHT770.jpg

dziękuję za informację

mały obieg wody - na chlopski rozum - przewody wejścia i wyjścia do nagrzewnicy

to podłączenie nie jest krytycznie konieczne - może pozostać nie podłączone i tez będzie chodził, ponieważ ma to tylko za zadanie podgrzewać mieszankę przed wjazdem do komór spalania
oczywiście lepiej jak jest podłączone :P
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: Konrad K_2 »

chłodzenie , choc zawsze uwazalem ze to dogrzewanie , osobiscie uwazam ze to mocno zbedny patent
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

to:
- podpinać - jeśli tak to gdzie i pod co
- nie podpinać

P.S.
czy wyszlifować środkowe kanały (są miejscami trochę chropowate)

dzięki za info
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: humin »

tak jak napisałem nie jest to konieczne ale jak jest to bym osobiście podpinał

potrzebujesz albo już odpowiednio rozgałęzionych węży albo kupno węża z metra odpowiedniej grubości oraz rozdzielaczy i łączników
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

jedno się wyjaśniło - trochę :)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: humin »

ciężko wytłumaczyć pisząc - najlepiej jakbyś zerknął w komorę silnika kogoś kto ma tak podłączone i będziesz miał jasność

co do chropowatości wewnątrz kolektora to zdecydowanie równaj choć aluminium nie jest takie proste w takiej obróbce - z resztą zobaczysz jak będziesz działał
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

humin pisze:ciężko wytłumaczyć pisząc - najlepiej jakbyś zerknął w komorę silnika kogoś kto ma tak podłączone i będziesz miał jasność

co do chropowatości wewnątrz kolektora to zdecydowanie równaj choć aluminium nie jest takie proste w takiej obróbce - z resztą zobaczysz jak będziesz działał


POSZUKUJĘ FOTKI podłączenia kolektrora ssącego ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

wiem jak podłączyć - przecinamy wąż od ogrzewania - tak wydedukowałem partrząc na silnik Wojtella ;)

teraz inne ważne pytanie - czy między gaźnik a kolektor mogę użyć standardowej blachy (tej do której montuje się linki gazu i ssania) od HS ??
czy muszę "kupić" odpowiednią, lub sobie takową dociąć* ??

* - z tym drugim trochę roboty jest :cool:

P.S.
dopiero zagłębiam tajniki wiedzy ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
innocenti

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: innocenti »

icemac pisze:
teraz inne ważne pytanie - czy między gaźnik a kolektor mogę użyć standardowej blachy (tej do której montuje się linki gazu i ssania) od HS ??
czy muszę "kupić" odpowiednią, lub sobie takową dociąć* ??

Ale użyć do czego ? :wink:
Bo normalnie jest tak;
kolektor,uszczelka,blacha,uszczelka ,gaźnik
O co chodzi ?
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: humin »

icemac pisze:teraz inne ważne pytanie - czy między gaźnik a kolektor mogę użyć standardowej blachy (tej do której montuje się linki gazu i ssania) od HS ??
czy muszę "kupić" odpowiednią, lub sobie takową dociąć* ??

nie dopisałeś że zakładasz HIF38 :P
nie wiem czy średnica otworu jest taka sama - jeśli tak to nie widzę przeciwwskazań by ją użyć
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: Sadam »

nie ma przeciwwskazań poza tym, że hs jest na 2 śruby a hif na 4 montowany, i blachę starą jak zostawisz to gaźnik będzie nierówno złapany...

kolektor jak przypuszczam masz taki, że i 44 na nim pójdzie więc proponuję założyć blachę i dystans od HIFa, żeby było po bożemu
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MANIFOLD INLET

Post autor: icemac »

Sadam pisze:kolektor jak przypuszczam masz taki, że i 44 na nim pójdzie więc proponuję założyć blachę i dystans od HIFa, żeby było po bożemu


i znów wydatki :???:

;)

ale jak chce się coś zrobić, to trzeba :)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
ODPOWIEDZ